Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) 16GB Review

robbie303 20 oktober 2018, laatste update op 22 oktober 2018, 2.824 views Product gekocht

Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) 16GB

WOW !!Beste Mediaplayer ever ! Ik heb de volgende mediaplayers geprobeerd: - R-TV box RK3399 X99 4K - Venz V12 4K - AcRyan Playon - AcRyan 4K Ultra Allemaal Android boxen die allemaal gebreken vertoonden.

Pluspunten

• Fast !!
  • Speelt alles
  • Gebruiksgemak
  • Apps starten snel
  • Geen 1 bug gevonden tot nu toe.
  • Eenvoudiger UI dan andere boxen.

Minpunten

• Geen airmouse
  • Nvidia app store heeft weinig apps (geen ziggo app bijv.).
  • Afstandsbediening volume slider is onhandig.

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 5
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 5
WOW !!Beste Mediaplayer ever !
De Shield heb ik aangesloten op mijn Optoma UHZ65 4K laser beamer :)
Geprojecteerd op 4 meter breed muur.
Omdat dit zo een groot scherm is, kun je heel goed merken of een film smooth of schokkerig wordt afgespeeld.

Ik heb de volgende mediaplayers geprobeerd:
- R-TV box RK3399 X99 4K
- Venz V12 4K
- AcRyan Playon
- AcRyan 4K Ultra

Allemaal Android boxen die allemaal gebreken vertoonden.
Alle bovenstaande android boxen speelden hoge kwaliteit film bestanden tamelijk schokkerig af. Maar niet de Shield. De Shield speelt video's ongelofelijk smooth.
Alles werkt perfect, Kodi, Netflix, Film1, Jesus Box, Popcorn.
Zoek niet verder, De Shield staat eenzaam aan de top.

De games zijn ook leuk. Fortnite speelt met 100 fps.
Deze 100fps moet je wel met een korreltje zout nemen want de Shield berekent volgens mij de grafics niet zelf? Ik geloof dat alles op de Fornite server berekent wordt en dan streamt die vervolgens de video naar de Shield?
Daardoor heb je een flinke delay op je muis, dus Fornite is niet echt speelbaar zegt mijn zoon :)
Het gamma aan gratis spelletjes is wel klein, maar dat ligt natuurlijk niet aan de Shield. Afstandbediening en controller werken perfect.
Misschien 1 minpuntje is dat de afstandbediening geen airmouse is.
Heb misschien wel een beetje spijt dat ik niet voor de 500Gb versie ben gegaan, want ik ben bang dat ik de Shield zo veel ga gebruiken dat hij te snel vol zal zijn. Maar dat zal denk ik wel meevallen, omdat de spelletjes gestreamd worden. Dus alle polygonen,maps,textures worden geloof ik op de game server opgeslagen? Daarom is een game als Fortnite slechts 1GB groot.

Het alerbelangrijkste wil ik toch nog benadrukken en dat is dat de beeldkwaliteit super is. Alle andere mediaboxen speelden 720 of 1080 bestanden schokkerig af, dat kon je het beste merken met een film als bijvoorbeeld BBC Earth. Als er bijvoorbeeld een groot landschap scene was gefilmd vanuit een helicopter, dan hadden de bovenstaande mediaplayers allemaal last van een schokkend beeld. De Shield niet, die speelt 720 1080 4K perfect af, zonder schokken.

Heb jij ook een Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) 16GB?

Er is (iig voor android) ook een Shield TV app. Die heeft wel een airmouse functie, en een toetsenbord.
??
Wat is dat dan?
Is dat een app of een heel nieuw OS voor aan android box?
De Shield draait als OS toch ook gewoon android...
Welliswaar een beetjje aangepastte UI, maar basically is het Android 7.1.2 ?
Ik denk dat er geen winst inzit om op een android box dan die Shield app te draaien.
Je krijgt daar niet meer rekenkracht van.
Misschien in het vervolg maar ff googlen ;) Het is een app voor op je telefoon die zich als afstandsbediening voordoet.
I.p.v. de 500GB versie kun je er ook een snelle USB 3 schijf of stick in doen en als interne opslag formateren. Werkt als een zonnetje!

Nog een voordeel van de shield t.o.v. andere boxen, een Nas kun je als interne map mounten, een handige functie die lang geleden is verdwenen uit Android.
Ik wil niet jouw ballonnetje kapot prikken maar
De Shield speelt video's ongelofelijk smooth.
Alles werkt perfect, Kodi, Netflix, Film1, Jesus Box, Popcorn.
Zoek niet verder,
dit geldt wat mijn betreft ook voor Xiaomi MiBox 3 en is ook 4K.en stukje goedkoper ook.

