WD Green SSD M.2 V2 240GB Review

MelleCattermole 19 september 2018, laatste update op 20 september 2018, 630 views Product gekocht

WD Green SSD M.2 V2 240GB

Prima SSD voor de gebruiker met een beperkt budget. Met deze SSD heb je de meeste voordelen van een normale 2.5" SSD. Het enige wat mist is de constante schrijfsnelheid, als dit belangrijk is raad ik zeker een andere SSD aan. Ik had zelf ook meer verwacht.

Pluspunten

• Goede prijs
  • M.2 form factor
  • Prima leessnelheid

Minpunten

• Slechte schrijfsnelheid
  • SATA snelheden
  • Er zijn veel betere opties

Het is een erg prettige SSD maar ik zou hem niet aanraden aan de meeste mensen.
De schrijfsnelheid van deze SSD ligt lager dan bij sommige HDD's(!), dit viel mij erg tegen omdat ik had verwacht dat de SSD de volledige bandbreedte van SATA 6Gb/s zou gebruiken.
De leessnelheid ligt iets lager dan een 2.5" Samsung ssd (zo rond de 505/510 MB/s), dit is wel goed genoeg.
De constante schrijfsnelheid valt dus wat tegen maar het is nog steeds een snelle SSD voor dagelijks gebruik (stukken sneller dan een normale HDD) voor het opstarten/gebruiken van de software die erop staat.
Het is qua installatie ook een stuk sneller dan een 2.5" SSD (vrijwel plug and play).

Heb jij ook een WD Green SSD M.2 V2 240GB?

Pluspunten: prima leessnelheid.
Minpunten: slechte leessnelheid.

?!?!?
Ik zie de fout, typefoutje... het is nu wel correct. Bedankt voor het reageren.