OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)

OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag) Review

jor177 28 oktober 2018, 1.175 views Product gekocht

OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)

Na twee weken eigenaar te zijn van een OnePlus 6 Midnight Black 8GB ram + 256GB opslag kan ik zeggen dat hij mij prima bevalt.

Pluspunten

• Lekker groot
  • Snel
  • 256 GB opslag
  • 8 GB ram
  • Ontgrendelen gaat supersnel

Minpunten

• Camera (kan altijd beter)
  • Scherm resolutie

De reden dat ik deze telefoon heb aangeschaft is eigenlijk vrij simpel: ik had een telefoon van een heel onbekend merk (AllCall) welke niet langer zou gaan werken onder het Tele2 netwerk. Daarnaast had ik met die telefoon al vrij snel een zeer matige internetsnelheid, dus ik wilde gewoon een telefoon waar ik de komende 3 tot 4 jaar mee vooruit kon.

Mijn positieve bevindingen:
De telefoon is lekker snel. Ik heb express de variant met 8 GB ram en 256 GB oplsag gekozen omdat ik van plan ben de OnePlus 6 een langere tijd in bezit te houden.
Snel, dat is hij zeker! Ik heb zowel vingerafdruk- als gezichtsontgrendeling ingeschakeld en dat werkt prima. binnen een halve seconde ben je binnen.
Als je eenmaal binnen bent ervaar je een zeer snelle telefoon die ook geen moeite heeft met zwaardere applicaties.

Mijn minder positieve bevindingen:
De camera bevalt prima, maar kan altijd beter. Zeker bij het inzoomen op geschoten foto's wordt het beeld drastisch minder. Datzelfde geldt voor het scherm. Het ziet er allemaal prima uit, maar voor zo'n groot scherm is een hogere resolutie wel fijn.
Ik wil ook nog iets kwijt over de prijs. De prijs die ik ervoor betaald heb is €588,-. Naar mijn mening veel geld, maar als je de smartphone-hype moet geloven een lachertje. Toch voel ik geen consumentensurplus in dit geval. Ik had er eigenlijk niet meer dan €400,- voor overgehad, maar dat gaat in deze markt nu eenmaal niet.

De conclusie:
De OnePlus 6 in de configuratie die ik heb is een echt werkpaard. Hopelijk kan ik hier nog een aantal jaren van gebruik maken voordat hij "obsolete" verklaard kan worden. Toch zie ik dat niet zo snel gebeuren aangezien de 8GB aan werkgeheugen naar mijn mening voor de komende 5 jaar niet volledig benut zullen worden. De tijd zal leren hoelang deze telefoon nog mee zal gaan.

Heb jij ook een OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)?

Ik heb nu ruim 2 jaar een OP3 met 6 Gb en 64 Gb opslag en ook die kan nog meer dan prima mee.
Updates komen nog steeds binnen en ook de nieuwste Android wordt nog uitgerold naar dit toestel.

Dus die 3 a 4 jaar ga je echt wel halen (zolang je 'm niet laat vallen!)
Ik heb bewust voor de 256 GB variant gekozen aangezien ik voorspelde dat wanneer ik 4K video's maak de opslag snel vol zal raken, en dat is ook het geval. Ik kan wel video's overzetten naar m'n NAS, maar dat doe ik liever max. twee keer per jaar. Ik heb mij ook maar neergelegd bij de kwaliteit van de foto's die naar mijn mening nog een stuk beter kan. Als je echt perfecte kwaliteit foto's wil moet je gewoon een behoorlijk fototoetstel aanschaffen. Die 8GB aan werkgeheugen is een leuke bijkomstigheid.