Sony Xperia XZ3 Zwart - Reviews

Specificaties 6" • 2880x1440 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia XZ3 Zwart Review

Johannes77 1 oktober 2018, laatste update op 2 oktober 2018, 4.573 views Product geleend

Sony Xperia XZ3 Zwart

Fantastisch toestel die de gamechanger voor Sony moet zijn. Niet alleen een 1440p/2880 oledscherm, maar ook Android 9.0 en uitmuntende toevoegingen. Ondanks bètasoftware is het een vlot toestel. Weinig bloathware, met Side Sense is het toestel met een hand te bedienen, camera-app opent bij het uit je zak halen

Pluspunten

• Oledscherm is wel heel erg fijn. Zwart is ook echt zwart
  • Camera-app opent zichzelf bij het uit je zak halen en horizontaal houden (na instellen)
  • Side sense, te activeren door twee maal op de zijkant te tikken, is heel erg fijn. Het brengt een togglescreen naar voren waar je veel gebruikte apps direct kan openen
  • Android 9.0 out of the box
  • Gewoon een heel fijn toestel. Er is geen vinger op te leggen, maar dit is een Sony die heel lekker in elkaar zit. Voor iedereen die een high-end Android toestel zoekt, is dit een voor op je shortlist.

Minpunten

• 799 is wel een heel flink bedrag, al is hij als je meerekent dat je een super koptelefoon ter waarde van 379 Euro er bij krijgt, is de pijn makkelijker geleden.

Na de XZ2 Premium getest te hebben, was mijn verbazing erg groot dat ik bij het inleveren van het toestel gevraagd werd of ik toevallig de nieuwe XZ3 wou uitproberen. Dat als tweaker laat ik me geen tweede keer zeggen natuurlijk, dus die ging heel vrolijk mee, richting Koudekerk aan den Rijn. Thuis gelijk het toestel uit de verpakking gehaald, om eens flink te bewonderen.

Unboxing

Wat is er lekkerder dan het folie van een nieuw toestel af te halen? Zeker als je een van de eerste in Nederland bent, is dat een extra speciale ervaring. Nu zit de XZ3 in een vergelijkbaar doosje waar de Xperia's van de afgelopen jaren in zitten. In het doosje zit de XZ3 natuurlijk, een USB-A naar USB-C kabel, een traaglader, een USB-C naar 3,5 mm verloopstukje, een doosje met beknopte opstartinformatie en een basic bedraad (3,5mm) oordopjes.

Pre-order bonus

Om eerlijk te zijn is voor het nieuwe flagship van Sony een basic bedraad setje oordoppen niet echt indrukwekkend. Dat is voor de komende maand geheel niet belangrijk want er is weer een pre-order bonus en nu houdt Sony zich echt niet in: de WH-1000XM3 die door bijna iedereen bejubeld wordt. Dat is een koptelefoon die voor 379 Euro in de Pricewatch staat en dat maakt de verkoopprijs van deze telefoon een stuk schappelijker. Sterker nog, als je inderdaad in de markt zou zijn voor een telefoon en een koptelefoon, is de combinatie maar 70 Euro duurder dan deze koptelefoon en een Xiaomi Pocophone F1, die wordt gezien als met afstand de goedkoopste telefoon met Snapdragon 845, al mist die alle high-end elementen die de Sony dus wel heeft.

Eerste indrukken

De XZ3 is een heel erg mooi toestel, waarvan de designtaal is ingezet met XZ2, via de XZ2 Premium nu bij de XZ3 logischerwijs uitgekomen. Nu zijn de grote lijnen van het toestel het zelfde gebleven, maar door het oledscherm kan het scherm op de lange zijde flink gebogen zijn. Ook is ondanks dat het scherm toch wat groter is, is het toestel nauwelijks groter dan de XZ2.

Vormgeving

Aan de linkerzijkant zitten geen knoppen, of andere functionaliteiten.
aan de voorzijde van het toestel zitten natuurlijk het 6.0 inch scherm, met stereo speakers.
Aan de bovenkant zit de simtray waar 2 nanosims in kunnen, waarvan een gebruikt kan worden als geheugenkaarttray. Mooi dat een tweede simkaart er in kan, maar het een beperkt de functionaliteit van de ander.
Aan de onderkant zit een USB C connector, en een microfoonopening
Aan de rechterzijkant zitten van boven naar onder de volumerocker, powerbutton en de cameraknop, die alleen al heel fijn is omdat je direct van "scherm uit" naar je camera-app kan gaan.

