Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D) Review

Bor 13 januari 2006, laatste update op 15 maart 2009, 1.477 views

Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D)

Pluspunten

• Redelijke prijs
  • Goed contrast
  • Nagenoeg geen ghosting

Minpunten

• Erg veel backlight leakage
  • Beperkte kijkhoek

Sinds een paar dagen heb ik deze monitor in het bezit. Ik heb hem gekocht naar aanleiding van veel positieve reviews en reacties van anderen hier op GoT. Op zich kan men kort zijn over deze monitor. De monitor heeft een goed design, goede beeldkwaliteit, goede kleurweergave voor een overdrive TN monitor, heeft een ingebouwde voeding en is redelijk geprijsd. Positief punt is dat er een dvi kabel mee is geleverd in de doos. Het contrast is erg goed (veel mensen draaien het iets naar beneden zelfs), de kijkhoek net genoeg (er is verkleuring te zien als je naar de zijkant van de monitor kijkt van een afstandje terwijl je er recht voor zit. Mijn model heeft gelukkig geen dode pixels. Groot nadeel is de aanwezigheid van behoorlijk wat backlight leakage. Dit is de reden dat deze monitor dan ook niet meer dan voldoende scoort. De backlight leakage is behoorlijk aanwezig aan de onder en bovenkant van het scherm (erg duidelijk te zien bij een zwart scherm imho). Zonder dit probleem is deze monitor een absolute aanrader. Nu ik meerdere monitoren uit deze serie heb gezien die allemaal hetzelfde probleem hebben vind ik het geen aanrader meer. Moest ik een nieuwe monitor kopen op dit moment dan ging ik waarschijnlijk voor een ander type en of merk.

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D)?