Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart) Review

Rembrandtvm 28 oktober 2018, laatste update op 28 oktober 2018, 253 views Product gekocht

Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart)

High End Headphone.

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Prachtig design
  • Zeer mooi geluid
  • Noise reduction erg goed
  • Bluetooth range
  • Aptx-HD

Minpunten

• Wat zwaarder door gebruikte materialen
  • Wennen aan pasvorm

Er is al veel geschreven over de nieuwste ANR hoofdtelefoon van Bowers, en de meningen lopen uiteen, al gaat het meestal tussen óf 4 óf 5 sterren. Zowieso een goede hoofdtelefoon dus. Wat vooral opvalt bij reviews is dat de pasvorm niet iedereen bevalt en een enkeling vindt de geluidskwaliteit wat tegenvallen voor dit prijsniveau.

Ik wil bij beide dingen graag een kanttekening bij plaatsten.

Allereerst de pasvorm: deze is in het begin wat stug en hard. Zeker als je gewend bent aan bijvoorbeeld een BOSE QC, welke ik ook nog steeds bezit. De Bowers zal nooit zo licht en zacht als de BOSE aan gaan voelen, maar die is dan ook van licht plastic. Maar, het went. Het is gewoon een andere, stevigere ervaring door hoge kwaliteit materialen. Ik heb een groter hoofd dan gemiddeld en ik kan de Bowers gemakkelijk urenlang dragen zonder dat ik ergens last van krijg. En urenlang dragen doe ik, want het geluid is werkelijkwaar fantastisch, en brengt mij bij punt twee.

Bowers geeft aan in de handleiding dat de speakers ongeveer 20 uur moeten in-spelen, zoals dat wel vaker is bij Hi-Fi apparatuur. Dit is ook écht zo en is duidelijk te merken! Zo is het ook dat bij hoge kwaliteit apparatuur de volgende zwakke schakel boven komt drijven: opname-kwaliteit. Ik lees in een aantal reviews dat de geluidskwaliteit wat tegenvalt. Ik heb het gevoel dat sommige mensen ófwel de Bowers niet ca. 20u hebben laten inspelen, en/of lage kwaliteit mp3/compressie/ bluetooth gebruiken. Ook je equalizer setting wordt in een keer nog belangrijker. Als je dit allemaal goed voor elkaar hebt kun je de Bowers namelijk niet meer vergelijken met bijvoorbeeld een Bose. De B&W is werkelijk waar veel beter. Ik heb beide hoofdtelefoons en hierop via een bedrade verbinding hetzelfde nummer gespeeld en de Bose klinkt ineens saai en vlak in vergelijking. (Hoewel écht geen slecht product).
Speel je echter een wat minder goed opgenomen/gecomprimeerd nummer af op de Bowers dan hoor je dat direct. Ook saai en vlak. Dit zal je bij de Bose veel minder opvallen.

De Bowers is niet Bass-heavy maar vrij neutraal zoals ze dat noemen, maar de bass is zeker strak en punchy, zoals het hoort vind ik zelf. (Vergelijkbaar met een kickbass van een drumstel versus een housebeat). Houd je meer van overweldigende donkere bass dreun dan moet je inderdaad even verder kijken. De resolutie en diepte/ruimte is verder werkelijk geweldig.

Ook over de ANR ben ik zeer te spreken, vooral lage dreun van boten, vliegtuigen en verkeer werkt hij zeer mooi weg. De geluidskwaliteit wordt wat ‘onderdrukt’ met ANR aan, maar de trade-off is het meer dan waard als je in een luidruchtige omgeving bent. Ben je in een stille omgeving dan is het aan te raden ANR uit te zetten.

Mocht je twijfelen, zoals ik eerst ook deed: geef de Bowers een kans. You won’t be dissapointed.

Heb jij ook een Bowers & Wilkins PX (Goud, Zwart)?

Meer advertenties