Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) 16GB Review

robbie303 20 oktober 2018, laatste update op 22 oktober 2018, 5.206 views Product gekocht

Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) 16GB

WOW !!Beste Mediaplayer ever ! Ik heb de volgende mediaplayers geprobeerd: - R-TV box RK3399 X99 4K - Venz V12 4K - AcRyan Playon - AcRyan 4K Ultra Allemaal Android boxen die allemaal gebreken vertoonden.

Pluspunten

• Fast !!
  • Speelt alles
  • Gebruiksgemak
  • Apps starten snel
  • Geen 1 bug gevonden tot nu toe.
  • Eenvoudiger UI dan andere boxen.

Minpunten

• Geen airmouse
  • Nvidia app store heeft weinig apps (geen ziggo app bijv.).
  • Afstandsbediening volume slider is onhandig.

Multimedia Score: 5
Multiplayer Score: 5
Spelaanbod Score: 5
Randapparatuur Score: 5
WOW !!Beste Mediaplayer ever !
De Shield heb ik aangesloten op mijn Optoma UHZ65 4K laser beamer :)
Geprojecteerd op 4 meter breed muur.
Omdat dit zo een groot scherm is, kun je heel goed merken of een film smooth of schokkerig wordt afgespeeld.

Ik heb de volgende mediaplayers geprobeerd:
- R-TV box RK3399 X99 4K
- Venz V12 4K
- AcRyan Playon
- AcRyan 4K Ultra

Allemaal Android boxen die allemaal gebreken vertoonden.
Alle bovenstaande android boxen speelden hoge kwaliteit film bestanden tamelijk schokkerig af. Maar niet de Shield. De Shield speelt video's ongelofelijk smooth.
Alles werkt perfect, Kodi, Netflix, Film1, Jesus Box, Popcorn.
Zoek niet verder, De Shield staat eenzaam aan de top.

De games zijn ook leuk. Fortnite speelt met 100 fps.
Deze 100fps moet je wel met een korreltje zout nemen want de Shield berekent volgens mij de grafics niet zelf? Ik geloof dat alles op de Fornite server berekent wordt en dan streamt die vervolgens de video naar de Shield?
Daardoor heb je een flinke delay op je muis, dus Fornite is niet echt speelbaar zegt mijn zoon :)
Het gamma aan gratis spelletjes is wel klein, maar dat ligt natuurlijk niet aan de Shield. Afstandbediening en controller werken perfect.
Misschien 1 minpuntje is dat de afstandbediening geen airmouse is.
Heb misschien wel een beetje spijt dat ik niet voor de 500Gb versie ben gegaan, want ik ben bang dat ik de Shield zo veel ga gebruiken dat hij te snel vol zal zijn. Maar dat zal denk ik wel meevallen, omdat de spelletjes gestreamd worden. Dus alle polygonen,maps,textures worden geloof ik op de game server opgeslagen? Daarom is een game als Fortnite slechts 1GB groot.

Het alerbelangrijkste wil ik toch nog benadrukken en dat is dat de beeldkwaliteit super is. Alle andere mediaboxen speelden 720 of 1080 bestanden schokkerig af, dat kon je het beste merken met een film als bijvoorbeeld BBC Earth. Als er bijvoorbeeld een groot landschap scene was gefilmd vanuit een helicopter, dan hadden de bovenstaande mediaplayers allemaal last van een schokkend beeld. De Shield niet, die speelt 720 1080 4K perfect af, zonder schokken.

Heb jij ook een Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) 16GB?

Er is (iig voor android) ook een Shield TV app. Die heeft wel een airmouse functie, en een toetsenbord.
??
Wat is dat dan?
Is dat een app of een heel nieuw OS voor aan android box?
De Shield draait als OS toch ook gewoon android...
Welliswaar een beetjje aangepastte UI, maar basically is het Android 7.1.2 ?
Ik denk dat er geen winst inzit om op een android box dan die Shield app te draaien.
Je krijgt daar niet meer rekenkracht van.
Misschien in het vervolg maar ff googlen ;) Het is een app voor op je telefoon die zich als afstandsbediening voordoet.
I.p.v. de 500GB versie kun je er ook een snelle USB 3 schijf of stick in doen en als interne opslag formateren. Werkt als een zonnetje!

Nog een voordeel van de shield t.o.v. andere boxen, een Nas kun je als interne map mounten, een handige functie die lang geleden is verdwenen uit Android.
Ik wil niet jouw ballonnetje kapot prikken maar
De Shield speelt video's ongelofelijk smooth.
Alles werkt perfect, Kodi, Netflix, Film1, Jesus Box, Popcorn.
Zoek niet verder,
dit geldt wat mijn betreft ook voor Xiaomi MiBox 3 en is ook 4K.en stukje goedkoper ook.

[Reactie gewijzigd door pasarica op 20 oktober 2018 12:11]

Ik ben overgestapt van de Mibox naar de Shield puur omdat de Mibox stroperig traag werd na de laatste Android updates. Ik kan je verzekeren dat de Shield rondjes om de Mibox heen loopt. Het enige wat de Mibox beter doet is de remote: een volumeknop is vele malen fijner dan dat vage touch ding van de Shield remote.
Ik vind dit een hele fijne remote: Airmouse, infrarood, en 2.4GHz (voor de Shield) in een compacte behuizing.
Ik ga er eens naar kijken, ik zoek eigenlijk een remote zonder usb ontvanger maar dat gaat hem niet worden vrees ik. Dank je wel!
En een stukje langzamer ook. Nvidia shield is de betere keus hier tenzij je budget niet zo hoog is.
Dit dingen gaan net zo snel op mijn mibox als op de shield, het belangrijkste verschil is nvidia game streaming en de controller die erbij zit is ook handig voor android gaming.
Heb je de display snelheid van de mibox vergeleken met de Shield TV?
ja, geen significant verschil in mijn use cases.
Heb je ze allebei vergeleken op 4K?
Nee dat niet inderdaad, gebruik ze beiden alleen voor 1080p

Alleen misschien op netflix, weet niet of dat echte 4k is trouwens.

[Reactie gewijzigd door 2green op 25 februari 2019 12:51]

Geloof je het zelf meid?
Heb je ze beiden gebruikt? Ik namelijk wel. Verschil is groter dan je denkt. Je moet iets minder aan die pijpje zuigen zou ik zeggen 😉
Ja, zie opnieuw mijn eerste opmerking.
En je hebt ze dus niet correct vergeleken. Als een apparaat ook 4k aan kan, dan test je ook 4k uit. En niet alleen op 1080p. Je bent een 'liegenaar'. 'Net zo snel' is overdreven. Ow ja mijn Suzuki Swift sport is net zo snel in de bocht als een BMW M4 want ik heb zelf gereden. #CijfersZijnNoodzakelijk
Doe een goede test en je merkt verschillen op. Roze bril af en minder aan de pijp zitten.
Waar heb jij last van? Je taalgebruik over over liegenaars, roze brillen, pijpen, meiden, etc is zo dom dat ik zelfs lachwekkende berichten erover krijg.

4k maakte geen verschil, op 25-02 al bekeken n.a.v. de reactie van Robbie. Had ik het niet op 4K getest, dan was het nog steeds geen leugen, daarvoor is moedwil nodig. Daarnaast als een apparaat 4k aan kan en iemand heeft het niet nodig, dan hoeft ie dat daarop ook niet te testen, tenzij iemand hem dat expliciet vraagt.

Ik ben vriendelijk genoeg geweest met jou en je maffe aannames, stellingen en vreemde verwijten. Had je gevraagd of ik je kon vertellen waardoor het bij mij goed draait of of ik iets kon bevestigen, dan had ik je met alle geduld beantwoord, dat is tenslotte het leuke op tweakers elkaar helpen met dingen die je uitgezocht hebt. Maar mijn geduld is nu op met jou, dit was mijn laatste inhoudelijke reactie.
Speelt Netflix ook HD?
Netfix op 1080p gaat moeiteloos (als één van de weinigen Google WideVine L1 certified). Het moet ook 4K UHD en HDR kunnen afspelen maar ik heb zelf (nog) geen 4K TV dus kan ik daar niets over zeggen.
@pasarica
Is die Google WideVine L1 certified niet alleen bedoeld voor DRM?
Ik zie nergens dat dat ook een hardware/kwaliteits keurmwerk is.
Het device moet Google WideVine L1 certified zijn om HD formaten te ondersteunen... het is DRM maar ook tegelijkertijd een soort van keurmerk dat iig de software voldoet aan de DRM veiligheidsnormen om HD content af te mogen spelen.

