Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-1000XM3 (Zwart) Review

JefferySNewbie 24 september 2018, 516 views Product geleend

Sony WH-1000XM3 (Zwart)

De Sony WH-1000XM3 zwart is een fantastische headset om van je favoriete muziek te genieten. De geluidskwaliteit is geweldig en de noice canceling werkt uitstekend.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noice cancelling
  • Gebruiksgemak
  • Comfort + design

Minpunten

• Erg warm tijdens sporten
  • Korte oplaad kabel

De Sony WH-1000XM3 zwart is een fantastische headset om van je favoriete muziek te genieten. De geluidskwaliteit is geweldig. De noice canceling werkt uitstekend en hierdoor kun je je helemaal afsluiten van de rest van de wereld. De headset zit erg comfortabel en valt goed over je oren heen. Het design van de headset is prachtig. Tijdens het sporten (fitness) worden je oren erg warm en worden de oordoppen vochtig van het zweet. Het koppelen naar diverse bluetooth apparaten gaat soepel. Ik heb de Sony WH-1000XM3 gekoppeld aan een TomTom Spark 3 horloge en mijn Honor 8 Pro telefoon.

Al met al is de Sony WH-1000XM3 een fantastisch headset en zou hem ondanks het pittige prijskaartje zeker aanraden!

Heb jij ook een Sony WH-1000XM3 (Zwart)?

Hoe kom je op het idee om zo'n koptelefoon te dragen tijdens het sporten?
Beste Hans,

Bedankt voor je reactie.
Bij de sportschool waar ik train (Basic Fit) staat vaak dezelfde (slechte) muziek op.
Verder vind ik het fijn om in mijn "eigen bubble" met eigen muziek te trainen.

Bij een intensieve work-out wordt de headset behoorlijk warm om je oren en dat zorgt er voor dat de doppen vochtig worden van het zweet.
Dat vind ik een goede reden. Ik vermoed dat je de vraag krijgt omdat het per definitie een onmogelijk te bereiken doel is, rekening houdend met de huidige stand van de techniek en het feit dat het hier over noise-cancelling en over-ears gaat. Goede noise-cancelling (waarbij blokkeren/afsluiten van omgeving ook belangrijk is) gaat simpelweg niet samen met goede ventilatie. Vermoedelijk daarom de verraste reactie en vraag, omdat dat voor sommigen een vanzelfsprekend gegeven lijkt. Desalnietemin terecht dat je het noemt.

Wellicht is het bij de volgende aanschaf een idee om in-ear noise cancelling headphones te overwegen. Ik gebruik zelf de Bose QC20's. Hoewel dat nou niet echt een sporthoofdtelefoon is en ik ze daar alsnog niet voor gebruik zou het in principe wel kunnen aangezien de oortjes goed genoeg blijven zitten. Dan hebben we het wel over binnensport want ze kunnen niet zo goed omgaan met wind. Er is ook al een tijdje een bluetooth variant uit, de QC30. Aangezien deze draadloos zijn en in je nek hangen (i.p.v. rechtstreeks omlaag) zullen ze dus nog beter blijven zitten tijdens sporten en acht ik ze een goede kandidaat voor binnensport.