Iedereen die het toestel in handen heeft noemt eerst het zwaar, maar daarna komt elke keer de opmerking dat hij zo lekker in de hand ligt.
Qua beeldverhouding volgt de XZ3 de designtaal die ingezet werd met de XZ2. Het toestel is echt behoorlijk zwaar, 193 gram, maar door de bolling van de behuizing licht hij bijzonder fijn in mijn handen. Het gewicht heeft ook wel zijn voordelen, het geeft wel een beetje meer body om een ongelukje op te vangen.

Het toestel is marginaal groter dan de XZ2, (5mm langer en 1 mm breder), maar is het scherm wel flink gegroeid (0,3 inch, ofwel 7,6mm) en daarmee is het schermpercentage van 76,1% naar 80.5% gegaan. Lijkt niet zo'n groot verschil, maar qua touch and feel is het toch een groot verschil. Door de sterkere bolling van de zijkant van het toestel lijkt hij smaller dan de XZ2 om eerlijk te zijn.

Duurzaamheid/Bouwkwaliteit

Nu heb deze telefoon niet laten vallen zoals ik helaas de XZ2 Premium per ongeluk heb laten vallen. Toch is deze telefoon vrij zwaar uitgevoerd, net zoals de XZ2 Premium, wat toch een goede indicatie is voor de duurzaamheid van de telefoon. Daarnaast is het toestel heel mooi afgewerkt. Naden zijn strak en van gelijke breedte, de afwerkingsgraad is dus op peil.

Camera's

In tegenstelling tot de XZ2 Premium heeft de XZ3 een enkele camera op de achterzijde en een op de voorzijde. Dat heeft tot gevolg dat je minder ISObereik hebt als met de XZ2 Premium, maar alsnog zijn er goede foto's mee te schieten. Het instellen van de ISO-waarde tijdens het schieten heeft minder zin, maar je kan niet alles hebben. Het blijft een compactere behuizing dan de XZ2 Premium.
Ik denk dat ik een hoop kan zeggen, maar ik denk dat ik de foto's nu voor zichzelf laat spreken. https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1G74iT3Gli0GhzQ.jpeg
Natuurlijk kon ik het niet laten om van die schattige kitten een filmpje te schieten

Beeldscherm

Voor het eerst een OLED-scherm samen met een nieuwe resolutie, namelijk 1440p. Om eerlijk te zijn, op deze schermmaat zou 1080p voldoen, maar overdaad schaadt een tweaker nooit. Ik kan niet vertellen waar het paneel vandaan komt, Het zou zomaar een ingekocht scherm kunnen zijn, maar ook een van Japan Display kunnen zijn, waar mede-eigenaar van is. Qua kleurweergave is zijn er drie standaard modi,
Professionele modus, met een sRGB kleurengamma
Standaardmodus, waarbij de kleuren op een semi-natuurlijke manieren aangezet worden
Superlevendige modus, waarbij de kleuren wel overdreven aangezet worden.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de professionele modus niet als standaard gezien wordt, maar in de markt is het wel begrijpelijk dat er deze keuze gemaakt wordt.

Geluid

Nu is een smartphone bij uitstek een apparaat waar je op een onbewaakt moment een serie of iets anders kan kijken. Nu kan je kiezen voor een bedrade koptelefoon die alleen aan te sluiten is via USB-C. Er wordt een verloopstekker meegeleverd om een koptelefoon met 3,5 mm audiojack aan te sluiten, maar tegelijkertijd de telefoon opladen is niet mogelijk. Natuurlijk is het ook mogelijk om via de stereospeakers te genieten van een heel fijn geluid. Een diepe bas is in zo'n compacte behuizing niet mogelijk, maar alsnog klinkt het geluid wel in balans en komt er een aardig volume uit. Naast het fijne geluid is het mogelijk om Dynamische Vibratie aan te zetten, wat misschien niet zo nodig lijkt, maar bij een muziekvideo op Youtube toch een extra stuk beleving levert.

