1 review

Sony KD-49XF8599 Zwart

Sony KD-49XF8599 Zwart Review

EversR 28 augustus 2018, 1.982 views Product gekocht

Sony KD-49XF8599 Zwart

Wat heerlijk om weer naar de Sony kwaliteit te kijken!

Pluspunten

• Dunne rand
  • Android TV
  • Mooie kleuren
  • Mooi diep zwart
  • Apps werken goed

Minpunten

• Geen

Helaas begaf onze KDL-50W829B het na 4 jaar. Restwaarde was nog €110 euro. Helaas niet veel, maar keurig afgehandeld door Sony en Mediamarkt.

Dan dus op zoek naar een nieuw toestel, dat blijft een uitdaging. Ik wilde Sony best nog een kans geven, we waren immers zeer tevreden over de vorige ondanks dat het paneel het na 4 jaar begaf (niet te repareren). Ik zie al snel de XF85 serie voorbij komen als interessante keuze. Helaas denkt mijn vrouw er nog even anders over. We schaffen eerst de LG 50UK6950 aan voor €730 bij de Mediamarkt. Deze valt eigenlijk al direct erg tegen. Bij films en snelle beelden merkt zelfs mijn vrouw dat het 50hz paneel tegenvalt. Zwart is matig, hdr maakt het erger en de kleuren zien er nep uit.

Uiteindelijk besluiten we na een paar uur al de LG terug te sturen en deze XF85 te bestellen bij TVreus. Op zondag bezorgd door een koerier en direct aangesloten en aan de muur gehangen. Wat een genot. Kleuren en contrast zijn zelfs beter dan de w8 serie (setting; Bioscoop pro). 4k komt ook zeer goed uit en de redelijk snelle Android TV met app aanbod biedt fijne apps die helpen bij het genot. 4k via "Video" (app van Sony), Plex (NAS) en Netflix werkt goed.
ARC/CEC is weer keurig geïmplementeerd door Sony/Google en werkt subliem met mijn Pioneer versterker.

De bediening vind hier plaats via een Logitech Harmony (met Hub) en de Android TV app. Laat niets te wensen over.

Al met al zeer content met de keuze voor deze 2018-serie van Sony. Wat mij betreft de beste keuze voor 49/50 inch onder de €1000. Geen nadelen te ontdekken.

Heb jij ook een Sony KD-49XF8599 Zwart?