Xiaomi Mi Band 3 Zwart (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 20g - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Band 3 Zwart (Zwart) Review

blade08 26 oktober 2018, 971 views Product gekocht

Xiaomi Mi Band 3 Zwart (Zwart)

Op het eerste gezicht doet het bandje wat je er van verwacht. Bij enig gebruik zijn er toch aardig wat beperkingen die daar toch wel wat afbreuk aan doen. Vooral de nauwkeurigheid en de software samenwerking (ios) geven een behoorlijke tegenvallende gebruikservaring.

Pluspunten

• Lange batterij duur
  • redelijk comfortabel
  • IOS app is verzorgd
  • Mooi afgewerkt
  • naar ff zoeken kun je hem voor 20 euro in huis hebben

Minpunten

• Is vrij nauwkeurig (hartslag +/- 10, stappen tellen +50%)
  • Logt maximaal eens per 5 min, ook als je deze op 1 min zet
  • Scherm blijft niet aan tijdens bv sporten
  • Touch screen werkt niet altijd vlekkenloos
  • Beperkt compatible met apple healthkit

Na aanschaf direct er mee aan de slag: App (mi fit) geinstaleerd... of je even met FB of Google in wilt loggen... dat is dan wel een beetje jammer.

De boel werkt verder binnen een paar minuten. Ik heb om te testen alles aan gezet dat aan kon, alle meldingen, hartslag meten om de minuut.

Hartslag:
Als je op het bandje zelf kijkt, kun je daar geen huidige hartslag aflezen, daarvoor moet je handmatig via het menu een meeting voor doen, die dan binnen een sec of 30 op je schermpje staat. Wel vreemd, omdat hij eigenlijk elke minuut zou moeten meten. Als je de app start, gaat deze eerst synchroniseren met de Mi, dat kost een sec of 30. Daarna kun je in een dag grafiek je hartslag zien, in intervallen van 5 min.. he dacht ik dat is vreemd. De intervallen zijn netjes om de 5 hele minuten.

Dus ik heb even getest, bandje om om 1 min voor het heel, en om 1 min over het heel, snel 2 x een trap op , en dan om 5 over de boel uitlezen, en helaas, mijn hartslag was de hele 5 min zelfs lager dan de 5 min daar voor, enehh ik ben geen topatleet.

In de app kun je niet zoomen, alleen per dag bekijken. Dus dan maar even in healthkit kijken, maar daar stond niets... na even puzzelen blijkt het systeem alleen handmatig gemeten waardes door te sturen.

Stappen:
Alle lichaams gegevens goed ingesteld, en toen aan de wandel om 1000 stappen buiten te lopen. IOS 985 mi band 1452... dat is best netjes van IOS, niet zo van de MI.

Sporten:
Ik ga wel eens een rondje hardlopen, als je een activiteit start, dan meet het systeem wel vaker dan eens in de 5 min, maar hoe vaak kan ik niet zien, omdat de tijdas ontbreekt in de app.

De band is niet compatibel met bv runkeeper.

Tijdens het sporten kun je de hartslag op het scherm zien, maar deze gaat wel telkens uit, en dan moet je hem dus eerst aan doen en dan rennend hele kleine letters lezen. Niet echt bruikbaar.

De Software:
In het eerste gebruik valt deze niet tegen, het is erg basic, en voor de wat meer eisende gebruiker voldoet het zeker niet. Een gebrekkige implementatie met bv IOS doet het wel echt de das om

Meldingen:
Je kunt meldingen op je MI binnen laten komen, en meestal zit er zelf wat text bij, maar omdat het scherm echt heel klein is en de letters niet, is het snel heel cryptisch. meldingen komen ook lang niet altijd door, dus als je er 100% op moet vertrouwen...

Batterij:
Alles aan, veel mee gepield, en na 6 dagen nog 60% over, dus een week of 2 zou moeten lukken.

Is het beter dan merk X?
Ik heb daadwerkelijk geen idee, maar he, 20 euro.. wat verwacht je er van? Hij kan een grove schatting maken van je hartslag en je slaap ritme, maar verwacht er niet te veel van, wil je meldingen op je pols ipv je telefoon, dat werkt meestal prima.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band 3 Zwart (Zwart)?

Ik zou als ik jou was echt een keer mi band master proberen (2,80 EUR) echt een top app! En hij heeft ene privacy policy die WEL leuk is (mi band master (mbm) doesnt collect any data)