Ring Video Doorbell 2

Ring Video Doorbell 2 Review

remmuz 28 september 2018, laatste update op 28 september 2018, 633 views Product gekocht

Ring Video Doorbell 2

Jammer dat de app zo traag werkt. Tegen de tijd dat je eindelijk de camera beelden ziet is de aanbeller vaak al doorgelopen. Op de productpagina op website had best vermeld mogen worden dat het minimaal 3 euro per maand kost als je de beelden later nog terug wilt zien.

Pluspunten

• eenvoudige montage
  • bestaande gong kan vaak behouden blijven

Minpunten

• betalen voor cloud opslag
  • geen domotica integratie

Kwaliteit Score: 4
De Ring wordt erg compleet geleverd inclusief schroeven en gereedschap.
Montage is eenvoudig en vaak kan de bestaande deurbel behouden blijven.
Hou er rekening mee dat de trafo van de bestaande deurbel voldoene vermogen kan leveren anders moet je deze vervangen door een zwaardere voeding.

Wat wel iets beter vermeld had mogen worden is dat je 3 euro per maand moet betalen op de beelden later terug te kunnen zien. Dat staat niet op de productpagina vermeld.
Je ziet dat pas als je op de Product Plans pagina gaat kijken.

Het duurt vrij lang voordat je beeld ziet in de app nadat iemand aanbelt. Soms duurt het soms zo lang dat je te laat bent en als je ervoor kiest om geen Product Plan aan te schaffen kun je dus niet meer zien wie er voor de deur stond.

Jammer dat er geen API of of iets dergelijks beschikbaar is. Je kunt de Ring dus niet koppelen aan een domotica oplossing.
Integratie met b.v. Homekit zou een grote meerwaarde bieden in mijn ogen.

Beeldkwaliteit is goed, ook 's nachts dankzij de geintegreerde infrarood LED's

Heb jij ook een Ring Video Doorbell 2?

Als hij soms te lang er over doet om iemand te laten zien dan werkt dit apparaat dus niet waar hij voor bedoeld is. Ik snap niet dat je alsnog 3 sterren geeft.
Ik heb nog een oude iPhone 6. Alleen de app openen duurt al 8 seconden dus dan kan het zijn dat je te laat bent. Met een nieuwere telefoon zou je dus een betere ervaring kunnen hebben. Vandaar toch 3 sterren.
Een maand geleden de Ring gekocht, de installatie is inderdaad erg gemakkelijk. Het beeld op de smartphone en PC/Laptop is zeer duidelijk, ook 's nachts.

Echter:
1. De apps reageren zo traag dat het inderdaad meer dan geregeld voorkomt dat bezoekers al weer weg zijn voordat ik bij de voordeur ben.
[2. Een ander nadeel is dat de aanwezige mechanische deurbel weliswaar op de Ring aangesloten kan worden maar de Ring de bel slechts zo'n 2 seconden laat overgaan, die hoor je dus niet als je bijv. muziek aan hebt staan. Nu kan het aan mijn bel liggen, maar met mijn vorige deurbel (Siemens HC450, weliswaar zonder video) werkte de mechanische bel wel correct.
3. Het derde nadeel is dat de Ring niet aangesloten kan worden op het thuisnetwerk (op de router). De Siemens kon dat wel zodat ook de interne vaste toestellen overgingen als er aangebeld wordt. Dit gemis wordt groter doordat de apps niet adequaat op het aanbellen reageren.

Voor de goede orde: de Ring is hardwired aangesloten en mijn netwerkverbinding wordt door de Ring app als ruim voldoende gekwalificeerd.

Het zal dan ook niemand verbazen dat ik de Ring geretourneerd heb. Jammer, want het ziet er allemaal prachtig en verzorgd uit.