Nu had ik het in mijn kopstuk van mijn review over dat dit de gamechanger voor Sony moet zijn. Ik denk dat Sony er wel in geslaagd is om een toestel neer te zetten waar iedereen heel erg blij mee zal zijn. Het is een toestel wat in mijn ogen heel veel pluspunten heeft, en nergens steken laat vallen. Dat hij out of the box Android 9.0 geïnstalleerd heeft is heel fijn, als eerste telefoon op de markt. Daarnaast heeft hij toevoegingen die ik in het dagelijks leven echt gebruik. Gezien dat het toestel nu eigenlijk erg goedkoop wordt aangeboden kan ik niet anders dan 5 sterren toekennen.

Heb jij ook een Sony Xperia XZ3 Zwart?

Meer advertenties

Wel jammer dat hij gekoppeld verkocht wordt met zo'n dure hoofdtelefoon. Want laten we eerlijk zijn, het is niet echt een bonus, je betaalt er gewoon voor. En ik heb al de uitstekende Bose QC25 (bedrade versie van de QC35).

Ik had liever 300 euro korting gezien op de telefoon zelf, dan was hij binnen mijn budget uitgekomen :) Op zich ben ik een fan van Sony, en ik heb nog steeds 2 van hun tablets in gebruik (Z2 en Z4). Ik heb ook even naar dit toestel gekeken maar de prijs...

Maar vanwege de prijs toch maar uitgekomen op een Samsung S8. Ook vanwege de daar nog aanwezige 3,5mm connector en de DeX mogelijkheid trouwens.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 7 oktober 2018 14:30]

Ik kan begrijpen dat je liever de korting hebt, in plaats van een hele goede koptelefoon, als je er al een hebt. Ik denk dat je die koptelefoon ook makkelijk in de verkoop kan zetten. Aan de andere kant, op het moment dat je een maand of drie zou wachten is de telefoon ook wel weer in prijs gezakt. De XZ2 Premium bijvoorbeeld is van 899 gezakt naar 616 Euro op dit moment.

(Andersom, er worden op dit moment dit moment nog XZ3'en aangeboden die vermoedelijk vanwege de koptelefoon-actie aangeschaft worden)

Dat er geen 3,5 mm audiojack meer aanwezig is, is echt heel jammer, maar mijn usb-c naar audiojack liet ik aan mijn koptelefoon zitten en dat werkte om eerlijk te zijn net zo goed.

Ik heb Dex een keer mogen uitproberen, maar ik heb liever een echte pc of laptop, dan een smartphone op groot scherm. Zal misschien mijn voorkeur zijn, idee is leuk, maar performance schiet te kort
Ja DeX is voor mij ook 'voor erbij'. Als ik op bezoek ben in Nederland bijvoorbeeld, dan voldoet het als vervanging voor een eigen laptop. Dus ik ga voor daar een DeX dock kopen om te laten staan (de prijs daarvan is nu erg gezakt, ze kosten nog maar rond de 50 euro).

Thuis heb ik een gewone computer en daarnaast nog de DeX met een apart toetsenbord/scherm. Inderdaad valt de performance tegen, zeker op de S8. De S9/Note 9 doen het al een stuk beter schijnt het. Alleen de S9 was me te duur en de Exynos (europa) versie heeft een verrotte accuduur dus die was sowieso geen optie. En de S9+ / Note 9 zijn me (de note zelfs veel) te groot.

Ik vind die verloopjes niet zo handig want ik gebruik continu verschillende headsets. Op mijn werk heb ik bijv. een Jabra headset met USB waar je het hoofdtelefoon gedeelte ook los kan koppelen en met een jack in je telefoon kan steken. Thuis heb ik een plantronics met 3,5mm, voor onderweg heb ik Apple "EarPods". En dan heb ik nog de Bose QC25 voor als ik een lange reis maak (vliegtuig/trein). Dus om overal verloopjes voor te kopen is niet zo handig, bovendien kan ik hem dan niet tegelijk opladen.

