HP Spectre x360 13-ae010nd

Specificaties 13,3" • 1920x1080 (Full HD) • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

HP Spectre x360 13-ae010nd Review

Shirohige 5 november 2018, laatste update op 11 januari 2019, 524 views Product gekocht

HP Spectre x360 13-ae010nd

Geen extreem grote review. Ik ga het vooral hebben over de negatieve kanten van de laptop. Dit doe ik omdat het prijs wat ze ervoor vragen toch wel best hoog is voor het kwaliteit wat ze leveren.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Mooi scherm
  • Fijn toetsenbord

Minpunten

• Lage helderheid
  • Bouwkwaliteit
  • Temperatuur bij het opladen

Ik wil even mededelen dat ik NOOIT reviews schrijf. Ik doe dit puur om te laten zien wat je kan verwachten van de bouwkwaliteit van zo een dure laptop.

Wat je heel vaak leest zijn "scharnieren zitten scheef". Destijds kon ik er geen foto van vinden. De twee foto's hieronder laten zien hoe de scharnieren eruit zien als de laptop in een tabletmodus zit.

Je ziet hierboven dat de scharnieren er niet kaarsrecht inzitten. Niks ergs natuurlijk. Maar het oogt niet mooi. Ik verwachtte eigenlijk niet van zo een dure laptop dat er scharnieren scheef zouden zitten. De één had het wel en de ander niet. Maar goed we gaan verder.
__________________________________________

Op het scherm zelf krijg je afdrukken te zien van een stukje rubber wat op je behuizing zit. Dit om te voorkomen? dat je toetsenbord je scherm aanraakt als je de laptop dichtklapt. Maarja na een paar keer open en dicht klappen zie je een afdruk op je scherm zitten wat van dat stukje rubber komt. Ook hier een foto van:
__________________________________________

Licht die langs de trackpad heen schijnt. Ik weet niet wat mensen hierbij zullen denken. De één zal het niet boeien en de ander wel. Ik vind het erg vervelend. Klap ik mijn laptop open dan zie ik stukjes vuil er tussen zitten. Gruwelijk vervelend. Ik zie dit niet voorkomen bij een XPS bijvoorbeeld.
__________________________________________

Laptop zelf is mooi. Aluminium voelt goed aan en oogt ook gewoon af dat het kwaliteit is. Maar het afronden van hoekjes was teveel werk, denk ik? Hoekjes zijn behoorlijk scherp.

Misschien lijkt het minder erg op de foto, maar alle 3 de hoekjes (onderkant) zijn behoorlijk scherp.
__________________________________________

Overige informatie wat sommigen misschien handig kunnen vinden:
Pen
De meegeleverde Pen heeft geen batterij. Het wordt opgeladen via een USB-C aansluiting. Gebruik je je pen een paar daagjes niet dan is deze leeg.

Hier wat reviews van andere personen over de pen: https://store.hp.com/us/en/pdp/hp-tilt-pen-p-2my21aa-abl-1
Schermhelderheid
Schermhelderheid is vrij laag (nog geen 300 nits). Als je gaat zitten op een plaats waar erg veel licht naar binnen schijnt is er kans dat je je scherm niet goed kan zien. Heb ik wel een aantal keer last van gehad.
Temperatuur
Tijdens het opladen, al doe je helemaal niks op je laptop, slaan de fans aan en wordt de laptop vrij warm. Onthoudt: dit is als je helemaal NIKS doet. Dus om een of andere rare reden wordt de laptop warm/heet tijdens het opladen. Heb je wat applicaties aanstaan en dergelijke dan lopen de temperaturen wel heel gauw op richting de 80. Ik heb het niet getest zonder oplader, maar meestal draaien de fans bijna niet op batterij. Erg prettig zo een stille laptop.

Heb jij ook een HP Spectre x360 13-ae010nd?

Wat goed dat je een review hebt geplaatst. Snap volkomen je frustratie.Ik heb de voorganger gehad en die is 3 x teruggestuurd geweest wegens audio- en scherm problemen.

Nu een nieuwe uitzoeken, maar sla deze idd even over. De nieuwe is nu net uit in de VS. Wellicht ga ik ie proberen. Anders wordt het een ietwat saaie surface laptop.
De nieuwe ziet er best goed uit. Geen scherpe hoeken. De batterij duur lijkt me niet iets wat ik kan vertrouwen. Een surface had ik ook graag willen kopen, maar vond de i7 variant toch iets te duur.
Ben ik zeker met je eens. Maar ik hoef niet een powerhouse in een ultrabook. Dan kan makkelijker en desktop pakken.

Hoop dat de nieuwe surface laptop snel naar de Benelux komt!