Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 128GB opslag) Blauw

Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 128GB opslag) Blauw Review

LoCo6519Newbie 9 november 2018, laatste update op 9 november 2018, 1.084 views Product gekocht

Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 128GB opslag) Blauw

Uitstekende telefoon. Razendsnel met geweldige accu.

Pluspunten

• Razendsnel
  • Uitstekende batterijduur (2 dg)
  • Ligt prima in de hand
  • Scherm ook prima. Helder en scherp genoeg
  • MIUI-skin na laatste updates prima

Minpunten

• Bluetooth werkt (nog) niet optimaal
  • Screen casting (nog) niet werkend gekregen
  • Aan/uit knop had links gemogen
  • Opvragingen uit OneDrive vreemd genoeg niet altijd even snel

Samsung S6 van 3 jaar oud begon kuren te vertonen. Hick-ups, vertragingen, ook bij bellen. En de batterij liep absurd snel leeg. 1 dag haalde ik niet eens. Dat werd irritant.

Dus een nieuwe nodig. Batterijduur en snelheid primaire criteria, zonder teveel afbreuk aan camerakwaliteit te doen.

Vergeleken: OnePlus6, Xiaomi F1, Samsung S9, Xiaomi Mi8.

Hoewel ik Amoled-schermen mooi vind wil ik geen concessies doen op batterijduur, dat irriteert gewoon mateloos. Lcd-scherm van F1 is uitstekend. S9 is goedkoper geworden maar vind die ronde bezels lelijk en onhandig. Glazen achterkant van concurrenten vind ik onzin. Draadloos opladen doe ik niet en met hoesje zie je er toch niets van. Glas ook veel kwetsbaarder. De meerprijs van de OnePlus6, Xiaomi Mi8 en S9 t.o.v. Xiaomi F1 is niet gerechtvaardigd. En op batterijduur wint de Xiaomi F1 het glansrijk.

Xiaomi komt geregeld met updates merk ik waarmee laatste oneffenheidjes worden weggestreken. Hopelijk binnenkort ook voor Bluetooth en Screen Casting/Mirroring.

Voor 350 € (!) een geweldige smartphone. Aanrader!

Heb jij ook een Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 128GB opslag) Blauw?

Mag ik vragen wat je bedoelt met "Aan/uit knop had links gemogen"? Die zit voor zover ik weet op de meeste smartphones aan de rechterkant of bovenkant, inclusief de S6 (rechterkant).