Sony Cyber-shot RX100 V(A) Zwart

Specificaties 20,1MP • Ultra HD filmen • 2,9x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Sony Cyber-shot RX100 V(A) Zwart Review

MartinV_1972Newbie 10 september 2018, laatste update op 10 september 2018, 298 views

Sony Cyber-shot RX100 V(A) Zwart

Hele fijne camera, robuust, lichtgevoelig, veel mogelijkheden. Tot nu toe vooral gebruikt bij concert fotografie ik ben positief verrast over de kwaliteit! Ook de video kwaliteit met 4K is goed geluid van de video vind ik wel minder goed.

Pluspunten

• super lichtgevoelig
  • robuust gebouwd
  • handmatige controle over instellingen
  • fotograferen in RAW

Minpunten

• kleine bedieningsknoppen
  • geen touchscreen
  • beperkte optische zoom

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Ik heb dit product nu ruim een week ik huis en ik moet zeggen de camera bevalt me prima! Hoofdredenen om voor deze camera te kiezen is, het kleine formaat (lekker makkelijk in je broekzak mee te nemen!), de hoge lichtgevoeligheid, de robuustheid van de camera. Ik vind het leuk om bij concerten te fotograferen, als hobby fotograaf is het bijna onmogelijk een spiegelreflex mee naar binnen te nemen. Compact camera’s mogen vaak wel ondanks dat die net zulke goede foto’s kunnen maken als een DSLR. Voorwaarden waar de camera aan moet voldoen zijn snelle scherpsteltijd, hoge lichtgevoeligheid (max iso is 25600!) en voldoende mogelijkheid om zelf instellingen te maken voor diafragma en sluitertijd. Aan al deze voorwaarden wordt voldaan zelfs meer dan dat. Deze camera vanaf nu mijn ideale concert maatje!
Naast handmatige instellingen zijn er veel voorgeprogrammeerde instellingen voor bijvoorbeeld landschappen portretten, nachtmodus etc. De camera is relatief makkelijk met wifi te verbinden en kan dan ook eenvoudig met een smartphone bediend worden. Fotograferen in RAW is mogelijk waardoor je veel meer controle hebt bij nabewerking van foto’s voor mij een pre. Zijn er ook minpunten ja, het optische bereik van 24-70mm is wat beperkt. De bedieningsknoppen op de camera zijn vrij klein wat met dikkere vingers niet heel handig is.

De videofunctie is met 4K kwaliteit gewoon goed te noemen al vind ikzelf het geluid van de microfoon minder goed (windruis!) Verder erg tevreden over deze camera.

Heb jij ook een Sony Cyber-shot RX100 V(A) Zwart?

"De reviewer heeft het product niet gekocht, maar gekregen in ruil voor het schrijven van een review."

Wow, 800 euro krijgen voor een kwartiertje werk, want veel meer moeite heeft deze "review" niet gekost, dat lijkt mij ook wel wat!

Waar zijn de voorbeeldfoto's???
Heb je echt last van de kleine knopjes of kun je ermee leven???
...
Grappig dat je geen touchscreen als een nadeel noemt. Ik vind het persoonlijk juist een pre.
Ik heb de camera zelf ook trouwens. Ik gebruik hem voornamelijk in huis.
Mijn oude dslr (EOS 7D) kan hij op licht gevoeligheid niet benaderen, maar goed, daar zat ook duur glas op.