Argon Alto4 Active (Wit)

Specificaties Stereo-speaker met Bluetooth (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

Argon Alto4 Active (Wit) Review

adje123 21 oktober 2018, laatste update op 21 oktober 2018, 155 views

Argon Alto4 Active (Wit)

Conclusie: De Argon Alto4 Active is naar mijn mening geen slecht apparaat. Ik durf het apparaat zelfs als “goed” te beoordelen. Voor muziek en games kan het prima, echter schiet het apparaat tekort bij (actie)films. Is de prijs van € 219 te hoog voor het product? Naar mijn mening niet.

Pluspunten

• Geluid bij muziek en game(s)
  • Vormgeving
  • Magnetische frontpanels
  • Bluetooth
  • Geen bedieningsknoppen aan de voorkant

Minpunten

• Remote
  • Missende bedieningsknoppen aan de voorkant i.v.m. slechte remote
  • Geluid bij (actie) films

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
De Argon Alto4 Active (Wit) heb ik van Tweakers gekregen i.v.m. oktoberfest om te testen en na twee weken een review te plaatsen. Het set is geleverd door Hi-Fi Klubben en het product mag ik houden na het plaatsen van de review. Hi-Fi Klubben of Tweakers.net hebben geen enkele eisen gesteld aan het eindoordeel van het product in ruil voor het houden van het product!

Vroeg in de ochtend werd de Argon Alto4 bezorgd, ik kreeg de doos in mijn handen en toen dacht ik “de doos is in ieder geval niet uitnodigend om meteen uit te pakken”. De doos heb ik weggelegd en toen ben ik koffie gaan zetten. Met koffie in mijn hand en een mes liep ik naar de doos toe om het open te maken. Eenmaal open werd mijn enthousiasme alleen maar groter. Het product zag er goed verpakt uit en eenmaal in mijn handen voelde het “Premium”aan. De speakers waren in een zacht hoesje gestoken.

Inhoud doos:
Speakers
Remote
Voedingskabel
Frontpanels
Soundcable (zit er niet standaard bij, maar bij dit reviewmodel wel)

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1Geaga1Yj1kGT0d.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1Geaga2HsFANgKg.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1Geaga21UOvBxLt.jpeg

Het product in handen:
Nadat ik de boxjes eenmaal had uitgepakt kreeg ik een stevig “wow” gevoel. De boxen voelen premium aan en stralen luxe uit. Beetje hetzelfde wat je hebt als je een designer product koopt. In het dagelijks leven gebruikte ik oudere boxen, namelijk de Hercules XPS 2.0 80 DJ Monitor. Dit is een redelijk oud set dus de vergelijking qua features met de Argon Alto4 is niet te maken.
Waar ik even voor een raadsel stond was, hoe krijg ik de frontpanels op de boxen? Niet veel later had ik door dat de frontpanels magnetisch bevestigd moeten worden.

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1Geagaa7rpn9taZ.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1GeagaRwBrZoBqk.jpeg

Het product aansluiten:
De Alton Alto4 Active heb ik eerst aangesloten op mijn PC. In mijn PC heb ik een Asus Xonar DG. De aansluiting heb ik gedaan d.m.v. een S/PDIF kabel. Er zijn nog een aantal andere aansluiting, maar dit was voor mij de beste optie i.v.m. voorradige kabels. Op de TV heb ik dezelfde aansluitmethode gebruikt.

Op de achterkant vinden we de volgende aansluitingen:
Ingangen: 2 x optisch, stereo line-in (L/R RCA), draaitafel (MM)
Uitgang: voor subwoofer (L/R)
Volumeknop

Het product in gebruik:
Ik heb het product bijna twee weken intensief gebruikt. Bij intensief moet je denken aan films, een game, muziek en bluetooth gebruik.

De films:
De Alto4 heb ik op mijn TV (Philips 50PUS6262) aangesloten voor een avondje film kijken. De gekozen films?
The Avengers: Infinity War op DVD en de wat oudere maar de veel legendarischere Mortal Kombat uit 1995 op DVD.
Beide films zijn actiefilms(de genre waar ik veruit het meest naar kijk) en ik mis de “hardere” bass enorm. De beleving is niet hetzelfde als bij mijn standaard set wat ik op de TV heb aangesloten. Overigens kan je op de Active 4 een subwoofer aansluiten,

Game(s):
Ik ben zelf verreweg van een hardcore gamer. Sterker nog, er is maar een spel wat ik speel en dat is The Elder Scrolls 5: Skyrim op de PC. Voor Skyrim is de set meer dan prima. Zoals jullie misschien weten is Skyrim een openwereld waarin van alles gebeurt, je wordt aangevallen door bandieten, beslopen door Sabrecats of aangevallen door draken. Details die zich in de wereld van Skyrim afspelen zijn heel gedetailleerd hoorbaar. Als je langs een beekje loopt dan hoor je de dieren in de buurt en het water gedetailleerd. Draken hoor je ook van veraf aankomen en de gesprekken met characters zijn ook goed te verstaan en klinken zuiver.

Muziek:
Muziek heb ik geluisterd via mijn Samsung Galaxy S8(bluetooth) en mijn PC i.c.m. Asus Xonar DG.
Bluetooth i.c.m. de Samsung Galaxy S8 werkt goed. Apparaat wordt snel opgepikt en het geluid is prima. Het enige wat mij tegenviel is dat het geluid niet hard kan. Laat ik het zo zeggen, het gaat niet harder dan een gemiddelde laptop.

Het geluid dat uit mijn PC popt is dan wel weer goed! Ik ben een grote liefhebber van Moby en zijn songs klinken lekker. De legendary “Forgot about Dre – Eminem ft Dr Dre” klinkt ook lekker en kan hard.
Minpunt is wel dat de volume niet onthouden wordt tussen verschillende standen. Als je eerst Bluetooth hebt gebruikt met maximaal geluidsniveau en je schakelt dan over naar SP/DIF dan kan je je schrap zetten en heeeeeeel snel het volume verlagen.

Remote:
By far, het slechts aan het product is de afstandsbediening! Man man man, wie heeft dit gemaakt? Het voelt zeer goedkoop aan en je moet meerdere keren klikken op de knopjes om het gewenste resultaat te krijgen. Om te switchen tussen BT en Opt1(S/PDIF) moet ik soms tot 4 keer klikken.

Conclusie:
De Argon Alto4 Active is naar mijn mening geen slecht apparaat. Ik durf het apparaat zelfs als “goed” te beoordelen. Voor muziek en game(s) kan het prima, echter schiet het apparaat tekort bij (actie)films. Is de prijs van € 219 te hoog voor het product? Naar mijn mening niet. Je krijgt er namelijk behoorlijk wat voor. Denk aan Bluetooth, de mogelijkheid om te pairen, goed geluid bij muziek en game(s) en een prachtige vormgeving i.c.m. meer dan prima bouwkwaliteit.
De set gaat vanzelf stand-by als er geen geluid wordt afgespeeld. Als er opeens wel een youtube filmpje of muziek wordt afgespeeld dan gaat de Argon aan.
Houd er wel rekening mee dat ik een simpele gebruiker ben die bijna geen games speelt en naast het werken graag naar muziek luistert.

Heb jij ook een Argon Alto4 Active (Wit)?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones