1 review

Cooler Master MP510 (XL)

Specificaties 900mm breed en 400mm lang (Rubber, Stof) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MP510 (XL) Review

Min0 1 september 2018, laatste update op 2 september 2018, 471 views

Cooler Master MP510 (XL)

De MP510 is een goede muismat met relatief weinig frictie, maar horizontale bewegingen zijn iets makkelijker te maken dan verticale bewegingen. Een muismat met veel gebruiksoppervlak dankzij het kleine minimalistische logo in een van de hoeken.

Pluspunten

• Weinig frictie
  • Klein, minimalistisch logo
  • Muismat lag bijna direct vlak
  • Spatbestendig

Minpunten

• Horizontale frictie verschilt van verticale frictie

Kwaliteit Score: 4
Ik heb de MP510 opgerold in een doos van Cooler Master. Normaal gesproken duurt het een tijdje voordat een opgerolde muismat helemaal vlak gaat liggen, maar de MP510 lag bijna perfect vlak toen ik het op mijn bureau legde.

Ontwerp
De MP510 is een zwarte muismat met een klein paars logo in een van de hoeken. Ik ben blij dat Cooler Master gekozen heeft voor een minimalistisch logo dat slechts een klein deel van je muismat in beslag neemt. Het logo is op de muismat geverfd, een groot logo zou je kunnen hinderen tijdens het gebruik van de muismat. Voor wat het waard is, het logo licht enigszins op in het donker (glow-in-the-dark).

Materialen
Volgens Cooler Master is de oppervlakte van de MP510 gemaakt van Cordura stof, dat bekend staat om zijn duurzaamheid. De muismat kan dus best tegen een stootje.
De MP510 heeft een ruw oppervlak afgewerkt met zachte stiksels aan de uiteinden. De rubberen onderkant zorgt voor goede grip en deze muismat ligt daardoor stevig op je bureau.

De muismat heeft ook een spatbestendig oppervlak, de muismat absorbeert geen water. Toch lijkt het mij geen goed idee om dit uit te proberen met koffie of frisdrank.

Frictie
De MP510 is een stoffen muismat met weinig frictie, ik kan mijn muis moeiteloos over de muismat heen bewegen. Ik merkte wel dat de horizontale frictie verschilt van de verticale frictie. Verticale bewegingen voelden wat langzamer en stroever aan dan horizontale bewegingen.
Ik heb weinig last gehad van het verschil in frictie, maar het heeft wel mijn voorkeur dat er helemaal geen verschil zou zijn.

De MP510 is een muismat met weinig frictie, maar er is iets meer verticale frictie dan horizontale frictie. Ik waardeer het kleine minimalistische logo in de hoek van de muismat, waardoor er een groter bruikbaar oppervlakte overblijft. De muismat krijgt bonuspunten voor het feit dat hij bijna perfect vlak lag direct nadat ik hem uit de doos haalde en op mijn bureau legde.

Heb jij ook een Cooler Master MP510 (XL)?

Interessant dat er verschil is tussen frictie daar had ik de reviewer: RocketjumpNinja niet over gehoord. Heb jij het echt uitvoerig kunnen testen? En zou het verschil op langere termijn nog voelbaar zijn?
Ik heb de muismat nog steeds. Ik denk zelf dat het verschil te verklaren is door de weefrichting van de stof. Het lijkt erop dat de muismat horizontaal geweven is. Je hoort ook een duidelijk verschil als je horizontaal of verticaal op de MP510 krast.
Tijdens normaal gebruik, merk ik het verschil eigenlijk niet. Dit ligt dan ook weer aan de kwaliteit van de muisvoeten onder je muis.
Ik heb deze muismat ook en je hebt inderdaad gelijk over het verschil in frictie. Het ligt echt puur aan de stof hoor, en ik zou hem hierom ook afraden, al is het verder op elk vlak een erg fijne muismat en valt het ook wel weer mee hoe vervelend het is. Ik heb hem nu ongeveer 6 maanden gebruikt, maar ik ga nu weer een Steelseries QcK bestellen, omdat ik het voor shooters toch wat vervelend vind.

[Reactie gewijzigd door RainOfAshes op 30 maart 2019 12:01]