Senao 2511CD+ (11 Mbps, PC Card) Review

Tim_bots 19 januari 2006, 351 views

Senao 2511CD+ (11 Mbps, PC Card)

Pluspunten

• Groot bereik
  • Mogelijkheid voor een externe antenne (2x)
  • Werkt ook onder linux
  • Werkt ook met netstumbler

Minpunten

• Je mag de antenne's er niet te vaak afhalen
  • Het kaartje heeft max 11Mb/sec
  • Geen WPA ondersteuning

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om de Senao 2511CD+ ext 2 PCMCIA

Om te gaan wardriven was ik op zoek naar een wifi kaartje met externe antenne's (voor een beter bereik). Na lang zoeken vond ik op wifishop.nl eindelijk het kaartje dat ik zocht. Na wat problemen met de bestelling (lange levertijd bij mij) kreeg ik hen eindelijk binnen.

Nadat ik de drivers aan de praat had (de goede, windows update geeft namelijk een oudere spaanse versie (uitzetten dus :-) )) Werkte het kaartje naar behoren.

Helaas ging alles niet zoals bedoeld. Toen ik probeerde 1 van de "clip-on" antenne's eraf te halen vloog zomaar het hele busje mee (kaart kapot :( ).

Natat ik wat heb gebeld en wat heb gemailt heb ik eindelijk weer een nieuw kaartje wat weer goed werkt. Volgens mij is het bereik zelfs nog groter.

1 nadeel zit er wel aan, als men aan het wardriven is zal men hier niet zo snel ap's zonder ssid broadcast zien.

Heb jij ook een Senao 2511CD+ (11 Mbps, PC Card)?

Je negatieve punten kloppen niet want:
- Je mag de antenne er net zo vaak afhalen als je wilt maar je moet hem er niet af rukken.
- Duh, het is een 802.11B kaartje, dit wist je van tevoren.
- Duh, het is een 802.11B kaartje en dit wordt niet ondersteund, dan moet je de 3054 nemen.