Synology DS1517+ (8GB ram)

Specificaties 5-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology DS1517+ (8GB ram) Review

RubenLaan 12 oktober 2018, 2.057 views Product gekocht

Synology DS1517+ (8GB ram)

Lekker snel, maar na 6 maanden al defect.

Pluspunten

• lekker snelle NAS

Minpunten

• na 6 maanden overleden

Kwaliteit voeding Score: 4
Dit is mijn vierde Synology product, van die vier zijn er al 2 defect geraakt, ik vind dat nou niet iets om over te juichen, dat is jammer, want de mogelijkheden en de opties van Synology vind ik geweldig en de ondersteunings service (op software vlak) is ook goed te noemen.

Ik had een 1516+ model gekocht en deze overleed ca 5 maandan na aankoop want toen begon het Intel cpu probleem op te spelen (wordt uitgebreid besproken hier op Tweakers). Aangezien ik een acuut probleem had, heb ik snel via Coolblue een nieuwe 1517+ besteld en de 1516+ terug gestuurd naar waar hij vandaan kwam. De 1517+ bleek net iets sneller dan de 1516+ en ik was dik tevreden totdat hij er na een maand of vijf ineens mee stopte. Alleen het blauwe lampje knipperde en dat was het. gelukkig was de 1516+ intussen gerepareerd retour (ze hadden er een 1517+ van gemaakt) en kon ik de schijven overzetten (5x een 1TB SSD Pro van Samsung, SATA 3). Helaas wel data verlies en geen toegang tot de hyperbackup want de tweede machine ingezet voor de defecte en dus ligt de backup in de kast. Ik heb ca 95% kunnen reden van de data wat niet gek is voor een zware crash.

Nu komt het. het defecte model komt van Coolblue. Het defecte model is 5 maanden oud. het defecte model heeft niet meer de: 1) originele handleiding, 2) de flut ethernet kabeltjes, die ik direct verving voor cat 6 en 3) de originele powerkabel want hij hangt aan een ups.

Coolblue weigert nu te repareren, want als de boel niet compleet is dan wordt er niet gerepareerd.

Alsof een auto zonder gevarendriehoek niet gerepareerd kan worden!

Ik ben nog bezig om Synology rechtstreeks van deze gerechtelijke dwaling op de hoogte te brengen want immers heb je als klant in Nederland recht op garantie ook zonder het originele kabeltje!

terug naar het vervangen van de 1517+ door de backup machine: ik draai MailPlus op de machine met 40 licenties en de licenties zijn gekoppeld aan de hardware waar ze als eerste op geïnstalleerd zijn. door het wisselen van de machine kreeg ik dus alleen de 5 standaard licenties voor MailPlus aan de gang. Via Synology werd dat keurig opgelost en kreeg ik 40 nieuwe licenties die ik vlot weer kon installeren op de vervangende 1517+. Keurige service, snel, adequaat en professioneel. erg prettig.

al met al raad ik het wel aan, als het werk en blijft werken is dit een heel erg mooi product!

Heb jij ook een Synology DS1517+ (8GB ram)?

Dit is geen Synology review, maar een CoolBlue review!
Nou, wellicht wel een beetje nu ik het terug lees, maar als Coolblue net zo goed reageerde als Synology met de licenties dan had ik dat korter genoemd... Synology ben ik best tevreden over!