Hikvision DS-2CD2142FWD-I (2.8mm)

Specificaties Bedrade PoE buitencamera - Bekijk alle specificaties

Hikvision DS-2CD2142FWD-I (2.8mm) Review

Regenpak 20 oktober 2018, 646 views Product gekocht

Hikvision DS-2CD2142FWD-I (2.8mm)

Goed product maar support alleen als je de hoofdprijs betaalt

Pluspunten

• Enorm scherp beeld
  • Stevige behuizing

Minpunten

• Geen garantie
  • IR LEDs veel te fel
  • Slecht contrast in IR
  • Buggy firmware (logfiles)
  • Geen SSH access naar Busybox
  • Prijzig, koop beter direct bij Aliexpres ofzo
  • MSIE only?!? In 2018?!?

Kwaliteit Score: 4
Ik kocht deze IP network camera ter vervanging van een TP-Link die kuren gaf. In eerste instantie was ik best tevreden over het ding totdat ik wilde zien wie er allemaal had ingelogd. Nadat ik hem had benaderd via Microsoft Internet Exploder (omdat-ie een vage plugin nodig heeft) zag ik dat er he-le-maal niks werd gelogd. De TP-Link logde de duvel en z'n mallemoer (<timestamp> Device started <timestamp> NTP time sync <timestamp> user blabla IP *.*.*.* started <timestamp> user blabla IP *.*.*.* stopped etc). De Hikvision log is helemaal leeg. Oh, dacht ik, zal ik eens even SSH aanzetten. Had ik gevonden in het manual van een ander (ouder) type. Checkbox afwezig. Hm. Firmware upgrade. Checkbox nog steeds niet aanwezig. Oh, iemand had met cURL een config file naar z'n cam gespuugd. Huh? "401 not authorized"? Mail naar EU support. Zit in Hoofddorp. Type dit, serienummer dat. Krijg ik een formulier terug, aangegeven "End user". Nee, je krijgt geen support als "End user". Hier is een lijstje met leveranciers waar je terechtkan. Krijg nou de hik! Alsof die op mijn probleem zitten te wachten! Dus ik koop een Hikvision IP cam bij een dozenschuiver, die het concept SSH niet eens begrijpt, en ik moet mijn support verzoek daar neerleggen? Had je dat niet meteen kunnen zeggen! Misschien moet ik dat firmware image mounten en gaan hacken voor die SSH. Zit ik eigenlijk niet op te wachten. Dus. Mocht ik ooit nog een Hikvision IP cam kopen komt-ie direct uit China (Aliexpress heeft ze voor de helft) en niet via een approved reseller. Weet ik tenminste zeker dat ik geen support krijg en kan ik die poen lekker in m'n zak houden.

Heb jij ook een Hikvision DS-2CD2142FWD-I (2.8mm)?

Hikvision logd ook gewoon hoor.
Maar omdat er zoveel wordt gelogd moet je eerst even aangeven in welk tijdsbestek je wil laten zoeken, en dan uiteraard op 'zoeken' klikken.
Als ik dat doe krijg voor vandaag alleen al keurig 13 pagina's met loggegevens.

Je kunt tegenwoordig de cam ook gewoon in Chrome benaderen. Waarschijnlijk heb je niet de laatste firmware op je cam.
Laatste firmware. Log is leeg in het tijdsbestek dat ik kies. Of waar dan ook. En geen SSH.

[Reactie gewijzigd door Regenpak op 21 oktober 2018 06:56]

Neemt je cam wel iets op dan of registreert iets van beweging?

Welke versie firmware heb je precies?

Probeer dit eens om SSH in te schakelen: https://ipcamtalk.com/thr...-5-4-5.19050/#post-185768
Dank je! Da's een goeie, die was ik nog niet eerder tegengekomen. Ga ik eens mee klooien. De firmware die ik heb is V5.5.53 build 180730, de laatste.

Ook nog effe met die logs zitten klooien maar die blijft echt he-le-maal leeg.

Edit: effe door die thread zitten bladeren. Zoals (vrijwel) altijd is iemand anders tegen een probleem aangelopen en heeft er een fix voor geproduceerd. Ga er mee klooien, dit ziet er veelbelovend uit!

[Reactie gewijzigd door Regenpak op 21 oktober 2018 09:14]

Je kunt ook eerst de software installeren iVMS-4200 in Windows. Ik heb dat gebruikt om de basisinstellingen vd camera in te stellen. Daarna gekoppeld aan mijn Synology NAS en de Windows software verwijderd. De ONVIF protocollen kun je op de NAS verder tunen. Niet alles, vandaar deze truc.

IE was inderdaad een crime omdat die plugin het niet deed. Ik werk nu met Chrome en dat gaat goed.
Minder goed gaat het met de beelden bekijjken. Dat heeft echter met de Synology te maken en de beeldencrytie die je kiest. De Android app van Synology ondersteunt weinig. Ik heb bijvoorbeeld wel live beeld, maar terug kijken op mijn Samsung s5 werkt niet.

En inderdaad. De NL support heb je niets aan.