Creative MuVo TX, 256MB (USB 2.0) Review

nAFutro 14 januari 2006, laatste update op 14 januari 2006, 332 views

Creative MuVo TX, 256MB (USB 2.0)

Pluspunten

• Niet zwaar
  • Vrij compact
  • Niet stuk te krijgen
  • EQ

Minpunten

• Geen mogelijkheid tot opladen
  • Toch beperkte opslag
  • Shuffle is voorspelbaar

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb dit beestje al een hele tijd, in het begin was ik super tevreden. Dit was een van de betere apparaten toen.
Zou ik dezelfde aanschaffen als deze nu stuk gaat (wat mij niet lukt denk ik, ding is echt stevig :) ) nee.
- Ow, apparaat dan toch slecht?
Nee, mijn eisen zijn nu wat anders geworden.
256mb is toch krap en elke keer die AAA batterijen erin douwen verveelt ook.
Nieuwe beestjes met accu kunnen volgens mij een iets kleinere dikte hebben, dat zou net wat fijner zijn hoewel dit perfect in me binnenzak past naast een pen+papier, mobiel en rol pepermunt.

Wat me laatst opviel is een bug in de software, shuffle is niet random. Ik heb laatst een week met de trein moeten reizen en heb geen mogelijkheid gehad om de mp3's te verversen. Aan het einde van de week wist ik welke song na bepaalde liedjes kwam :D

[]Toevoeging
Batterijduur: ik kan 10~11 uur halen met een batterij. Vroeger haalde ik ook de dure duracel batterijen maar laatst had ik tijdens het shoppen een aanbieding gezien van samsung, 4 stuks 2.50, meteen 2 pakjes gekocht en ik zou haast zeggen dat die langer meegaan dan duracel. In ieder geval niet merkbaar minder!

Heb jij ook een Creative MuVo TX, 256MB (USB 2.0)?

Niet stuk te krijgen ? :+

Bedoel je met een hamer of dat ie kapot gaat ? :P
Hij is wel vaak op de grond gekletterd maar er is nog niets afgebroken. Door zijn eigen gewicht gaat hij denk ik niet kapot, zal wel mede komen doordat hij geen echte hoeken heeft en overal afgerond is.
picca
Ik heb deze mp3 speler ook, maar dan de 512mb versie.
Op school en in de trein (tegenwoordig ook op de wc, hij hangt altijd om me nek) luister ik er naar, en vind dat hij de duracell batterijtjes opslurpt. Om de 2 dagen een nieuwe batterij, en dan heb ik heb volume standaard op 50%. M`n gehoord verne*k ik wel op de zaterdagen. Luister er dan per dag wel zo`n 7 uur naar. Dus eigenlijk klopt het wel.
Over die shuffle heb ik niets te klagen. Bij mij staat er ws ook 2x zo veel muziek op, aangezien maximumopslagcapaciteit ook 2x zo veel is, en het dus een stuk moeilijker is om de shuffle volgorde uit je kop te leren, ondanks 7 luisteruren per dag.

Over het formaat heb ik niets te klagen. Vriend van mij heeft (had) een veel kleinere, en is deze kwijt, omdat hij zo klein was. Ook is hij niet te groot, zoals hierboven al gezegd :)

Reactie op Grample:
Voor mijn gevoel is het batterij klepje een beetje slap. Dus daar doen we maar voorzichtig mee :). Op al m`n afstandsbedieningen en telefoon zit ook al plakbank :+