Heavy Rain, PlayStation 3 Review

superjona97 27 maart 2010, laatste update op 27 maart 2010, 490 views

Heavy Rain, PlayStation 3

Pluspunten

• Fantastische Game
  • Je Geld Waard
  • Verhaal
  • Uniek

Minpunten

• PS3-only
  • Te veel op 'knopjes drukken'

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5

Heavy Rain. D game waar het allemaal over gaat. Iedereen kent het. Het spel haalt monsterscores en volgens sommige critici praten we hier over de game van het jaar. Maar, het is geen game. Het is meer een interactieve film waarvan alleen jij het einde bepaalt.

Aankoop

Ik heb een gratis demo versie van Heavy Rain ontvangen via The Insiders en ik was er helemaal weg van. Er zat een speciale versie van de handleiding bij, een enorme poster, 2 bons van 15 euro korting, en 5 bons van 2 euro korting voor vrienden. Allemaal gratis.

Dankzij de bon die bijgeleverd zat heb ik 15 euro minder moeten betalen, en kreeg ik er een origami figuurtje gratis bij.

Storyline

En van de hoofdpersonages in dit spel is Ethan, een jonge vader die z'n familie tevreden houdt als architect. Helaas slaat het noodlot toe en geraakt zijn zoon in een coma. Ethan en z'n vrouw zijn uit elkaar gegroeid, en kan nog weinig liefde geven aan zijn tweede zoon.

De grootste vijand is 'The Origami Killer'. Een moordenaar die jongetjes ontvoert en later dood achterlaat met een orchidee; en een origami figuurtje. Ethan geraakt real 'messed-up' als hij te horen krijgt dat zijn tweede zoon, uiteraard ontvoerd is door de Origami Killer. Ethan doet er uiteraard alles voor om de Origami Killer tegen te houden en algouw kruisen de FBI-agent, De priv-detective, en een meisje met slaapgebrek zijn pad. Deze vier personages zal je in de loop van de game kunnen spelen. En van de personages kan sterven, zelfs allemaal. Game-over ? Neen, de ontwikkelaars van deze game kunnen totaal afraden om her te beginnen. Je moet leven met de consequenties die je genomen hebt.

Heb jij ook een Heavy Rain, PlayStation 3?

Reviews door de redactie