Fitbit Alta HR Large Aluminium (Zwart)

Fitbit Alta HR Large Aluminium (Zwart) Review

red_gizzmo 29 oktober 2018, laatste update op 29 oktober 2018, 261 views Product gekocht

Fitbit Alta HR Large Aluminium (Zwart)

De Fitbit Alta HR is een slimme armband die je activiteiten bijhoudt. Het is compact, is aanpasbaar en heeft een mooi design. Integreert in het Fitbit Ecosysteem. Echter is er geen integratie met Apple Health & VirtuaGym.

Pluspunten

• Subtiel en klein
  • Design
  • Goede hartslag sensor

Minpunten

• Integratie met Apple Health
  • Integratie met VirtuaGym

De integratie met andere platformen is wel ècht een probleem. Het integreert namelijk niet met Apple Health. Fitbit wilt het niet delen met het Apple Health platform. Ook al bestaat er een Fitbit API, er worden enkel gegevens per dag beschikbaar gesteld. Vanaf 2012 wordt op het Fitbit forum gevraagd naar betere integratie met Apple Health, maar een antwoord blijft uit. Hierdoor is er ook geen integratie mogelijk met het systeem van VirtuaGym (ondersteunende software van lokale sportschool).

Alvorens aankoop zag ik een positieve review op Tweakers, maar nergens werd dit erg vervelende aspect beschreven. Als ik dit op voorhand had geweten, dan was ik waarschijnlijk toch voor de Garmin Vivosmart gegaan. Terugbrengen gaat jammer genoeg niet, dus ik denk de volgende keer nog beter na alvorens iets aan te kopen.

Heb jij ook een Fitbit Alta HR Large Aluminium (Zwart)?