Microsoft Xbox 360 Arcade Wit Review

piratepraat 2 april 2010, laatste update op 3 april 2010, 832 views

Microsoft Xbox 360 Arcade Wit

Pluspunten

• Erg goede multiplayer
  • Groot spel aanbod
  • Nu erg goedkoop
  • Mooie beeldkwaliteit
  • Eenvoudige interface
  • Fijn controller design

Minpunten

• Maakt veel geluid
  • Geen standaard opslag centrum
  • Geen HDMI kabel standaard bijgeleverd
  • Multimedia functie niet zo geweldig

Randapparatuur Score: 3
Spelaanbod Score: 4
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 3
Net na de release in 2005 heb ik mijn 3e echte spelcomputer aangeschaft. De Xbox 360 Core editie. De revolutie van het new gen principe was geweldig. Ik had nog nooit zulke mooie games gezien, er was al vanaf het begin een groot aanbod aan games.

Toen ik deze xbox heb gekocht was ik nog maar 12 jaar oud, dus alles was natuurlijk geweldig. Je vermaakt je erg gemakkelijk met alle games en heb dan ook uren doorgebracht met mijn eerste games PGR3 en Perfect Dark Zero. De games waren misschien niet zo geweldig goed maar zeker beter als ik ooit had gespeeld daarvoor.

De xbox zelf vond ik wel veel geluid maken. Helemaal als ik zondag net wakker was en even op mijn xbox wilde spelen. Het maakte zo'n herrie dat ik het geluid vrij hard moest zetten om een beetje te verstaan wat er gebeurde in het spel. Dit is toch wel gelijk een van de grotere nadelen van de Xbox 360. Mijn Core editie was geleverd met een headset die erg irritant is voor het hoofd maar wel went, een afstandsbediening die wel handig is voor multimedia functies, maar deze gebruik ik nauwelijks, een harde schijf van 20GB wat tot op de dag van vandaag voldoende is, een component aansluiting wat mooi beeld geeft maar tegenwoordig is vervangen door HDMI en een maand gratis gold. Een leuk extraatje was de aluminium/chromen afwerking van de Core.

Ik heb tot 2006 veel plezier gehad van de xbox zonder problemen, in dit jaar kreeg ik voor het eerst een foutmelding de red ring of death. Dus gelijk naar xbox bellen, een voordeel is dat je over het algemeen snel wordt geholpen en de service door een gratis 0800 nummer erg goed is. Mijn xbox werd de volgende dag al opgehaald en was nog voor de beloofde 2 weken terug.

Na deze eerste keer heb ik een nieuwe xbox gehad omdat de oude niet te repareren was. Voor het ongemak heb ik nog een extra maand gold gehad.

Na deze eerste keer is mijn xbox nog 3 keer kapot gegaan waarvan de 3e er eentje te veel was. Want de garantie was eind 2009 over. Je hebt zo vertelde de xbox medewerker mij 4 jaar garantie op de red ring of death en 3 jaar op het overigen.

Na een aantal maanden zonder xbox te hebben gezeten, heb ik er weer een aangeschaft. Woensdag 31 maart is deze via TNT geleverd. Mijn keuze is uit gegaan naar een arcade omdat ik alles nog heb wat van de core over is.

Het nieuwe xbox 360 2010 model arcade heeft een HDMI aansluiting wat mijn game ervaring toch weer een stuk mooier maakt. Het geluid is net als in de Core te lawaaierig. Het lijkt alsof ze niets hebben veranderd aan het design.

De warmte productie van de xbox 360 is vrij hoog. Na een uur gamen merk je dat de console echt warm is qua gevoel zo ongeveer 40/45 graden aan de buitenkant.

De multiplayer functie is natuurlijk geweldig, je betaald hier ook een redelijke prijs voor. Maar het levert echt kwaliteit en plezier en voor een jaar is het niet zo duur.

Het spel aanbod is zeer compleet en heeft voor ieders wat wils.

Qua multimedia platform is het niet zo goed gesteld. Veel films die je vanaf je pc streamt zijn niet zo geweldig en het grootste nadeel is dat daarvoor je pc aan moet blijven staan. Ik heb het geprobeerd met een usb device maar de xbox herkent niet alles wat erop staat. Na deze pogingen heb ik het opgegeven. De xbox ondersteunt niet genoeg formaten. Tegenwoordig kun je via de marketplace veel films downloaden wat er goed werkt en op zich niet zo duur is. Het mooie is dat je de film ook gewoon mag houden wat eigenlijk vrij logisch is. Ook het muziekaanbod is flink gegroeid. Zelf heb ik 1 film gedownload van xbox live om te kijken wat de kwaliteit is die is echt goed hd. Dus je krijgt wel waar voor je geld, nadeel, is wel dat je je gekochte film op niets anders dan de xbox 360 kan kijken. Of dit op een of andere manier over te zetten is naar een usb stick weet ik niet. Dat zou een mooie functie kunnen zijn.

De interface van xbox live is met de jaren echt in positieve zin veranderd. Het avatar gebeuren vind ik een beetje erg overdreven, en voegt voor mij persoonlijk niets toe. Toch is de indeling van categorieŽn sterk verbeterd in vergelijking met het oude xbox menu. Ook lijkt het iets meer rust uit te stralen. Alle functies zijn eenvoudig te vinden.

De xbox is goed afgewerkt en hopelijk ga ik weer een aantal jaren plezier hebben. De prijs is nu een stuk beter als bij mijn eerste xbox.

Hopelijk kunnen jullie iets met mijn review, aangezien dit mijn eerste review is die ik heb geschreven. het is misschien veel stof om te lezen, maar om duidelijk te informeren en omdat ik al de nodige jaren ervaring heb met mijn xbox 360 is er eigenlijk nog veel meer om over te vertellen.

Met vriendelijke groet piratepraat.

Heb jij ook een Microsoft Xbox 360 Arcade Wit?

Wil je wanneer je deze review hebt gelezen alstublieft een reactie posten met wat ik kan verbeteren aan de review. Aangezien dit mijn eerste is, wil ik graag leren van kritiek.