Specificaties 350W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

be quiet! Pure Power L7 350W Review

BlindWillie 31 maart 2010, laatste update op 31 maart 2010, 2.845 views

be quiet! Pure Power L7 350W

Pluspunten

• Erg stil.

Minpunten

• Zacht tikkend geluid. Alleen hoorbaar als je je oor naast de PC legt, maar toch...opvallend voor een voeding die pretendeert stil te zijn.

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Eerste indruk
De voeding wordt geleverd inclusief mooie bijpassende zwarte schroefjes en een paar kleine tie wraps. Verder nog 2 klittenbandjes om de kabels. De kabels zijn overigens niet modulair.

Keuze
De bedoeling was om een stil en energiezuinig systeempje bouwen. Dat eerste is, in combinatie met de Hyper TX3 van Cooler Maser, zeker gelukt. Bij de eerste keer aanschakelen produceerde het systeem een heerlijk zacht "ruizend" geluid. Zelfs zo zacht dat ik me in eerste instantie afvroeg of de fans wel draaiden.

Enig minpuntje van de voeding is dat ie een zacht tikkend geluid produceert. Dit is alleen hoorbaar als je je oor tegen de behuizing legt, maar toch...voor een voeding met een dergelijke naam vind ik dit opvallend.

Heb jij ook een be quiet! Pure Power L7 350W?

Is dit alles of komt er nog meer? Zaken als screenshots met voltage uitlezingen passen misschien wel goed in een review als deze ;). Overigens zijn je positieve en negatieven eigenschappen een beetje tegenstrijdig. Aan de ene kant zeg je "erg stil" en aan de andere kant zeg je "opvallend voor een voeding die pretendeert stil te zijn".