1 review

Asus VivoBook S15 S510UN-BQ121T

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook S15 S510UN-BQ121T Review

TheTinusNL 29 november 2018, laatste update op 17 januari 2019, 531 views Product gekocht

Asus VivoBook S15 S510UN-BQ121T

Hartstikke tevreden over deze laptop. Heeft wat minpuntjes, zie verdere toelichting. Desondanks 9/10 score, vertaald naar Tweakers een dikverdiende 4/5 sterren.

Pluspunten

• Licht en compact voor een 15.6" laptop.
  • Toetsen tikken lekker: indrukken vereist redelijk wat kracht, dus weinig per ongeluk een andere toets aanslaan, en er is weinig travel.
  • Accuduur bijzonder goed, ook op maximale helderheid.
  • Ondanks kleine afmetingen toch 1 HDMI, 4 USB en een SD lezer.
  • Snelheid van de ingebouwde SSD was een positieve verassing. Boot in minder 5 seconden, uit slaapstand 2,5.
  • RAM en SSD makkelijk uit te breiden of te upgraden.
  • Scherm geeft goede kleuren, ideale DPI en heeft geen bleeding.
  • Aanschafprijs is stevig, maar gezien wat je er voor krijgt en de concurrentie: zeker niet te hoog.

Minpunten

• Bovenkant/achterkant (met ASUS logo) staat merkbaar onder stroom tijden opladen, maar niet gevaarlijk.
  • Toetsenbordlayout.
  • Ventilatoren beginnen snel te draaien: het nadeel van een kleine en compacte behuizing.
  • 2 van de 4 USB poorten zijn 2.0. Waarom ASUS? Waarom geen 3.0?
  • Vingerafdrukscanner is snel, maar mist helaas vaak.
  • Schermhelderheid matig.

Toelichting minpunten:

- Zodra je de oplader aansluit en je over de behuizing wrijft, kun je voelen dat er een lading op staat. Daar heb ik in de praktijk geen last van gehad, maar het is wel noemenswaardig.

- Toetsenbordindeling ben ik geen fan van:
De powerknop zit naast de delete en heeft dezelfde vorm.
De volumeknoppen zitten onder FN + F10-F12 en zijn daarom heel lastig om met 1 hand te bedienen. Hetzelfde voor de schermverlichting op FN + F5-F7.
De pijltjestoetsen omhoog en omlaag vormen samen de grootte van één normale toets.
Er zit rechtsonder het midden een plek waar je het toetsenbord/de behuizing flink kunt indrukken. Tot nu toe nog geen probleem mee gehad, maar het draagt niet bij aan een stevige behuizing.

- Ventilatoren beginnen snel met draaien, zeker wanneer je op stroom zit en het scherm en de processor op volle kracht werken. Niet storend, maar wel merkbaar.

- Vingerafdrukscanner is razendsnel, mits het in 1 keer goed gaat. Als ik vergelijk met mijn iPhone 7 met Touch ID merk ik dat deze laptop heel veel vaker mijn vingerafdruk niet in een keer goed heeft.

Heb jij ook een Asus VivoBook S15 S510UN-BQ121T?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft