Fitbit Charge 3 Grijs (Zwart)

Fitbit Charge 3 Grijs (Zwart) Review

kweenie 15 oktober 2018, laatste update op 15 oktober 2018, 1.963 views Product gekocht

Fitbit Charge 3 Grijs (Zwart)

Fijn sporthorloge, zit lekker om de pols. Doet wat het moet doen en heeft ook nog 'smartwatch-achtige' functionaliteiten. Ben er blij mee.

Pluspunten

• Goed leesbaar scherm
  • Lange accuduur
  • Zit lekker om de pols

Minpunten

• Stappen niet 100% goed geregistreerd

Meer bewegen was de opdracht en hoe kon ik dat nou als IT-er een beetje leuk maken? Met een sporthorloge was mijn gedachte! En uiteindelijk bij de Fitbit Charge 3 uitgekomen. Het leuke hieraan vind ik dat er competitieve 'challenges' in zitten waardoor je met je vrienden wordt opgestookt om meer te gaan bewegen om ze te kunnen verslaan.

De verpakking

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1GbZPc3BPjpGTIL.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1GbZPc315qEDiDA.jpeg

Het sporthorloge komt in een luxe doosje. Ik vind dat het persoonlijk toch net even af maken. In de binnenkant van het doosje staat gelijk wat de eerste stap is om te beginnen: de app downloaden.

Installatie

Als je de app gedownload hebt kan de installatie beginnen. En die is kinderlijk eenvoudig, gewoon de stappen volgen en klaar. Er staat wel gelijk een flinke update te wachten die je moet installeren op je horloge. Dit duurde +/- 20 minuten.
Daarna vul je je (persoonlijke) gegevens in zoals lengte, gewicht en geslacht zodat hij bijv. kan bepalen hoeveel calorieën je dagelijks binnen moet krijgen maar ook wat je stapafstand is.

Gebruik
Er valt genoeg in te stellen in de app en op je horloge. In de app kun je de diverse horloge afbeeldingen kiezen (nu nog maar 5, er komen er meer aan volgens Fitbit).
Het fijne vind ik dat het naast dat het een sporthorloge is er ook 'smartwachtachtige' instellingen mogelijk zijn. Zo kun je notificaties die op je telefoon binnen komen, zoals agenda herinneringen, whatsappjes (ook op iOS) en telefoontjes op je horloge zien. Dit vind ik echt een pluspunt. Reageren op deze notificaties kan niet op het horloge (icm iOS).

Ik heb het horloge nu 3 dagen en moet zeggen dat ik er al lichtelijk verslaafd aan ben. Al vele kilometers gewandeld & gefietst om maar net even die persoon boven je te kunnen verslaan, dat competitieve maakt het voor mij echt aantrekkelijk. Daarnaast het feit dat ik notificaties van m'n telefoon binnen krijg op m'n horloge maakt dat ik er erg tevreden over ben. Ook de accuduur (vooralsnog niet opgeladen) is erg prettig.

Dit was mijn eerste uitgebreidere review, dus tips en vragen zijn natuurlijk welkom.

Heb jij ook een Fitbit Charge 3 Grijs (Zwart)?

Meer advertenties

Ah eindelijk een review ervan! Zit er ook aan te denken om deze te kopen als vervanging van mijn Alta HR. Denk dat dat wel een mooie upgrade zal zijn! :)
Nog nooit een wearable gadget gehad. Zit te twijfelen tussen een smartwatch en een 'band' zoals de charge 3. Ik twijfel nog vanwege één aspect; media controls. Is het mogelijk om media notificaties te ontvangen van je telefoon en hiermee interactie te krijgen? Spotify, Youtube, noem maar op. Ik hoor het graag!
Een tijdje terug heb ik zelf de Fitbit Charge 2 voor mijn vrouw aangeschaft, echter had ik hem al snel geconficeerd gezien ze er niet veel mee deed, lag vaker op de kast dan om haar arm. ;)
Toen ze zag wat ik er allemaal mee deed, silent alarm, whatsapp notificaties, stappen synchroniseren met google fit e.t.c. wou ze hem maar al te graag terug. Wachtende op reviews heb ik besloten te wachten tot de Charge 3 in de winkel kwam, en deze aan te schaffen. Nog niet gedaan, dus vrouwlief loopt nog zonder Charge 2, maar nu ik de meeste reviews positief zie, heb ik besloten volgende week de Charge 3 aan te gaan schaffen voor mijzelf.