1 review

Meizu EP52 Lite (Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Meizu EP52 Lite (Zwart) Review

Techrvw 20 november 2018, 488 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 5 reviews, waarvan 40% gesponsord.

Meizu EP52 Lite (Zwart)

De Meizu EP52 Lite is een half draadloos paar oortjes. Door de "Lite" titel had ik er minder van verwacht. De kwaliteit van het geluid is goed, de batterijduur is uitstekend en de features zijn meer dan goed. Toch is het wel even wennen aan zo een nekband,

Pluspunten

• Batterijduur is geweldig (+- 8 uur)
  • Opladen gaat enorm snel
  • Materialen zijn goed, licht en flexibel
  • Geluidskwaliteit is onverwachts goed
  • IPX5

Minpunten

• Het is even wennen aan de nekband

Er zijn grote voordelen aan de "semi-draadloze" oordopjes. Zo raakt het draad niet in de knoop. Je kan ze uit je zak pakken en ze meteen gebruiken, handig! Ten tweede, als ze uit je oor vallen, ben je ze niet kwijt of ben je op de grond aan het zoeken. Ze blijven netjes om je nek hangen. Ten derde zit er, meestal, een grotere accu in waardoor je langer met de oortjes kan doen. De Meizu EP52 Lite is een nieuw paar "semi-draadloze" oortjes!

De Meizu EP52 Lite is bij GearBest te verkijgen voor nog geen €25.

Introductie & Specificaties

Lite, betekent dit dat ze minder goed zijn? Nee! De Meizu EP52 Lite bewijst het tegendeel. Dit zijn gewoon goede kwaliteitsoortjes. Ze hebben zeer sterke punten, maar ook punten waar ze op kunnen verbeteren. De specificaties zien er goed en veel belovend uit. Kan het "Lite" model de strijd aangaan met de Meizu EP51?

Specificaties
  • Brand: MEIZU
  • Model: EP52 Lite
  • Function: Answering Phone, Bluetooth, Microphone, Song Switching, Sweatproof, Volume Control, Waterproof
  • Material: TPE
  • Battery Type: Built-in
  • Package size (L x W x H): 19.20 x 12.50 x 1.80 cm / 7.56 x 4.92 x 0.71 inches
  • Package weight: 0.0830 kg
  • Product weight: 0.0160 kg
  • Package Contents: 1 x Headphone with M-sized Interchangeable Ear Tips, 2 x Pair of Interchangeable Ear Tips ( L, S ), 1 x Power Cable, 1 x Multilingual Manual, 1 x Folding Box

Unboxing

De doos van de Meizu EP52 Lite is erg dun en weegt bijna niks. Het is bijna alsof de doos leeg is. Op de voorkant hebben we naast het logo ook een foto van het product, welke er goed uit ziet als je het mij vraagt. Op de achterkant staan wat specificaties en features.

Je maakt de doos aan de onderkant open en schuift de houder waar de oortjes in zitten eruit. Hier moet je wel mee oppassen, onder deze houder zit namelijk het boekje met informatie en de micro-USB kabel en de 2 extra eartips.

Om de Meizu EP52 Lite eruit te halen, moet je eerst de flap openen welke ervoor zit. Hierdoor komt er een ruimte open te liggen waar de overige kabel in ligt.

Hardware & Design

De Meizu EP52 Lite weegt echt bijna niks! Je voelt bijna niet dat je ze vast hebt, in dit geval is dat positief! Het is gemaakt met TPE, waardoor het flexibel is. Door het gewicht en het flexibele design is de Meizu EP52 Lite een comfortable paar oortjes.

De controls, welke op de rechter kant zitten, voelen goed en solide aan. De knoppen zijn gemakkelijk in te drukken en de micro-USB poort is goed beschermd tegen water of zweet. Het dikkere gedeelte van de kabel aan de linkerkant heeft extra batterij en verder geen controls.

De oordopjes zelf zijn klein en passen goed. De achterkant van de dopjes zijn magnetische waardoor je ze gemakkelijk op kunt bergen zonder dat ze in de knoop raken.
Passen ze?
De oordopjes zijn klein, maar dat maakt het makkelijk om ze in je oor te stoppen. Gelukkig zijn ze niet zo klein dat ze weer uit vallen. Je kan ze ook nog dikker maken door een paar van de extra eartips erop te zetten. Deze worden standaard meegeleverd. Over het algemeen zal het stnadaard paar eartips goed zijn om voor de meeste mensen passend te zijn.

Hoe connect je ze?

De Meizu EP52 Lite heeft, in tegenstelling tot complete draadloze oortjes, al een connectie met elkaar. Je hoeft ze alleen maar aan te zetten door de middelste knop in te drukken voor 3 tot 5 seconden en de Meizu EP52 Lite gaat aan. Het enige wat je nu nog moet doen is in de Bluetooth instellingen van je smartphone op "Meizu EP52 Lite" te drukken. Onder die naam wordt hij zichtbaar.

