1 review

Newstar FPMA-D550D3

Specificaties Bureaumount • maximale schermgrootte 27" - Bekijk alle specificaties

Newstar FPMA-D550D3 Review

Processorkoeler 9 september 2018, 385 views Product gekocht

Newstar FPMA-D550D3

Ik had vertrouwen in dit product, maar nadat de installatie compleet was hield ik enkele onderdelen over welke niet te plaatsen waren. Tevens is de kwaliteit zeer ondermaats. 2 Exemplaren gekregen, allebei slecht en teruggestuurd. Product is teruggeroepen door Newstar, want het behoort niet op de markt (aldus hunzelf).

Pluspunten

• Goedkoop vergeleken met soortgenoten
  • Enigszins simpele installatie met wat inzicht

Minpunten

• Ondermaatse kwaliteit
  • Teruggeroepen
  • Onduidelijke handleiding - twee onderdelen waren niet te plaatsen

De bouwkwaliteit van dit product is op eerste oogopslag prima. Echter; bij het inelkaar zetten merkte ik al gelijk dat het een en ander los was en dat de armen links/rechts ten opzichte van elkaar verschillende weestanden hadden. Dit is niet te corrigeren.

Tevens is het niet eens mogelijk om drie 23" monitoren te bevestigen zonder dat er enige kijkhoek in zit. De linker-en rechterarm kunnen niet worden gebogen (zoals een normale 3-monitor setup is), in principe is het dus alleen mogelijk om één lange "lijn" van monitoren te hebben.

Onderdelen "F" en "K" waren slecht beschreven, de functie hiervan is mij nog steeds onduidelijk en ik kan de onderdelen ook nergens plaatsen.

In de afbeelding is te zien dat de linkerarm een andere hoek heeft ten opzichte van de rechterarm. Dit is te corrigeren (met heel veel kracht), maar werkt niet echt mee. Tot slot blijven de schermen niet hangen in de geselecteerde positie, desondanks het feit dat je ze sowieso nauwelijks naar elkaar kan kantelen (voor het gewenste /\ monitor effectje).

Vrij zonde dus, een alternatief wordt aangeboden voor letterlijk dubbele prijs en ziet er nog minderwaardig uit toch. Flinke uitglijder van Newstar, al vraag je het mij. Ik ben er zelf namelijk ook nog achter gekomen dat dit product is teruggeroepen, de winkel had hier namelijk geen kennis van. Newstar gaf aan "geen communicatie" te hebben met de winkel. Lijkt mij raar gezien ze toch producten leveren.

Vrij veel moeite, tijd en extra geld kwijt om uiteindelijk een product te hebben dat niet werkt. Om een werkend product te krijgen ben ik dus dubbel zo veel geld kwijt.

Heb jij ook een Newstar FPMA-D550D3?

Beste Processorkoeler,

Vervelend om te lezen dat u een klacht ervaren heeft met een van onze producten. Kunt u contact met ons opnemen via sales@newstar.nl? Wij zullen u dan een passende oplossing aanbieden.

Met vriendelijke groet,
Team NewStar
Beste Newstar,

Dit heb ik reeds gedaan, ik kreeg geen reactie en heb daarna gebeld met Newstar. Vervolgens kreeg ik een alternatief e-mailadres na het bellen, er is contact met mij opgenomen via de mail met twee duurdere alternatieven (resp. €150 +). Aan de telefoon had ik een medewerker gesproken en hij vertelde mij dat het product niet op de markt had mogen komen en dat het teruggeroepen is.

Ik heb dit bij diverse winkels nagevraagd en zij melden mij dat het product niet teruggeroepen is. Ik begrijp het nu helemaal niet meer...

Is er nog iets wat jullie kunnen betekeken? Niet specifiek voor mij, maar mogelijk naar nieuwe klanten die dit ook ervaren, want uit ervaring bleek dat anderen dit probleem ook hadden.
Ik heb inmiddels bij een andere winkel voor meer geld een andere mount gekocht en die werkt wel naar behoren.

Groeten,
Processorkoeler
Verkeerde reply, bericht opnieuw geplaatst.

[Reactie gewijzigd door Processorkoeler op 21 september 2018 15:56]