HP DVD840i 16x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart, Retail) Review

mistervinnieNewbie 18 januari 2006, 268 views

HP DVD840i 16x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart, Retail)

Pluspunten

• veel formaten
  • snel

Minpunten

• onduidelijke lightscribe labels

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 5
Leessnelheid Score: 4
Na lang zoeken had ik mijn ding gevonden: de HP 840i. Deze kan namelijk bijna alle soorten schijfjes beschrijven en kan overweg met lightscribe labels.

Installeren ging vlot en de meegeleverde software is ook in orde: Nero OEM. Alleen de extra sofware die meegeleverd werdt speciaal om labels te maken vond ik nog al ingewikkeld. Ik gebruik hiervoor het programma van Nero (dat ook meegeleverd wordt).

Het labelen met lightscribe gaat ook vlot (ongeveer een half uur voor de beste kwaliteit), al ga ik liever toch 2 keer over dezelfde disc zodat de afbeelding wat duidelijker wordt. Ik heb (in 2 maanden) nog maar 1 probleem gehad door een vuiltje op de disc, waar de lightscribe-informatie zich bevind. Na even de disc af te kuisen ging alles weer vlot.

Voor de rest was alles perfect in orde. De ultime allesbrander.

Heb jij ook een HP DVD840i 16x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart, Retail)?