Sennheiser HD 630VB (Zilver, Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 630VB (Zilver, Zwart) Review

knokki 15 september 2018, laatste update op 16 september 2018, 298 views Product gekocht

Sennheiser HD 630VB (Zilver, Zwart)

De teleurstelling is groot. Om kort te zijn, de hoeveelheid energie in het 'top end' (middenhoge - stem - en hoge frequenties) is wel zodanig dat er nauwelijks (lang) naar te luisteren valt. Dus ik heb het hier niet over 'kan beter', maar over 'ronduit onacceptabel'. Dan liever een DT770...

Pluspunten

• constructief een voorbeeld voor andere merken
  • draagcomfort (voor mij) top
  • goede hard case wordt meegeleverd

Minpunten

• echt veel te veel hoog-energie
  • erg korte, niet afneembare cq verwisselbare kabel
  • foei Sennheiser

Tsja, belangrijke reden om deze koptelefoon op te nemen in het assortiment was de test van de Consumentenbond waar deze koptelefoon als beste uit de test kwam met een 9,0 over all en een 10 voor geluidskwaliteit. Maar de teleurstelling is groot. Ik heb een audiozaak en verkoop (ook) koptelefoons. Zo af en toe moet er weer wat vernieuwd worden. Nu dus een HD 660S, een HD 800s en een HD 630VB besteld en beluisterd. Om kort te zijn, de hoeveelheid energie in het 'top end' (middenhoge - stem - en hoge frequenties) is wel zodanig dat er nauwelijks (lang) naar te luisteren valt. Dus ik heb het hier niet over 'kan beter', maar over 'ronduit onacceptabel'. Dan liever een DT770... Dat 'geluidskwaliteit' geen 1 Consumentenbond-ster geworden is, maar 2, heeft te maken met het laag en midden. Dat is gewoon OK, maar wordt helaas overstemd door etc.
Gebruiksgemak laag beoordeeld omdat de kabel veel te kort is en je goed moet kijken wat nu rechts en wat links is. Een korte kabel is prima voor onderweg, maar dit lijkt me geen koptelefoon voor onderweg, vooral omdat hij dicht is en je dus niet hoort wat er om je heen gebeurt.
Mijn ervaring is niet dat na enig inspelen koptelefoons significant van klankkleur etc. veranderen, vandaar dit negatieve oordeel na (slechts) een paar luistermomenten. Door geoefende horen, dat wel.
Zo goed als de 660s en de 800s zijn, zo slecht is de 630VB. Schaam je, Sennheiser!

Beluisterd met een Marantz CD-7 (filter 2) gebalanceerd aangesloten op een Sennheiser HDVA 600 koptelefoonversterker.

Heb jij ook een Sennheiser HD 630VB (Zilver, Zwart)?