1 review

Ducky One 2 RGB TKL Zwart (Cherry MX Blue, Qwerty US)

Ducky One 2 RGB TKL Zwart (Cherry MX Blue, Qwerty US) Review

Shirohige 19 november 2018, laatste update op 5 juni 2019, 2.251 views Product gekocht

Ducky One 2 RGB TKL Zwart (Cherry MX Blue, Qwerty US)

Ik laat vooral wat foto's met kleine beetjes informatie. Geen professioneel review!

Pluspunten

• Geweldige bouwkwaliteit
  • Keuze uit verschillende switches
  • Mooie LED
  • Extra keycaps
  • USB C aansluiting

Minpunten

• Software

Dit is in 2 jaar tijd mijn derde toetsenbord. Niet omdat ik ze sloop, of ruig ermee omgaat. Zeker niet. Ik wou een keer een MX Blue switch proberen, maar zag geen leuke toetsenborden totdat ik langs de ducky ging scrollen. Andere reviews vertelde dat de bouwkwaliteit van Ducky heel goed is en ik kwam bijna geen ontevreden review tegen. Dus heb ik hem maar besteld. Let wel op; in Nederland is Alternate de enige webshop die een ruime aanbod heeft van Ducky keyboards.
___________________________
Ik ga geen foto's maken van de doos aangezien die een bende is (sorry). Je krijgt (natuurlijk) de toetsenbord, een USB-C kabel (slordig review, lengte weet ik niet, maar hij is vrij lang), 10 double shot PBT keycaps in het paars? (alternate zegt dat ze willekeurig zijn), keycap puller en een normale spacebar. Hieronder zie je de keycaps, er hoort nog een paarse Enter button bij te zitten, maar die is te zien op de tweede foto.

De spacebar die je hierboven ziet krijg je standaard erop. Het gaat hier om de Dog of the Year edition.
Bouwkwaliteit

Geweldig. Ik vind de bouwkwaliteit zoveel beter dan mijn vorige Corsair Strafe RGB en de Logitech G910. De toetsenbord voelt heeeeeel stevig aan. Met 1,1kg is die ook niet de lichtste.

De Logitech en Corsair voelde beide niet zo stevig als deze Ducky aan. Ook de keycaps voelen heel anders aan dan de Corsair cherry keycaps. Dacht dat Ducky ook alleen double shot PBT keycaps levert.
Software

Sinds de Ducky one 2 is het mogelijk om de verlichting aan te passen d.m.v. hun software. Deze software is nog lang niet op de niveau zoals die van corsair. Je kan er alleen de standaard profielen mee aanpassen wat ook via de "FN" button kan. Je kan wel een profiel maken waar je je eigen kleuren instelt op een toets, maar volgens mij kan je er geen effecten bij toevoegen.

Foto's
Ik heb er verder witte keycaps opgezet. Ik zocht eigenlijk naar een Ducky one 2 in de witte editie, maar die was er niet met RGB leds. Ik heb het maar opgelost door vortex keycaps erop te zetten (te koop bij mykeyboard.eu, belgische webshop).

En in het donker:

EDIT 8 mei 2019:
Het kwaliteit is toch niet zo heel goed wat betreft de USB C connector. Na een tijdje in- en uit pluggen van je USB-C kabel schiet het connector van zijn plaats. Iets wat zeker niet mag gebeuren. Ik zet er een foto bij zodat je een beetje het idee krijg wat ik bedoel:

Uiteindelijk zelf kunnen fixen, maar bij een keyboard van 140€ hoort dit zeker niet te gebeuren.

Mocht je wat willen weten laat het me weten!

Heb jij ook een Ducky One 2 RGB TKL Zwart (Cherry MX Blue, Qwerty US)?

Zijn de standaard keycaps PBT?
Deze zijn double shot PBT keycaps
Hoeveel kostte dit bord je? Kan het nergens vinden voor een normale prijs.
134 euro uit mijn hoofd
Bedankt voor je mega snelle reactie en mooie foto's. Nog steeds tevreden, ook met je keus voor MX Blue? Ik twijfel tussen Red en Browns...
Was toevallig huiswerk aan t maken en kreeg een mailtje met je reactie, haha.

Ik ben nog steeds tevreden ja. Heb wel sinds gister o-ringetjes onder de keycaps gedaan zodat het iets minder lawaai maakt, maar nog steeds heel tevereden met mxBlue. Volgende keer zou ik wel een mx brown kiezen.
Precies dat geluid bij mijn Razer Greens maken me gek. Ik ga wel op zoek naar een Ducky, wel slecht leverbaar overal.. Nja thanks en nog succes met je huiswerk :)
Na een tijdje wordt het wel heel vervelend ja haha. Alternate was volgens mij de enige leverancier in Nederland die het wel vaak op voorraad heeft.

Bedankt!