Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 63g - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart) Review

wever338 8 september 2018, laatste update op 13 september 2018, 4.854 views Product gekocht

Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart)

Geeft een goed eerste gevoel, goede bouwkwaliteit en supersnel inzetbaar (iig met een recente galaxy telefoon). Veel nuttige apps, die gemakkelijk te bereiken zijn.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit.
  • Snel inzetbaar.
  • Zit goed, ook om een smalle pols.
  • Accuduur

Minpunten

• Opslagcapaciteit voelt krap aan.
  • Niet goedkoop maar ook niet extreem duur.
  • Bandje is van rubber.

Nog niet volledig getest, dus review kan nog veranderen.
De review wordt de komende dagen/weken nog verder aangevuld.

Eerste indruk:

Geeft een goed eerste gevoel, goede bouwkwaliteit en supersnel inzetbaar iig met een recente galaxy telefoon. Veel nuttige apps, die gemakkelijk te bereiken zijn.

Unboxing:

Bij de unboxing weet je meteen dat het een premium product moet zijn. De verpakking is zeer luxe en alles zit netjes en ordelijk verpakt.

Wat zit er allemaal in de doos? Uiteraard de smartwatch, een fastcharger incl watch dock in een mooie donker kleur en een extra bandje voor de kant met de gaatjes voor mensen met smalle polsen (credits voor tweaker Juicy die me hier op attent maakte). Uiteraard ontbreekt ook een quickstart guide niet.

De horloge past goed op de dock en hij lijkt lekker te snel te laden, echter is de accu natuurlijk ook wel kleiner als bij een telefoon dus dat lijken zal wel meevallen als je kijkt hoeveel er geladen moet worden.

Bouwkwaliteit:

Het bandje is erg flexibel en lijkt qua materiaal op van die PU telefoon hoesjes. Zoals eerder aangeven door een mede tweaker (Juicy) is er een iets korter bandje bijgeleverd voor mensen met smallere polsen. Het is niet het prettigste horloge Bandje wat ik ooit gehad heb, hij gaat goed aan en uit maar het materiaal voelt warm aan, als de horloge een tijdje om de pols zit. Wellicht is dit ook wennen, maar persoonlijk vind ik een stalen band prettiger zitten. Gezien het feit dat het horloge ook gemaakt is om tijdens het sporten te dragen is de keuze voor rubber ipv staal of leder voor de band wel te verdedigen. Een keuze bij het bestellen zou echter wel een heel toffe optie zijn.

De behuizing is grotendeels van RVS en het amoled scherm wordt beschermd door Gorrilla glass DX+ wat nog kras bestendiger zou moeten zijn dan de vorige generatie. Het scherm is superhelder en is zelfs in volle zon goed af te lezen.

De accu dient net als bij telefoons de eerste keer volledig opgeladen te worden, de mijne zat 75% vol, na een uurtje was de overige 25% bij geladen. De watch zit na iets meer dan 3 dagen aanstaan nog voor 52% vol, display niet op allways on. Hierbij ook de opmerking dat hij s'nacht niet aan de pols zit en 2 middagen niet aan de pols heeft gezeten ivm werkzaamheden. Maar desondanks moet de beloofde 3 tot 4 dagen op een accu toch wel makkelijk haalbaar zijn, ook bij actiever gebruik.

De verbinding met de telefoon via Bluetooth verloopt prima zolang je binnen ca 5 meter van de telefoon blijft. Als je telefoon beneden ligt en je gaat naar boven dan valt de verbinding dus al weg, dit had voor mij wel wat beter gemogen, echter zal dit in 90 tot 95 % van de tijd geen enkel probleem zijn dus ik weeg dit maar niet te zwaar mee.

De bouwkwaliteit lijkt dus prima in orde.

Opslagcapaciteit en apps:

Opslagcapaciteit zou krap kunnen zijn. van de 4GB intern is al 2,5GB in gebruik door het OS en voorgeinstalleerde apps. Als je veel muziek erop wil zetten bv voor onder het sporten e/o veel apps en wijzerplaten kwijt wil dan kan de 1,5 GB die over is misschien wel snel te weinig worden. De muziek functie is wel handig als je, je telefoon niet mee wil nemen bij het sporten. Je hebt dan wel draadloze oortjes nodig. Een wijzerplaat zit zo rond de 3MB.

Het OS is Tizen, en werkt prima samen met android 8.0 op mijn telefoon. Het instellen van de watch is op de watch zelf te doen,maar makkelijker gaat dit via galaxy wearable op de telefoon. je kunt daar makkelijk apps installeren en verwijderen. Het koppelen van de watch aan mijn telefoon (een recente samsung galaxy) ging bijna vanzelf, bij andere telefoons kan het zijn dat je eerst een app moet downloaden uit de store (play of apple). Het voelde erg plug& play aan in mijn geval, ff koppelen een paar klikjes hier en daar en gaan met die trein.

Wijzerplaten zijn er genoeg te vinden zowel betaald als gratis, standaard staan er 12 op waarvan er bij eentje een foto uit je bestanden gekozen kan worden die dan als achtergrond dient. Die laatste is wel leuk om bv je kinderen of huisdier op weer te geven, je kunt meerdere foto's selecteren, en wellicht zit er een roulatiefunctie ergens maar die heb ik nog niet gevonden.

Apps die er standaard al opstaan zijn o.a. telefoon, contacten, email,berichten, samsung health, reminder, muziek, agenda, weer, zoek mijn telefoon/watch en nog wat andere zooi.

De agenda werkt echt makkelijk om te kijken wanneer je bepaalde afspraken hebt.
Samsung health lijkt ook prima te werken, de stappenteller loopt vrijwel gelijk met de fitbit van mijn vrouw, je armbewegen om stappen te foppen lukte niet dus dat is ook een plus.
Van email, sms en andere berichten krijg je ook mooi een melding op je watch.
Whatsapp, muziek en bellen heb ik nog niet geprobeerd, dus hierover zal ik volgende week wat meer typen.
Het weerbericht is wat mij betreft ook een prima app deze werkt met the weather channel maar heb ook al een buienradar app gezien, wellicht dat ik die nog ga proberen maar de standaard app doet het prima.
Zoek mijn telefoon/watch, mocht je een van de twee misplaatst hebben dan kun je deze functie activeren en zal de het apparaat wat je zoekt zijn display inschakelen en geluid gaan maken.

Prijs:

De prijs is redelijk goed, een goed horloge kost nu eenmaal en een smartwatch van een A-merk (vind ik tenminste) dus ook. Nu krijg ik via de pre order ook nog een fast wireless duo charger waar zowel de watch als mijn telefoon draadloos opgeladen kan worden en dat maakt de prijs eigenlijk gewoon erg goed.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart)?

Kan je ook gebruik maken van Google Assistant op het horloge?

Zou je dat eens willen testen?
Bedoel je Bixby? want dat zou moeten werken. Ben nog niet aan testen van die functie toegekomen.
Nee bedoel Google Assistant ipv Bixby. :)

Bixby mag de schoenen van GA nog niet eens poetsen ;)
Ok geen idee, zal dit deze week ergens uitzoeken.
Heb er flinkmlopen zoeken en googlen maar dit schijnt (nog) niet mogelijk te zijn. Als het komt komt het waarschijnlijk ook niet van Samsung zelf, dus zal Google of een derde partij een widget ofzo moeten maken.
De reden dat er een extra deel van het bandje is bijgesloten is bedoeld voor dunnere polsen.
Heb het nagekeken en idd hij is ongeveer 1 cm korter, heb dit in de review aangepast. Credits for you. Bedankt.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech