Nokia 8 (4GB ram) Dual Sim 64GB Grijs Review

Joe-star 21 oktober 2018, 339 views Product gekocht

Nokia 8 (4GB ram) Dual Sim 64GB Grijs

Voor ik deze Nokia 8 aanschafte gebruikte ik een Lumia 950. Ik zocht net als zoveel anderen een opvolger want Windows Phone was (en is) een doodlopend spoor. Ik zocht naar een goede prijs/kwaliteitsverhouding en heb dat met deze Nokia 8 zeker gevonden.

Pluspunten

• Goed scherm
  • Snel

Minpunten

• Geluid is beetje schel
  • Camera vaak donker

Allereerst moet ik zeggen dat ik blij verrast was met de accuduur, het scherm en de snelheid van het OS. Ook de vingerafdruksensor was een welkome feature die ik nog niet eerder had gebruikt op een apparaat. Het maakt de gebruikservaring toch wat moderner dan telkens je wachtwoord in te moeten toetsen.

Ook Android zelf is mij bevallen. Bij de Nokia 8 komen vrijwel geen (op een ondersteuningsapp van Nokia) bijgeleverde apps mee die niet kunnen worden verwijderd. Ik heb Windows Phone geen moment gemist. Eerlijk gezegd zie ik het voordeel wel van kleurige icoontjes. Ten tijden van mijn eerste Windows Phone in 2012 zag Android er nog niet zo strak en flitsend uit als nu het geval was. Maar ze hebben een inhaalslag gemaakt.

Enig minpunt van dit toestel vind ik de camera. Die is vooral bij schemering of in het donker niet zo goed. De kwaliteit is acceptabel, maar de ledjes zijn niet zo scherp en het scherpstellen is ook een wat minder punt. Uiteraard neem ik dan de superieure camera van de Lumia 950 als uitgangspunt.

Heb jij ook een Nokia 8 (4GB ram) Dual Sim 64GB Grijs?