Ik vind het vooral jammer omdat Sony tot nu toe goedkope headsets verkocht met ingebouwde noisecancelling, die gebruik maakten van electronica in de telefoon. Er zat dan een extra "ring" op de jackplug voor de microfoons. Dit werkt behoorlijk goed in het vliegtuig, ik gebruik het af en toe met mijn tablet als ik niet genoeg ruimte heb om de Bose mee te nemen. Ik zou dolgraag een telefoon hebben met die functie. Het werkt natuurlijk niet zo goed als de Bose maar in een vliegtuig is de demping toch aanzienlijk. Maar dat kan nu dus niet meer, helaas.

De MDR-NC750 die ik hierboven link is dan nog wel redelijk duur (70 euro) maar er is ook een goedkopere versie die qua noise cancelling net zo goed werkt en die is regelmatig voor 15 euro te krijgen. Daar heb ik er verschillende van.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 7 oktober 2018 21:02]

Ik gebruik normaal gesproken mijn Sony MDR-100ABN, die ik als preorder bonus bij mijn XZ Premium heb ontvangen. Voor op bed vind ik een grote koptelefoon niet fijn, dan gebruik ik mijn Sony Headset MDR-NC31EM (zwart), die ik nog steeds van mijn Z2 overgehouden heb. Daar liet ik tijdens mijn testperiode het verloopstukje aan zitten, dus het gemis van een 3,5mm poort was niet zo groot. Als je inderdaad zo'n collectie gebruikt is het minder handig, maar ik zou sowieso zo'n collectie niet fijn vinden
Ja die NC31EM is dus precies die (goedkopere) met noise cancelling bij de eerste Z series.. Die hadden ook een extra 'ring' op de jackplug.

Ik vind het echt jammer dat die niet meer werken (met noise cancelling in elk geval). Of werkt die functie nog wel met een verloopje?

Ik snap wat je bedoelt trouwens, ik zie inderdaad een hoop nieuwe XZ3's op V&A. Voor maar rond de 100 euro bovenop wat ik voor de S8 heb betaald. Inderdaad denk ik dat veel mensen die hebben genomen vanwege de hoofdtelefoon. Maargoed ik heb nu net de S8 gehaald :) Volgende keer zal ik Sony weer overwegen.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 8 oktober 2018 01:05]

Graag gedaan. Ik ben blij als ik iemand kan helpen, daar schrijf ik die reviews voor :) @cslaughter (een beetje op de verkeerde plek gepost 8)7 )

[Reactie gewijzigd door Johannes77 op 8 oktober 2018 21:06]

Kun je dual sim gebruiken en nog micro sd kaart toevoegen? Of kan microsd alleen als je 1 simkaart gebruikt.
Het is inderdaad de keuze tussen een microsd kaart of een extra nanosim. Dat vind ik wel jammer, want de opslag van 64GB is niet slecht, maar als je veel foto's maakt en ook nog wat filmt, gaat het wel heel hard.
Das is dus ook beetje mijn ding, veel fotos, 4k filmen, TomTom europa en t zit zo vol.
Leek me wel handig om werksim erin te doen, scheelt weer telefoon meenemen, maar gaat allemaal tegelijk niet werken dus..
Nee, maar als je handig bent, lijm je de chip op de microsd, zijn genoeg tutorials te vinden :)
Maar nog niet voor de XZ3...
Even snel gekeken, voor XZ2 ook niet gevonden zo snel.
@Johannes77 ben je na een week nog altijd te spreken over de XZ3. Ik vind het een mooi toestel en twijfel tussen deze en de OnePlus 6 of 6T. Vooral ook 'dankzij' de 'gratis' koptelefoon.

Ik draag Sony wel een warm hart toe maar OP lijkt het software- en deels hardwarematig beter voor elkaar te hebben, klopt dat?
Om eerlijk te zijn vind ik de telefoon echt top. Zowel hardwarematig, als software werkt helemaal top, zelfs met de bèta-software (Android 9.0 _/-\o_ ) die er nu op straat. Ik zou echt voor de Sony gaan, zeker als je gecharmeerd bent door die koptelefoon. Ik heb die niet mogen testen (hint @Gijs van Sony O-) ), maar in alle beoordelingen die online staan komt hij echt goed naar voren.
Sony staat inmiddels wel bekend om zijn vlotte updates van Android, en de beveiligingspatches. Dat vind ik persoonlijk wel heel belangrijk, aangezien ik mijn bankzaken tegenwoordig bijna alleen via mijn telefoon doe.
Dank je wel voor je snelle en uitgebreide reactie @Johannes77 ! Maakt de keuze weer iets eenvoudiger ;).
Bedankt voor je uitgebreide en gestructureerde review. Zeker voor vele fotoschieters onder ons zie ik de waarde van het horizontaal houden van die telefoon in. Echter, mis ik bij je review twee kernonderdelen:

