Sony Xperia XZ3 (Dual Sim) Zilver

Specificaties 6" • 2880x1440 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia XZ3 (Dual Sim) Zilver Review

rmuije 25 oktober 2018, laatste update op 27 oktober 2018, 215 views Product gekocht

Sony Xperia XZ3 (Dual Sim) Zilver

Blij verrast met deze nieuwe Sony Xperia XZ3, boven verwachtingen. Wat een mooi stukje high tech. Erg snel in gebruik, intelligente functies. Batterij had beter gekund. Geen snellader meegeleverd. Mooi qua design.

Pluspunten

• Scherm
  • Robuuste bouwkwaliteit
  • Hardware en menu
  • Snelheid
  • Camera en geluid
  • Menu en navigatie
  • Google PIE 9.0
  • Finger scan

Minpunten

• Enigzins zwaar

Na 4 jaar Samsung S7 edge en S8 goede telefoons nu gekozen voor deze Sony Xperia XZ3 silver. Deze kleur omdat die het minst gevoelig is voor vlekken. Wat valt mij op. Telefoon is best zwaar. Het Oled scherm is erg mooi, weinig skin erover heen van Sony zelf en bied de telefoon een bijna pure Google beleving. Alles is kwaliteit aan deze nieuwe Xperia XZ3.

Camera met Sony G-lens en BIONZ processor. Dezelfde combinatie die in veel goede compact cameras van Sony te vinden zijn. Met deze telefoon op zak is een compact camera overbodig geworden.

De telefoon reageert snel, heel snel. Apps schieten open. Dit vindt ik een van de grote pluspunten van deze nieuwe Xperia. Ook het geluid van het telefoneren zelf is als de verbinding goed is, kraak helder. De standaard bel en notificatie tonen, zo mooi en futuristisch heb ik ze nog niet eerder gehoord.

De batterij, ondanks alle mooie Stamia energie besparende functies, houd de telefoon het amper een dag uit. Dat had Sony toch beter voor elkaar kunne hebben. Ik raad aan om een goede snellader er bij te kopen. Het standaard laden via de meegeleverde oplader, duurt te lang.

Verder is de telefoon intelligent. Iedere dag is dat te merken met voorspelde Apps. Ik stream Spotify in de auto en als ik dat stop zet, alle apps sluit de volgende dag als ik Spotify opstart gaat de muziek verder waar het gebleven was. Dat is nieuw.

De finger scan werkt heel goed. Vele malen beter als dat bij de Samsung het geval was. Div. apps en bank Apps kunnen worden geopend met de finger scan. Dat werkt in de praktijk fijn en snel.

Ook lijkt het of het wifi signaal geboost word, downloaden gaat snel net als het wifi signaal ook dat wordt rap opgepakt.

De prijsligt honderden euros onder de Top Samsungs en Iphones van het moment. Terwijl deze Sony qua qualiteit er op geen enkele wijze voor onder doet. Integendeel zelfs.

Een absolute aanrader deze Sony Xperia XZ3, geen moment spijt van de aankoop.

Heb jij ook een Sony Xperia XZ3 (Dual Sim) Zilver?