meer info: https://www.androidauthority.com/widevine-explained-821935/
Hoi Snaderhtpc,
ik heb een Netflix account met HD, maar niet met 4K.
HD speelt de Shield perfect af, en ik heb er vol vertrouwen in dat hij ook Netflix perfect 4K zal afspelen.
De kracht van de Tegra processor is enorm.
Met Kodi speelt de Shield 4K 10 bit HDR af, zonder schokken. Star wars film van 46 GByte.
Ik heb een Netflix UHD abonnement en: Ja, de Shield speelt 4K HDR op Netflix perfect af. Ik kijk nu Ziggo's Live TV op de Shield (via de Live Channels app) en heb de Shield daarom op 1080p 50Hz BT.709 staan (omdat het signaal van Ziggo 25i is). Zodra er een andere stream komt (Netflix, of Kodi) die op 23.97fps is, switcht de Shield automatisch naar de juiste refresh rate. En hij switcht ook gewoon naar BT.2020 met 4K HDR materiaal.

Daarbij is de Shield ook écht de enige mediaplayer die vrijwel volledige HD audio passthrough heeft (Atmos, DTS:X, etc.).

Simpel gezegd: De Xiaomi boxjes hebben dit gewoon niet. En ik heb ook genoeg Xiaomi spul in huis, dus het is niet een aversie van mij tegen Chinese boxjes.

Dus ja, als je een Android TV mediaspeler zoekt, is de nVidia Shield toch écht de onbetwiste koning.
Ik wil best geloven dat jouw Xiaomi 4K kan afspelen.
Dat deden al de door mij geteste android boxen ook.
Maar de display snelheid van de Shield was veel beter dan al de door mij geteste boxen.

Ik heb de Xiaomi MiBox3 niet geprobeerd.
Maar ik geloof dat er in de MiBox3 een Cortex A53 zit?
De A53 is langzamer dan de A57 (Shield)
En de Shield heeft daarnaast ook nog eens een dedicated 256 bit GPU.

Check de fps benchmarks van bovenstaande link :)

In mijn ervaring is de enige box die perfect zonder schokken afspeelt de Shield.
Heb jij je MiBox3 vergeleken met andere boxen?

[Reactie gewijzigd door robbie303 op 22 oktober 2018 00:23]

@pasarica

Ik heb de chipset van de Xiaomi MiBox3 en de Shield TV nog even vergeleken.
Voorzover ik begrijp, heeft de Xiaomi 1 stuks van de quadcore Cortex A53.
De Shield heeft de quadcore A57 (de A57 is een aantal faktoren sneller dan de A53)
Echter, de Shield heeft daarnaast ook nog eens de 256 bit Maxwell GPU.
De Shield is dus veeeeeeeeeeeeel sneller.

[Reactie gewijzigd door robbie303 op 22 oktober 2018 00:16]

MiBox3 heeft geen ethernet poort......dan valt ie voor mij al af.

Air mouse probleem redelijk opgelost sinds kort. Werkt zoals t hoort, goud
Ja, je gaat er spijt van krijgen dat je niet 500GB versie hebt genomen...maar dan deze mooi naar de slaapkamer of naar de kids ;)
De pro versie van 2017 is moeilijk te krijgen in Nederland. Vaak zie je alleen de goedkopere versie aangeboden worden.
Maar inderdaad, de Pro versie is erg goed.
De minpunten zijn op te lossen. Koop een afstandbediening met airmouse voor je Nvidia. Ben je ook meteen van die vervelende volume slideraf. Zo duur hoeven die niet te zijn.
En app's, installeer Sideload Launcher en Aptoide. En dat probleem is verholpen.
Nadeel is alleen, geen uit/aan schakelaar/knop meer bij de nieuwe versie. Hij blijft dus standby staan. Je kan hem uitzetten. Maar als je hem weer aan wilt doen, moet je de powercord uit en in doen.(of via schakelaar verlengsnoer, zoals ik doe) Ook helaas geen SD slot meer in de nieuwe.
Ik heb ook de oude pro (2015) nog, met aan/uit schakelaar (touch) en SD slot. Werkt ook nogsteeds net zo goed als de nieuwe. Ik heb dus een goede koop destijds gedaan. Puik apparaatje.
Wat betreft de Ziggo App is er ook licht aan het eind van de tunnel. Ziggo is de app voor Android TV aan het testen. Die komt er dus ook op korte termijn aan!
Kan je ook RTL XL installeren ?