Specificaties 16 speed DVD-brander met PATA-33 aansluiting - Bekijk alle specificaties

NEC ND-3500 16x (Dual-layer) Review

mace 19 april 2005, 192 views

NEC ND-3500 16x (Dual-layer)

Pluspunten

• Goede brandkwaliteit, robuustheid, prijs, booktype setting mogelijkheid.

Minpunten

• lawaai, leessnelheid.

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 3
Ik heb deze brander gekocht als vervanging voor mijn oude NEC 1300A
en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Er is nog geen een schijfje mislukt wat niet mijn eigen schuld was, en de brandkwaliteit is erg goed.

Na aanpassing van de firmware is het ook mogelijk booktype setting te gebruiken op zowel single- als duallayer media, een erg handige feature als je bijvoorbeeld een xbox hebt, deze leest geen DVD+R behalve met een aangepaste booktype, de NEC ND-3500A doet dit prima.

Qua geluid is het wel een beetje een lawaaierig apparaat, dit stoort mij niet zo omdat ik toch niks doe op mijn computer als hij brandt.

Als laatste vind ik het een stevige brander, je ziet soms van die gammele laatjes en dergerlijke, maar deze heeft daar geen last van, gewoon degelijk.

Al met al is it een goede brander voor een nog betere prijs.

Heb jij ook een NEC ND-3500 16x (Dual-layer)?