JBL Synchros E50BT (Zwart) Review

BUSINESSRA 5 oktober 2018, 593 views Product gekocht

JBL Synchros E50BT (Zwart)

Stevige, mooie en handige koptelefoon die je voor veel doeleinden kan gebruiken. Met de keuze uit Bluetooth en kabel heb je altijd wel een manier om muziek te luisteren.

Pluspunten

• Bluetooth en kabel
  • Strak design
  • Knoppen op de oorschelp
  • Stevig

Minpunten

• Niet heel compact

Unboxing

Zoals JBL al vaker heeft laten zien zijn ze goed in een mooie unbox experience achter te laten. Zo ook bij deze JBL E50BT. Zodra je de doos opent zie je als eerst de koptelefoon liggen, maar dat is eigenlijk ook zo het enige wat je echt ziet. Bij mij kwam dus meteen de vraag:'Waar zijn de kabels?'. Het valt niet op, maar op de deksel zit nog een klein doosje. In dit doosje zitten de boekjes en kabels.

Eerste reactie

Nu die uit de doos is gehaald en hij al is opgeladen (zit opgeladen in de doos) kan je meteen testen hoe die zit en klinkt. Dit valt zeker niet tegen dacht ik meteen. Hij is makkelijke te verstellen en zit goed over je oren heen. Ook het verbinden gaat heel makkelijk. Je hebt een knop aan de achterkant, met een Bluetooth teken er op, om hem aan te zetten en meteen te laten verbinden. Je verbinding gaat hierdoor aan en je kan hem meteen verbinden met je telefoon.
Ook via kabel gaat het zeer makkelijk. Geen aan of uit knop voor nodig. Gewoon plug en play (/listen).

De koptelefoon

Na een tijdje gebruikt te hebben kan ik er een echt oordeel over veilen. Na 1,5 maand vind ik het dan ook wel eens tijd om dat te gaan doen.
De koptelefoon gebruik ik bijna dagelijks om muziek mee te luisteren op de terug weg. In die 1,5 maand heb ik hem nog maar 1x hoeven op te laden, wat een goed idee geeft van hoelang die mee gaat. De batterij duur op de doos zegt 18+ uur, maar denk dat het zelfs op meer uit komt. Denk dat een schatting van 25 uur zelfs niet eens overdreven is.
Het gemak op de fiets is daarbij ook nog eens handig. Hij zit niet te ver naar voren waardoor je hem in je ooghoeken ziet zitten. Daarbij zit die ook nog eens stevig, maar niet vervelend, op je hoofd. Hij valt er niet snel vanaf en klemt over je oren heen. Hierdoor kan je hem makkelijk langer dan één uur dragen zonder dat je er last van krijgt. Ik heb hem nog niet uitgetest onder hevige omstandigheden, als bijvoorbeeld hardlopen, maar op een fiets is hij goed te gebruiken.

Audio

Waar je de koptelefoon als hoofdreden voor hebt gekocht is natuurlijk het luisteren naar audio. Daar zal deze koptelefoon je zeker niet in teleur stellen. Ik heb geen speciale oren die heel goed geluid kunnen onderscheiden, maar heb zeker wel goed genoeg gehoor om te horen dat de audio 'op en top' is. Je hebt eigenlijk nooit last van ruis en de bass hoor je goed, maar overheerst niet. De hightones zijn ook niet te scherp, waardoor je geen last van je oren krijgt bij opera ;) .

Gebruik

Zoals ik al had gezegd klemt de koptelefoon goed en valt die niet zomaar van je hoofd, maar hoe zit het dan als je de koptelefoon niet draagt.
Zodra ik hem inklap en in mijn tas mee wil nemen, neemt die niet extreem veel ruimte in beslag. Hij is wel aan de grote kant, maar je zult er geen veel last van hebben.
Zodra je hem wil dragen om je nek gaat dat wel wat minder gemakkelijk. Om je nek is die zeker wel te dragen, maar vallen de pads niet zo te draaien dat die echt fijn zit. Ik ben gewend om namelijk de pads naar beneden te draaien, maar dan klemt die zich echt vast om mijn keel, wat geen fijn gevoel geeft. Je kan de pads wel normaal laten zitten, maar dat verveelt na een tijdje ook een beetje. Als JBL hier iets meer over na had gedacht in hun design, was dit echt een van de beste koptelefoons op de markt, die je voor alle doeleinden wel kan gebruiken.

Alles bij elkaar is dit een prima koptelefoon voor een mooie prijs. Ik zou hem zeker niet snel vervangen door een andere, omdat hij in bijna alles wel perfect is. Makkelijk en snel te verbinden, stevig op je hoofd, groot genoeg en een lange accuduur. Het enige minpunt is dat hij aan de wat grote kant is en niet optimaal op te vouwen is, maar om hem daar voor te laten liggen, moet je wel heel perfectionistisch zijn over een product.

Heb jij ook een JBL Synchros E50BT (Zwart)?