Sony WH-CH700N (Zwart)

Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-CH700N (Zwart) Review

marcmeide 28 september 2018, 5.425 views Product gekocht

Sony WH-CH700N (Zwart)

Na een week ben ik er achter dat dit een hele nette instap-Nouse Cancelling koptelefoon is, wat meer ge-advanceerde features missen, maar voor de prijs is het een zeer goede koptelefoon.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Batterij
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Niet opvouwbaar
  • Max 1 Bluetooth apparaat

Om mee te beginnen, ik heb na een week besloten de koptelefoon terug te sturen voor een duurder model, dat kwam door een aantal specifieke eisen van mijn kant, niet het product zelf.

Laten we beginnen met verpakking en het gebruik. De koptelefoon komt als minimale set met laadsnoer (micro-usb), audiosnoer en een gebruiksaanwijzing. Het pairen ging moeteloos en als de koptelefoon verbonen is laat die dit weten door 'bluetooth connected' te zeggen. Verder is er een knop om het noise cancelling aan of uit te zetten en zijn er knoppen voor volume/vorige/volgende/pauze/tel-opnemen etc. Wat voor mij een breekpunt was met deze koptelefoon is dat je maar aan 1 bleutooth apparaat kan verbinden, als je verbinging wilt maken met een ander apparaat moet je een factory reset uitvoeren, en dat is iets wat ik veel te omslachtig vind (Ik moet hier wel even bij melden dat volgens mij alle bluetooth Sony koptelefoons deze beperking hebben). Dan is er nog een breekpunt voor mij, de koptelefoon kan niet ingeklapt worden en er wordt niets beschermends (tasje of hardcase oid) bij de koptelefoon geleverd, als je veel reist en je de koptelefoon ook op wilt bergen onderweg is dat dus erg onhandig.

Natuurlijk is er de bouwkwaliteit; het ding is van voornamelijk plastic, met metaal verwerkt in het uitschuif mechanisme. Het kunststof voelt stevig en duurzaam aan, maar het mist het 'premium' gevoel wat andere koptelefoons hebben. De koptelefoon zit voor mij erg lekker en ik heb er meerdere keren een dag (lees minimaal 8 uur) mee rondgelopen en geen klachten gehad. Daarbij moet ik wel even duidelijk maken dat comfortabel natuurlijk compleet subjectief is ;).

Dan hebben we de geluidskwaliteit, ik ben ver van een audiophile, maar heb wel wat koptelefoons gehad over de jaren, en deze doet het naar mijn mening netjes, alhoewel ik het idee heb dat dit iets 'helderder' is op andere koptelefoons rond deze prijs.

Als laatste, active noise cancelling (ANC). Dit was mijn eerste koptelefoon met ANC en ik kon het erg waarderen, zelf reis ik veel met het OV (trein en metro) en daar werkt het dan ook echt goed, waar deze koptelefoon niet zo goed is, is het dempen van niet-ruis geluid als stemmen. Daar naast schakelt de koptelefoon uit na 5 minuten zonder bluetooth verbinding, dat betekent dat de koptelefoon dus verbonen moet zijn om ANC te gebruiken. Iets wat ik erg jammer vind omdat je maar met 1 apparaat kunt verbinden en dat voor mij m'n laptop moest worden, dat betekent geen ANC onderweg dus.

Mijn conclusie is dan ook, dit is een nette koptelefoon met schappelijke features, zeker voor het geld. De exacte doelgoep kan ik me alleen niet bedenken. Doordat de koptelefoon niet inklapbaar is of bescherming heeft is het niet handig voor mensen die veel reizen, maar de noise cancelling komt daar toch echt het beste van pas.
Deze koptelefoon raad ik vooral aan als budget investering als dit je eerste koptelefoon met ANC wordt en je niet van plan bent vaak van apparaat te wisselen of veel te reizen.

Heb jij ook een Sony WH-CH700N (Zwart)?

Meer advertenties

Even ter correctie / aanvulling.
Deze koptelefoon kan 7 apparaten onthouden, je kan een extra apparaat toevoegen door de power-knop 7 seconden ingedrukt te houden. Bedankt voor je review! +2
Beetje laat, maar bedankt voor je reactie! Ik twijfel erg of dit ook al bestond toen ik de koptelefoon gebruikte, er was niets over te vinden in de handleiding of op internet, daarnaast heeft bijvoorbeeld het premium ANC model van Sony (1000 MX3) ook geen support voor meerdere apparaten tegelijk, dus ik zou niet direct weten waarom een budget model het dan wel zou hebben.
Hoi Marc, zowel de Sony CH700-N (die ik zelf heb) als de 1000MX3 ondersteunen meerdere apparaten.
Ik post dit niet om bijdehand te doen, maar voor juiste informatie mocht iemand interesse hebben in de headset. Vr.gr, Henny

WH-CH700N en1000MX3: “Schakel de headset in wanneer u na aankoop de headset voor het eerst met een apparaat koppelt of na het initialiseren van de headset (de headset heeft geen koppelingsinformatie). De headset schakelt automatisch over naar de koppelingsmodus.
Wanneer u een tweede of volgend apparaat koppelt (de headset heeft koppelingsinformatie voor andere apparaten), houdt u de power knop ongeveer 7 seconden ingedrukt.” https://helpguide.sony.ne...ontents/TP0001617005.html