Functies

Gelukkig heeft de Meizu EP52 Lite alle functies die ik zoek in een semi-draadloos paar oortjes. Je kunt het nummer veranderen, het volume wijzigen en een telefoontje opnemen of weigeren. Maar wat kan je nog meer met de Meizu EP52 Lite? Je kunt de Google Assisant oproepen met een druk op de knop! Super handig!
Google Assistant/Siri
Je kunt nu gemakkelijk Google Assistant/Siri oproepen. Het enige wat je moet doen, is de middelste knop op de rechter controller twee keer indrukken. Wacht even 2 tot 3 seconden en je kunt Google nu alles vragen. Erg gemakkelijk! Hierdoor hoef je nog minder vaak je telefoon uit je zak te pakken als je aan het luisteren bent met de Meizu EP52 Lite.
Telefoon Bediening
Als je een inkomend telefoongesprek krijgt, kun je opnemen door een keer op de middelste knop te drukken.
Als je het inkomende gesprek wilt weigeren, moet je de middelste knop ingedrukt houden. Een keer op de middelste knop drukken stopt ook een eventueel huidig telefoon gesprek.
Muziek Bediening
Er zijn drie knoppen op de controller, een "+" knop, een "-" knop en een multi functionele knop. Als je op het "+" teken drukt, gaat het volume omhoog.
Je raadt het aal, als je op het "-" teken drukt, gaat het volume omlaag.
Druk je éénmalig op de middelste knop, wordt je muziek nummer gepauzeerd of weer afgespeeld.

Vind je het huidige nummer niks? Druk de "+" voor 2 tot 3 seconden in en je gaat naar het volgende nummer. Als je het vorige nummer helemaal te gek vond, druk je 2 tot 3 seconden op de "-". Hierdoor ga je weer terug naar het vorige nummer.
Aan/Uit
Het aan/uit ztten van de Meizu EP52 Lite is gemakkelijk, maar niet zo gemakkelijk als bij de BlitzWolf BW-FYE1. Het enige wat je hoeft te doen, is de middelste knop voor 3 tot 5 seconden ingedrukt te houden. Letterlijk met één druk op de knop aan en uit te zetten.
IP Rating
De Meizu EP52 Lit heeft een IP Rating van IPX5, wat betekent dat hij tegen een beetje water en zweet kan. Zelfs met deze rating, welke goed is als je het mij vraagt, adviseert Meizu niet om de EP52 Lite te gebruiken als het regent. Zelf heb ik het geprobeerd en totaal geen probleem mee gehad, maar het wordt vanuit de fabrikant niet geadviseerd.
Verwijder Bluetooth connecties
Als je de gemaakte connecties wilt verwijderen, is dat mogelijk met een combinatie op de controller. Je moet de "+" en de "-" voor ongeveer 5 seconden ingedrukt houden. Het LED lampje gaat red en blauw knipperen en je hoort een beep geluidje twee keer. Nu zijn de gemaakte connecties vergeten en ben je weer "clean".

Geluidskwaliteit

Dit is natuurlijk de Lite versie. Ik had verwacht dat de kwaliteit van het geluid wat minder was en over het algemeen net iets minder zou zijn. Gelukkig is dat niet het geval bij Meizu. De kwaliteit van het geluid is verbazingwekkend goed! De bass is goed, het geluid is scherp en zonder ruis, zoals het hoort. Dit is het geval in verschillende genres en podcasts.

Zelf ben ik erg verrast door de goede kwaliteit van het geluid en de prijs die je betaalt voor de Lite versie (ongeveer €25).

Bel kwaliteit

Ik heb een telefoontje binnen gepleegd, welke helemaal goed ging. Het geluid was scherp, zonder enige echo of iets dergelijks. De andere partij verstond mij luid en duidelijk en ik hoorde de andere partij ook prima.

Buiten bellen is ook goed te doen. Als er veel wind staat, hoor je natuurlijk wel wat ruis. Passerende auto's of buiten lopen is prima te doen en je bent nog goed verstaanbaar. Dit is een geweldig punt aangezien er vele andere draadloze oortjes zijn welke heel slecht bellen.

Gelukkig komt het gesprek door beide oortjes. Dit is veel beter dan dat het door één enkel oortje komt, wat vaak het geval is. Goed punt van Meizu!

Batterij duur

De Meizu EP52 Lite volledig opladen duurt ongeveer 1.5 uur. Dit is erg kort, maar hoe lang kan je met één volledige lading doen?

Nou, als je ermee belt, kan je ongeveer 6 uur doen. Luister je alleen naar muziek? Dan kan je er ongeveer 8 uur mee doen! Dat is enorm lang op een lading van 1.5 uur. Als je de Meizu EP52 Lite niet gebruikt en deze op standby staat, heb je een accu duur van ongeveer 200 uur!

Wat een geweldig paar oortjes is dit. Met het flexibele design en het weinige gewicht is dit een paar welke wel opvalt. De prijs kwaliteit verhouding is erg goed.

De kwaliteit van het geluid is meer dan goed en presteert boven verwachting. Daarnaast is de accuduur ook meer dan goed en kan je 8 uur muziek luisteren op een volledig geladen accu.

Als je op zoek bent naar een paar oortjes om mee te sporten, zijn de Meizu EP52 Lite denk ik de beste optie om op dit moment voor te kiezen.

Heb jij ook een Meizu EP52 Lite (Zwart)?

Dank voor de review, goed werk!
Zelf ben ik op zoek naar een headset voor mijn marathontraining. Vind jij dat deze geschikt zijn voor hardlopen?
- Pasvorm; blijven ze goed in de oren zitten
- Nekband; is dat comfortabel tijdens hardlopen?
Bedankt! :)

Ik heb ze getest tijdens een stukje hardlopen, waarbij ik af en toe het gevoel dat dat ze uit zouden vallen. Dit gebeurde echter niet, maar het gevoel was minder prettig. Dit kan je waarschijnlijk oplossen door er een ander setje eartips op te zetten zodat ze beter passen.
De nekband zou je geen last van moeten hebben. De oortjes wegen zo weinig, dat je ze zo goed als niet voelt. Ik heb er geen last van gehad moet ik zeggen. Vond het wel een fijn gevoel dat mocht het oortje uitvallen, deze nog aan mijn nekt hangt :)