Teufel Consono 35 Mk3 Power Edition (Zwart)

Specificaties 5.1 Satelliet speaker met 80W vermogen - Bekijk alle specificaties

Teufel Consono 35 Mk3 Power Edition (Zwart) Review

SemvandenBroek 5 oktober 2018, 666 views Product gekocht

Teufel Consono 35 Mk3 Power Edition (Zwart)

Deze set van Teufel levert echt goed home cinema geluid voor films met de net wat krachtigere T10 subwoofer. Eindelijk films kijken met een helder center channel en met een frequentiebereik aan de lage kant tot wel 150hz voor de sattelieten komen middentonen ook prima uit de verf. Aanrader!

Pluspunten

• Uitstekende basweergave
  • Heldere sattelieten
  • Strak design
  • Sub is te kantelen zodat de woofer en poort aan de voorkant zitten
  • EDM klinkt lekker met zo'n subwoofer

Minpunten

• Sub is groot en zwaar
  • Wireless Sub niet compatibel met veel receivers
  • Rock en andere instrumentale muziek klinkt niet uitstekend, wel goed

Muziekweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4

Reden van aankoop

Ik heb deze set gekocht na een zomertje lekker veel werken samen met de Denon AVR X2400H voor op mijn studentenkamer. Voorafgaand had ik een Logitech Z625 maar ik was daar niet tevreden over, met name de permanente ruis tijdens stille scenes in films was waar ik me enorm aan ergerde. Ik was altijd al een filmliefhebber dus het leek me eindelijk wel eens mooi om een echte home cinema set te hebben. Hier viel mijn keuze snel op de Teufel set vanwege het strakke design, kantelbare sub en uiteraard de vriendelijke prijs. Binnen 2 weken was de set, direct vanuit Teufel Duitsland, geleverd en geinstalleerd op mijn kamer. Lekker zware sattelieten, flink zware subwoofer. Deze set straalt bouwkwaliteit uit.

Geluid

Muziek
Gelijk toen ik de set voor het eerst wat muziek liet afspelen hoorde ik de helderheid waarmee de sattelietspeakers het geluid reproduceren. Terwijl de subwoofer een strakke baslijn door heel mijn kamer weet te krijgen. Vooral EDM klinkt goed met deze set en de sub kan zeker je glazen uit de kast trillen. Deze sub, de T10, is het grotere broertje van de T8, en dat maakt deze set de "Power Edition" met 50 watt meer vermogen. Rockmuziek is helaas iets minder met deze set en hier gebruik ik dan ook liever de Teufel Move Pro voor die ik bij deze set gratis heb ontvangen. De reden dat rock minder is ligt volgens mij toch aan de crossover van de sattelieten, die met 150hz wel aan de hoge kant ligt. Dan overheerst de subwoofer op mijn kleine studentenkamertje toch wel een beetje. Gelukkig kan ik met mijn receiver Audyssey MultEQ toepassen met een ruimtecorrectie waardoor het net wat strakker klinkt.
Films
Het kijken van films is een verademing met deze set. Niet alleen had ik met mijn oude set last van ruis en een ontbrekend center kanaal, hij miste ook middentonen die er niet handmatig in "gemixt" konden worden. Rustige scenes worden weergegeven met souplesse en bij enorme actiescenes komt de sub geen moment vermogen tekort. Deze staat dan ook op -8.0dB ingesteld voor op mijn kleine kamertje. De surroundspeakers bevinden zich in mijn kamer eigenlijk niet op de goede plek, namelijk achter me in plaats van naast me, maar maken samen met de Left, Right en Center kanalen de bioscoopbeleving helemaal af voor mij.

Service van Teufel

Zoals in vorige alinea vermeld, heb ik bij mijn set gratis in ear monitors gekregen die ook wel erg goed klinken. Teufel heeft vaker dit soort aanbiedingen op hun website. Daarnaast werkte mijn subwoofer erg slecht, hij moest vaak opnieuw in het stopcontact gestoken worden omdat er geen geluid meer uit kwam. Dit probleem aan Teufel gemeld en ze kwamen gelijk met de oplossing om gewoon een nieuwe sub te sturen, en de oude weer op te halen wanneer mij dit het beste uit zou komen. Binnen 4 werkdagen stond de nieuwe sub hier in huis, en hij werkt perfect. Erg fijne service, en gewoon in het nederlands!

Deze set gaat nog vele jaren mee op mijn kamertje en wellicht straks in mijn eigen huis. Voor iemand die geen genoegen neemt met het geluid dat uit de TV komt en toch wel een degelijke home cinema set overweegt is dit een prima eerste keuze. Met fantastisch geluid voor films en goed geluid voor de meeste muziek, en een beetje deftige receiver heb je een goede basis voor nog veel leuke bioscoopavondjes!

Heb jij ook een Teufel Consono 35 Mk3 Power Edition (Zwart)?

Hoi Sem,

Ik overweeg om ook zon set aan te schaffen, echter jammer dat ik nergens kan luisteren.
Zou het mogelijk zijn als je niet te ver van Rotterdam woont om een keer te mogen luisteren?

Groet,

Theo