1. Sony prijst het scherm aan omdat het dezelfde technologie gebruikt als de Bravia technologie (whatever dat ook mag zijn, ik betwijfel het of je het met de blote ogen dat kan zien). Je kan deze beoordelen, want Sony gelooft wel dat het een evolutie is wbt telefoonschermen. En dat mag uiteraard getest worden of dat echt zo is... Of het is meer een marketingpraat/gimmick die eigenlijk geen waarde toevoegt.
2. Je hebt nog niks over de batterijduur beschreven.

Als je deze punten eventueel kan bijwerken in je review, dan maak je het wat completer. Voor de rest ziet het wel prima uit. Lekker basic en voor een leek is dit een prima en compact review, die ook nog makkelijk te begrijpen is.
Als ik heel eerlijk ben, verwacht ik dat het gewoon een ingekocht scherm is, maar dat zijn schermen van de oled-televisies ook. Ik denk dat je het meer moet zoeken in software en kalibratie. Het scherm kan op drie manieren in presets ingesteld worden, en kan daarnaast handmatig op grijswaarden ingesteld worden.

Ik heb inderdaad nog niets gezegd over accuduur, dat is over het algemeen zeer goed. Ik ben vanochtend om half vier uit mijn nest gekropen, en heb tijdens mijn reguliere werktijd alleen deze telefoon gebruikt, omdat mijn werktelefoon teleur stelt. Ik zit nu op 20%, wat voor een dag van bijna 16 uur best goed is(bij mijn gebruik).
Het ligt een beetje aan hoe precies je definitie van inkopen is, maar het is wel iets wat dit OLED scherm erg interessant maakt. Welk bedrijf de OLED schermen van de XZ3 leveren is voor zover ik weet nergens bevestigd, maar als het zoals bij veel bronnen te vinden is, een scherm van JDI (Japan Display Inc.) is, dan is het het eerste OLED scherm in een smartphone van JDI, terwijl de rest een OLED scherm van Samsung of LG gebruiken. De OLED schermen van Samsung worden over het algemeen gezien als beter t.o.v. de schermen van LG (bekende discussie bij de Pixel telefoons), dus daardoor ben ik extra benieuwd naar een OLED scherm van JDI, die niet pentile zou zijn. De LCD schermen op Sony telefoons zijn er goed, dus heb hoge verwachtingen van de inmiddels door mij aangeschafte XZ3, die ik nog wel de komende maand zal gaan reviewen. Misschien moet ik het scherm even onder de microscoop leggen, JDI zou een RGB subpixel matrix ipv Pentile gebruiken.

JDI noemt zijn schermen overigens P-OLED schermen, net als LG, waar Samsung zijn schermen AMOLED blijft noemen. Dit is vooral marketing aangezien de P-OLED schermen allemaal de active matrix (AM) techniek bevatten net als de schermen van Samsung, en de P in P-OLED staat voor het gebruik van polymeren voor de substrate, wat Samsung voor bijvoorbeeld al zijn gecurvede OLED schermen ook doet.

JDI is overigens voortgekomen uit een fusie van de schermafdelingen van Sony, Toshiba en Hitachi en is in samenwerking met Sony en Panasonic JOLED begonnen, wat focust op OLED schermen tablets, monitoren, laptops en in de nabije toekomst ook TV schermen en bewegwijzering. Echter lees ik ook op sommige websites dat de productie van smartphone schermen nog niet is begonnen. In dat geval zou het waarschijnlijk gaan om een LG scherm.

Zie net dat je dit ook al noemt in je review, wordt toch wel tijd dat iemand dit uitzoekt. Heel misschien dat het wel een OLED scherm van Sharp is, wie weet.