[Reactie gewijzigd door pasarica op 20 oktober 2018 12:11]

En een stukje langzamer ook. Nvidia shield is de betere keus hier tenzij je budget niet zo hoog is.
Ik ben overgestapt van de Mibox naar de Shield puur omdat de Mibox stroperig traag werd na de laatste Android updates. Ik kan je verzekeren dat de Shield rondjes om de Mibox heen loopt. Het enige wat de Mibox beter doet is de remote: een volumeknop is vele malen fijner dan dat vage touch ding van de Shield remote.
Speelt Netflix ook HD?
Netfix op 1080p gaat moeiteloos (als één van de weinigen Google WideVine L1 certified). Het moet ook 4K UHD en HDR kunnen afspelen maar ik heb zelf (nog) geen 4K TV dus kan ik daar niets over zeggen.
@pasarica
Is die Google WideVine L1 certified niet alleen bedoeld voor DRM?
Ik zie nergens dat dat ook een hardware/kwaliteits keurmwerk is.
Het device moet Google WideVine L1 certified zijn om HD formaten te ondersteunen... het is DRM maar ook tegelijkertijd een soort van keurmerk dat iig de software voldoet aan de DRM veiligheidsnormen om HD content af te mogen spelen.

meer info: https://www.androidauthority.com/widevine-explained-821935/
Hoi Snaderhtpc,
ik heb een Netflix account met HD, maar niet met 4K.
HD speelt de Shield perfect af, en ik heb er vol vertrouwen in dat hij ook Netflix perfect 4K zal afspelen.
De kracht van de Tegra processor is enorm.
Met Kodi speelt de Shield 4K 10 bit HDR af, zonder schokken. Star wars film van 46 GByte.
Ik wil best geloven dat jouw Xiaomi 4K kan afspelen.
Dat deden al de door mij geteste android boxen ook.
Maar de display snelheid van de Shield was veel beter dan al de door mij geteste boxen.

Ik heb de Xiaomi MiBox3 niet geprobeerd.
Maar ik geloof dat er in de MiBox3 een Cortex A53 zit?
De A53 is langzamer dan de A57 (Shield)
En de Shield heeft daarnaast ook nog eens een dedicated 256 bit GPU.

Check de fps benchmarks van bovenstaande link :)

In mijn ervaring is de enige box die perfect zonder schokken afspeelt de Shield.
Heb jij je MiBox3 vergeleken met andere boxen?

[Reactie gewijzigd door robbie303 op 22 oktober 2018 00:23]

@pasarica

Ik heb de chipset van de Xiaomi MiBox3 en de Shield TV nog even vergeleken.
Voorzover ik begrijp, heeft de Xiaomi 1 stuks van de quadcore Cortex A53.
De Shield heeft de quadcore A57 (de A57 is een aantal faktoren sneller dan de A53)
Echter, de Shield heeft daarnaast ook nog eens de 256 bit Maxwell GPU.
De Shield is dus veeeeeeeeeeeeel sneller.

[Reactie gewijzigd door robbie303 op 22 oktober 2018 00:16]

MiBox3 heeft geen ethernet poort......dan valt ie voor mij al af.

Air mouse probleem redelijk opgelost sinds kort. Werkt zoals t hoort, goud
Ja, je gaat er spijt van krijgen dat je niet 500GB versie hebt genomen...maar dan deze mooi naar de slaapkamer of naar de kids ;)
De pro versie van 2017 is moeilijk te krijgen in Nederland. Vaak zie je alleen de goedkopere versie aangeboden worden.
Maar inderdaad, de Pro versie is erg goed.
De minpunten zijn op te lossen. Koop een afstandbediening met airmouse voor je Nvidia. Ben je ook meteen van die vervelende volume slideraf. Zo duur hoeven die niet te zijn.
En app's, installeer Sideload Launcher en Aptoide. En dat probleem is verholpen.
Nadeel is alleen, geen uit/aan schakelaar/knop meer bij de nieuwe versie. Hij blijft dus standby staan. Je kan hem uitzetten. Maar als je hem weer aan wilt doen, moet je de powercord uit en in doen.(of via schakelaar verlengsnoer, zoals ik doe) Ook helaas geen SD slot meer in de nieuwe.
Ik heb ook de oude pro (2015) nog, met aan/uit schakelaar (touch) en SD slot. Werkt ook nogsteeds net zo goed als de nieuwe. Ik heb dus een goede koop destijds gedaan. Puik apparaatje.
Wat betreft de Ziggo App is er ook licht aan het eind van de tunnel. Ziggo is de app voor Android TV aan het testen. Die komt er dus ook op korte termijn aan!