Tweakers zegt: 8,5

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bose QuietComfort 35 II (Zwart) Review

Skyaero 25 oktober 2018, 824 views Product gekocht

Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Een uitstekend product voor mensen die veel reizen en graag ongestoord hun gang willen gaan.

Pluspunten

• Active noise cancelling
  • Bouwkwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Meegeleverde kabels

Ik was op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor op kantoor en onderweg, waarbij active noise cancelling (ANC) een must-requirement was. Na uitgebreide vergelijkingen en het lezen van Tweakers reviews, uiteindelijk voor deze Bose gekozen.

De active noise cancelling is zeer effectief. De oorschelpen zelf zijn al goed geluiddempend, maar met de ANC aan verdwijnt vrijwel al het omgevingsgeluid. Enig minpuntje is dat de oorschelpen niet ontworpen zijn voor mensen met een bril. Hierdoor ontstaat er een klein gat waardoor omgevingsgeluid lekt.

Met de knoppen op de schelpen kan het geluid, playlist en inkomende oproepen worden bediend. De knoppen zijn intuïtief en makkelijk te bereiken.

De koppeling via bluetooth is relatief eenvoudig en heeft een goed bereik. Het maximale bereik kon ik niet testen omdat mijn el-cheapo telefoon hierin de beperkende factor is.

De geluidskwaliteit valt wel iets tegen. De bas is te prominent aanwezig, iets wat met een equalizer in bijvoorbeeld Spotify deels opgelost kan worden. Ik vond de geluidskwaliteit ondermaats bij het gamen. Geluiden (zoals voetstappen) zijn soms moeilijk te horen. Mijn oude Sennheiser HD215, welke een factor 2 goedkoper was, is aanzienlijk beter geschikt voor het gamen.

Bijgeleverd is een hardcase waarin de koptelefoon eenvoudig opgevouwen in kan worden opgeborgen. Bijgeleverd zijn ook een audiokabel (3.5mm naar 2.5mm) en een micro-USB voor het opladen.

Het opladen gaat snel. Binnen een half uur is de batterij zo'n 75% opgeladen. Een volle batterij gaat met ANC ongeveer 20 uur mee, zonder ANC zo'n 40 uur. De koptelefoon kan ook passief gebruikt worden in combinatie met de audiokabel.

De audiokabel is wat aan de korte kant, zeker voor iemand van mijn lengte (2 meter) is het lastig om de telefoon in mijn broekzak te doen. Ook de achterkant van een desktop PC is eigenlijk niet te bereiken met de kabel.

Al met al een goede koptelefoon voor de frequente reiziger die in rust wil lezen of werken, maar wel met een fors prijskaartje. Voor mensen die willen gamen zou ik aanbevelen een andere koptelefoon te kiezen.

Heb jij ook een Bose QuietComfort 35 II (Zwart)?