[Reactie gewijzigd door masterjorie op 17 oktober 2018 13:59]

Camera is het enige wat me vrouw tegenhoudt om te bestellen...ze maakt best veel fotos met haar phone van de kleine.Nu heeft ze een s7 maar wil een upgrade,s9 wil ze omdat ze iets anders wil hehe.
Om eerlijk te zijn, qua camera is de XZ3 gewoon heel goed, zolang je voor Facebook, Insta of Snapchat bijvoorbeeld foto's maakt . Als je echt heel veel van je camera verwacht is de XZ2 Premium misschien wel de betere optie. Die heeft een tweede camera op de achterzijde, en een enorm ISObereik waardoor je van heel veel licht tot aan heel weinig licht hele goede foto's kan maken.
Wat nog wel een issue kan zijn voor sommige mensen, is dat hij wel heel erg glad is :) Letterlijk.
Alle flagship toestellen vanaf de XZ Premium zijn geleverd met Gorilla Glass 5, met vermoedelijk een oleophobische coating. Die combinatie is zoals je terecht zegt echt heel erg glad. Je telefoon op een miniem hellend vlak ergens op leggen is geen optie, als je géén hoesje gebruikt.

Om eerlijk te zijn, ken ik niet veel mensen die een smartphone zonder hoesje gebruiken. Ik raad het dus ook niet aan om een van deze toestellen zonder hoesje te gebruiken, hij glijdt geheid ergens vanaf. Aan de andere kant, de kans op breuk is ook kleiner dan ooit.
Ik zie in veel review filmpjes op Youtube dat de locatie van de fingerprint scanner echt op een heel onhandige plek zit. Wat is jou ervaring hiermee?

Wel een goede review! Bedankt voor de info!
Om eerlijk te zijn is de fingerprint scanner op de zijkant echt de allerbeste plek, met afstand zelfs, maar of het nu in het huidige design mogelijk is om de sensor goed in de zijkant te plaatsen.

Ik vind persoonlijk bij de XZ3 het minder onhandig omdat die maar een camera heeft. De XZ2 Premium heeft er twee aan de achterzijde, en dan is de afstand tussen de sensor en de onderste camera korter en dan zit je er vaker op. In mijn testperiode, ongeveer anderhalve week, heb ik misschien maar een keer of 2 op de camera gezeten met mijn vinger.

Overigens, wat wel heel fijn is, is het always on principe van de sensor. Je hoeft niets in te drukken, alleen je vinger op de sensor leggen is voldoende om de telefoon te unlocken.
Sinds 1 dag in mijn bezit. Mijn XZS was gevallen en reparatie was te duur. De XZ3 is een stuk groter dan mijn XZS. Had 'm toch liever iets kleiner gezien. Het toestel vind ik echt rete glad. Je moet 'm echt goed vasthouden, maar dan kom je al snel tegen de zijkant van het scherm en opent het snelmenu :-S
Zojuist maar een hoesje gekocht want het vasthouden was echt een dingetje. (SCSH70 origineel Sony hoesje). De vingerscan op de XZS was echt top. Aan de zijkant op de powerknop. Deze heeft 'm aan de achterzijde en dit is zeker niet top. Regelmatig hou ik mijn vinger op de camera ipv de scanner. Voor de rest vooralsnog tevreden. Eens kijken of het lukt om de koptelefoon te 'claimen' :-P
Om eerlijk te zijn is de XZ3 niet veel groter dan de XZs. In de lengte scheelt het 12mm, en in de breedte zelfs maar 1mm. Het scherm is daarin tegen wel flink gegroeid, voornamelijk in de lengte, dus je zou denken dat er voor een kleiner scherm ruimte zou zijn. Ik denk dat als er een kleiner model zou komen, dat ongeveer de maat zou hebben van de XZ2 Compact, en dat is voor de meeste mensen wel heel klein is.

De sensor aan de achterkant is wennen, maar dat had ik al bij de review van de XZ2 en XZ2 Premium kunnen doen. Bij de XZ3 is het m.i. makkelijker dan bij de XZ2 Premium, die heeft namelijk 2 camera's aan de achterkant en zit de sensor echt dicht bij de onderste camera.

