Bose Home Speaker 500 (Zwart)

Specificaties Stereo-speaker met Bluetooth/WiFi - Bekijk alle specificaties

Bose Home Speaker 500 (Zwart) Review

Zanthr 6 oktober 2018, 4.034 views Product geleend

Bose Home Speaker 500 (Zwart)

Mooi geluid en nette vormgeving, nodigt erg uit tot muziek luisteren. Het scherm is handig, maar installeren is omslachtig. Alexa is nog niet aan de praat te krijgen.

Pluspunten

• Geluid
  • Vormgeving
  • Beeldschermpje

Minpunten

• Geen accu
  • Prijzig
  • App onhandig

Muziekweergave Score: 5
Het geluid is prima. Twee speakers die twee kanten met geluid bestoken. Het schermpje is toch wel van toegevoegde waarde, door de album art of andere info te zien. Kinderen vinden dit leuk en zien daardoor wat meer informatie.

Er zijn zes knoppen voor voorkeurzenders en ik merk dat ik daarmee radiozenders luister, wat ik normaal niet doe doordat het omslachtig is om van zender te wisselen in apps. Radio is in veel gevallen meer reclame dan muziek, dus dan vallen we snel weer terug op Spotify e.d.

De installatie werkte niet echt soepel met de Bose Music app en ook Alexa krijg ik niet aan de praat. App is vrij onduidelijk en gelaagd door menu's die weggestopt zijn.
Op de telefoon van mijn vrouw werkte het installeren prima, via mijn telefoon gewoon onmogelijk.

De prijs is met €449,- wel aan de hoge kant. Ik haal in dat geval liever een paar Google Home speakers, of Echo Dots. Dan houd je nog geld over.

Heb jij ook een Bose Home Speaker 500 (Zwart)?

De geluids kwaliteit is beter dan een Google Speaker,Apple Homepod of zelfs een Sonos Play 5 ( in bepaalde situaties ).

Dus de hoge prijs is hij zeker waard!
Niet te geloven wat voor details deze speaker heeft. Ik gebruik FLAC en hoor duidelijk een verschil.

Ik ben het wel met eens dat de installatie zeer omslachtig is. Ook Alexa krijg ik niet werkend.

Maar deze speaker blaast een Sonos One/Play3 en bijna een Play 5 gewoon weg! Zeker gekeken naar de omvang van deze speaker.

Hopelijk een uitbreiding van meer speakers.
Hier staat alvast een speaker in de badkamer, slaapkamer en woonkamer.
Ik ben erg tevreden over de Home Speaker 500. Installatie vond ik zelf vloeiend en simpel gaan, je volgt de handleiding en er kan weinig fout gaan wat bij een ander product bijv. een Denon of wat voor merk dan ook niet fout kan gaan - doelend op de eigen internetverbinding en aansluiten op andere apparaten. Minpuntje vind ik dat je Spotify premium moet hebben en een Spotify account alleen dus niet volstaat..
Dat is met alle Spotify Connect apparaten zo. Anders verbind je hem met Bluetooth, dat doet echter het voordeel teniet.