1 review

Cooler Master MasterBox E300L (Zilver)

Specificaties Small form factor • 5 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterBox E300L (Zilver) Review

yorroy 7 november 2018, laatste update op 7 november 2018, 193 views Product gekocht

Cooler Master MasterBox E300L (Zilver)

Ik was op zoek naar een goedkope en relatief kleine behuizing voor mijn server. Deze E300L zag er mooi strak uit en er past zowel een matx als mini-itx in.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Kleine behuizing, wel matx
  • Voldoende schroefjes meegeleverd

Minpunten

• Kabel van de fan is te kort

In de doos zat behalve de behuizing ook een zakje met tiewraps en flink wat schroefjes.
Voor het openen van de behuizing is geen schroevendraaier benodigd.

Er zijn voldoende inbouwmogelijkheden, 3x 2,5”, 2x 3,5” en 1 5,25”.
De schijven worden met schroeven vastgezet, dus niet toolless.

Enige nadeel wat ik ontdekte is dat de kabel van de fan aan de voorkant te kort is om op het moederbord aan te sluiten. Hierdoor moest ik het bijgeleverde verloopje naar molex gebruiken, maar nu draait de fan dus altijd op volle snelheid en is duidelijk hoorbaar.

Heb jij ook een Cooler Master MasterBox E300L (Zilver)?

Hoi yorroy,

Een kort vraagje over deze case, ik twijfel namelijk of ik deze wil kopen en er een kleine casemod mee wil doen. Zou je mij kunnen vertellen hoeveel cm er zit tussen de bodem totaan de 2,5 inch drive bays? Ik wil daar namelijk een extra 3,5 inch bay kooi plaatsen die ik heb en die is 13 cm hoog.
Ik zal vanmiddag even de kast open maken en voor je meten.
Er zit 11,5cm tussen de bodem en de 2,5” bay.
Echter zit daar ook de casefan

[Reactie gewijzigd door yorroy op 4 mei 2019 15:19]

Dankjewel voor het kijken! Dan gaat mijn plan dus helaas niet door;(

[Reactie gewijzigd door Caer. op 4 mei 2019 16:17]

Super dankjewel!