Wat ik gezien heb, op de site van Sony, is het claimen van de koptelefoons niet mogelijk vanwege een technische storing. Ik zou morgen nog een keer kijken, anders hier mij even een pm sturen
Het claimen van de koptelefoon liep inderdaad niet lekker gisteren (10 okt.) Na diverse pogingen kreeg ik de melding dat mijn Imei nummer al gebruikt was. Aarrgghh.. gebeld met helpdesk en die bevestigden inderdaad dat er een storing was. Ze kregen oude (2017) en nieuwe meldingen door elkaar. De aanmeldingen zijn daarom stop gezet. Tijdens het gesprek kreeg ik echter wel een bevestigings mailtje dat het gelukt was. Vingers gekruist :P
Vandaag eens naar de instellingen van de foto app. kijken. Had even snel foto's voor Marktplaats gemaakt maar die werden geweigerd wegens te groot. Zag idd dat foto's standaard al zo'n 10 a 11 mb. zijn. (5504x3096). Even standje Marktplaats zoeken, en standje supermooi voor de overige kiekjes :-)
Hoi @Halderknots, lees dit nu pas, maar is alles gelukt? Vind je het fijn als ik in de database kijk of je entry erin staat (stuur dan even je e-mail of IMEI in een privebericht). Er waren vorige week woensdag inderdaad issues, vanaf donderdag is alles goed gegaan :)
Tof, top Gijs 😀
Ik heb je een pb gestuurd, thanx.
Groet,
Halderknots
Dank je wel voor je review.

Kleine inleiding
Ik ben altijd fan geweest van Sony en heb verschillende gehad.
Na de S7 edge ben ik weer in de markt voor een nieuwe telefoon.
Ik ben zo eentje die eigenlijk een 3,5mm connector wil op zijn telefoon. omdat ik denk dat de draadloze koptelefoontjes het niet meer als 8 uur per dag uithouden ( correct me if i am wrong) en via USB-C vind ik het minder omdat ik dan niet tegelijk kan opladen.

Na het lezen van je review staat deze nu toch op mijn lijstje. ik vind hem mooi en sony is gewoon fijn. en ik vond ze meer bestand tegen vallen en stoten, terwijl mijn s7 opeens heel snel beschadigd was.
Dus je hebt het me niet gemakelijker op gemaakt :)
eerst wil ik heb even in de handen houden daarna zal ik snel een keuze kunnen maken.

nogmaals dan je wel

ps. die kittens zijn wel erg lief. <3
Deze Sony lijkt enorm om de Samsungs sinds de S6. De voorkant en achterkant zijn van hetzelfde materiaal als de S7 Edge (Gorilla glass, hoewel ws nu een nieuwere Gorilla Glass versie 5?) en de zijkanten zijn eveneens van zowel de S7 Edge als XZ3 van aluminium. Ik denk dat meer robuustheid bij vallen, krassen of andere beschadigingen dus een onterechte aanname is.
ja daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. thx
Ik heb de telefoon die ik daarvoor heb mogen reviewen, de XZ2 Premium, echt heel erg hard laten stuiteren. Resultaat was letterlijk twee kleine putjes in de lak. Een paar dagen later, die dag/nacht dat het zo hard stortte, was ik wel bang. Ik heb de zwaarste 2 uur van die bui buiten gelopen. Dat bang zijn bleek niet nodig, het toestel was ondanks die klapper nog steeds waterdicht.
In tegenstelling tot de genoemde Samsung toestellen ligt deze wel fijn in de hand, maar dat is altijd persoonlijk. De XZ3 is uitgevoerd met Gorilla Glass 5 en dat is zo ongeveer het sterkste wat mogelijk is (weet niet waar de iPhone Xs over beschikt)
Samsung Galaxy S9 Gorilla Glass 5: https://www.corning.com/g...ng/samsung-galaxy-s9.html
iPhone X van vorig jaar lijkt al iets harders dan Gorilla Glass 5 te hebben (maar vast nog steeds Corning Gorilla Glass): https://www.reddit.com/r/...ade_by_corning_the_maker/. En de iPhone Xs van dit jaar lijken Gorilla Glass 6 te hebben: https://www.quora.com/Why...2018-iPhone-XS-and-XS-Max
Xperia XZ3 heeft inderdaad Gorilla Glass 5 aan voor- en achterkant