HyperX Alloy Elite (Qwerty US, Cherry MX Red, R2)

HyperX Alloy Elite (Qwerty US, Cherry MX Red, R2) Review

rickie19Testpanel 23 oktober 2018, laatste update op 23 oktober 2018, 41 views Testpanel

HyperX Alloy Elite (Qwerty US, Cherry MX Red, R2)

Stijlvol, Vol met RGB verlichting, zwaar maar van erg goede kwaliteit!

Pluspunten

• Stevig
  • RGB volledig naar wens in te stellen
  • Design
  • Palm rest

Minpunten

• Geen usb 3
  • 2 usb kabels
  • Logge software

Intro

Kingston, maar dan onder de naam “HyperX” Persoonlijk wist ik niet dat het een merk van kingston was. Maar ze lijken wel aardig hun weg erin te hebben gevonden.
Voor mij is dit het allereerste mechanische toetsenbord wat ik ooit heb gebruikt. Dit geeft er toch een extra uitdaging aan voor mij, maar ook voor HyperX.

Specificaties

Het toetsenbord maakt onderdeel uit van een serie waarin het kwa features en technische specificaties bovenaan staat.
Wat dit toetsenbord uniek maakt is zijn gewicht door het stalen frame. Hierdoor voelt dit als het ware als een echt toetsenbord.

Design

Het design van het toetsenbord is erg mooi, het oogt strak en straalt luxe uit.
De “plank” waar de toetsen op gemonteerd zitten bied precies de ruimte de nodig is. Voor mij is dit erg wennen gezien ik hiervoor een Logitech G19 had die hier nog wat knoppen naast had. Ik zat hier dan ook nog regelmatig mis mee gezien er toch iets mist.

De Palmrest heeft een erg luxe uitstraling door de soft coating die erop zit.

Ergonomie

Zoals eerder genoemd heeft dit toetsenbord een stalen frame, hierdoor is hij zwaarder maar dit heeft ook zeker een positief effect op de ergonomie. Hij staat stevig en onder normale typ omstandigheden is er aardig wat voor nodig om het toetsenbord in beweging te krijgen.
De meegeleverde palm rest is een ideale toevoeging aan het toetsenbord waarbij de soft coating ervoor zorgt dat je er toch minder gauw vanaf glijd zoals je dit vaak ziet bij een palm rest die volledig van plastic is.

Precisie

Dit was toch een beetje een ding waar ik wat bang voor was. Want hoe is het toetsenbord in vergelijking met een membranen toetsenbord.
Wat mij opviel is dat je de toetsen maar erg licht in hoeft te drukken om deze te laten werken. Erg goed natuurlijk. Maar laat dat nou voor mij ook net het nadeel zijn. De toets kan namelijk veel verder ingedrukt worden in vergelijking met membraan toetsen. Het zal gewenning zijn, maar dit deed ik dus constant met als gevolg dat er veel typfouten gemaakt werden doordat er per ongeluk ook een andere toets aangeraakt werd.

Software

De software is eenvoudig te downloaden en te installeren. Al kan het enige tijd duren voordat dit enorme (1,17GB) geïnstalleerd is.
De software werkt goed maar je moet wel een beetje doorhebben waar je wat kan vinden. Het is namelijk erg uitgebreid. Je kan werkelijk alles doen met de RGB in het toetsenbord. Voor mij iets te veel.

Het is een degelijk toetsenbord. Het heeft een hoge prijs die het voor sommigen zeker waard is!
Dit zijn vooral de RGB liefhebbers want de versie met alleen rode verlichting is ruim €40 goedkoper!
De mechanische toetsen zijn zelfs na twee weken nog erg wennen voor mij maar het maakt het toetsenbord er niet minder om

Heb jij ook een HyperX Alloy Elite (Qwerty US, Cherry MX Red, R2)?