Sony Ericsson HBH-IS800(Telephone) Review

Asiom23 1 april 2010, 1.638 views

Sony Ericsson HBH-IS800(Telephone)

Pluspunten

• Klein
  • Geluidskwaliteit
  • Functies
  • Lampjes
  • Waarschuwing als de batterij bijna op is (K850i)

Minpunten

• S8300 I.C.M. HBH-IS800
  • Dopje van laadconnecter

Opnamekwaliteit Score: 4
Nadat ik mijn Sony Ericsson K850i al een paar maanden had was ik opzoek naar een Stereo Bluetooth Headset. Mij enige eis was dat het geen koptelefoon mocht zijn en dat ik niet met een draad om mijn nek wou lopen. Na wat zoeken op forums en op de website van SE zelf kwam ik achter de HBH-IS800. Deze headset was klein had maar één enkel draadje en was ook nog In-Ear. Hij kostte toen: €106,-. Aankoopdatum: 4 Juni 2009. En ik ben er nog steeds tevreden over.

De verpakking.
Het zat allemaal verpakt in een hele mooie doos en voor die prijs mag dat ook wel. De headset zat verpakt een plastic doosje wat heel stevig aanvoelde en van de binnenkant was het bedekt met een paarse stof. Verder zat er in de doos een pak met handleidingen dat dikker was als het doosje van de headset zelf. En andere In-Ear dopjes (verschillende maten) waren ook inbegrepen.

Kwaliteit
De headset is heel stevig. Het knopje voelt stevig aan het plastic is onmogelijk om in te drukken. Maar het de deksel van het gedeelte waar de oplader in moet komt af en toe los. Dit is gelukkig helemaal niet storend. Ik snap zelf nog steeds niet hoe ze al deze techniek in zo iets kleins krijgen. Ze hebben zelfs gedacht aan een lampje in het oortje(Rood/groen) en een bij het microfoon gedeelte (Wit)

Het geluid van deze vind ik zelf headset uitstekend!. De bas komt er goed doorheen en de hoge tonen komen er ook goed door. Omdat ik zelf alleen muziek luister en ik geen audioloog ben kan ik niet echt goed beoordelen of het echt zo goed is als ik denk. Het is in ieder geval beter als elke headset die ik tot nu toe heb gehad. Ook de microfoon doet het goed, mensen aan de andere kant van de lijn kunnen mij goed verstaan: Niet te hard en zonder ruis. Dit komt door de “Fast automatic volume adjustment” en de “Realtime noise reduction”. Deze werken wel :)

Verbinding en accu.
De HBH-IS800 legt wanneer hij aangaat meteen verbinding met het laatst verbonden toestel. Dit gaat bij mij zonder problemen en ik heb hiermee ook nog nooit problemen ondervonden. Bij mijn Sony Ericsson K850i geeft hij op het scherm aan dat de batterij bijna leeg is. Dan begint er ook een rood lampje te knipperen en piept hij heel even. De batterij gaat volgens de doos 3,5 uur mee bij constante muziek en gaat 300 uur in Stand-by. Nu haalt hij bij hier 3-3.5 uur, dus de accu werkt nog steeds goed.

Windows
Ook onder windows werkt hij goed alleen wil hij wel herverbinden maar dan pakt hij hem niet als standaard geluidsdevice. Dit ben ik nog aan het uitzoeken. Maar ik gebruik hem sowieso niet zo vaak met mijn pc dus het stoort mij niet echt.

Minpunten.
Ik heb sinds 4 maanden een Samsung S8300. Maar hiermee heb ik wat problemen i.c.m. de Headset. Ik kan het volume niet veranderen wanneer de headset is aangesloten, dus moet van ik alle muziek met het programma MP3Gain het volume verlagen zodat dat niet op mijn Telefoon hoeft. Ook geeft mijn telefoon geen waarschuwing wanneer de batterij bijna leeg is. Bij de K850i kon ik wel gewoon volume veranderen maar dit heeft waarschijnlijk te maken met het idee dat SE en Samsung niet echt goed samen gaat. Een ander minpunt vind ik dat het niet mogelijk is om via de headset naar de radio te luisteren (Terwijl de headset is aangesloten als antenne). Maar dit is een software “bug” van de telefoon en hier kan de headset niks aan doen.

Het is mijn eerste review dus als er iets veranderd/toegevoegd moet worden dan hoor ik het graag! ;)

Heb jij ook een Sony Ericsson HBH-IS800(Telephone)?

Ik heb nog een vraagje over deze set , is het ook mogelijk met de bediening om een volgende/vorige nummer te selecteren of is dat niet aanwezig?

Ben op dit moment ook zoekende naar een mooie bluetooth setje en deze lijkt mij zeer geschikt.
Het zelfde hier :D ik heb wel betere gevonden maar die zijn erg prijzig : JayBird Gear BlueBuds X.
Werken deze sony ericsson oordopjes ook met spotify?