MSI PC54g2 (54Mbps, PCI) Review

biomus 12 januari 2006, 251 views

MSI PC54g2 (54Mbps, PCI)

Pluspunten

• Zijn die er??? In mijn ogen niet! Zelfs de service is belabberd van MSI. Zoals ik het nu kan beoordelen, is het gewoon een kaart van de chinese stapel, zoals sweex en sitecom.

Minpunten

• Ik heb 3 van deze waardeloze kaarten gehad, en allemaal gaan ze na verloop van tijd kapot. Je kunt dit merken dat de connectie verloren gaat en weer opgebouwd wordt. Dit gaat steeds vaker gebeuren, totdat ie ermee ophoudt! Je ziet veel maar connect weinig! Dit komt doordat de zender eindversterker (module) op z'n teentjes moet lopen, waar ie volgens de specificaties aan kan voldoen, maar in de praktijk dus NIET aan kan voldoen.
  • De kaart kon niet in een Asus P5A en P5A/B. Hij kwam niet door de bios routine heen. Daarom kon ik hem niet testen in een linux-omgeving.
  • M.A.W., deze kaart niet kopen!

Ik heb deze kaart gekocht, omdat de antenne eraf kon.
Zender is slecht. De ontvanger is voldoende. Het enige wat ik hier goed aan vond was de antenne, want die kan eraf, zodat je een richtantenne eraan kunt knopen!
De zender gaat rapide in vermogen achteruit, wat resulteerd in steeds meer connecties onderling. Waarschijnlijk is de kaart redelijk wanneer er zicht is tussen de twee statiions. De losse antenne is ook nit om over naar huis te schrijven, maar doet zijn werk.

Heb jij ook een MSI PC54g2 (54Mbps, PCI)?