Tweakers zegt: 8,5

Microsoft Surface Go WiFi 8GB ram 128GB opslag (consumenten model) Zilver

Microsoft Surface Go WiFi 8GB ram 128GB opslag (consumenten model) Zilver Review

DVX73Testpanel 5 september 2018, laatste update op 5 september 2018, 90 views Testpanel

Microsoft Surface Go WiFi 8GB ram 128GB opslag (consumenten model) Zilver

Stevige Windows Tablet met goede features. Uitermate geschikt voor in de collegezaal.

Pluspunten

• Windows Hello
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Accuduur
  • Windows app store

De windows Surface Go is een uitstekende tablet voor multimedia en office toepassingen.
Doordat er WIndows 10 op draait ben je bovendien voorzien van software updates.

Hoe heb ik de surface gebruikt?

Youtube, spotify en NPO start in en rond het huis en ook op de camping.
Maar hiernaast ook e-mail, deze review geschreven.

Enkele spelletjes gespeeld met een Steam controller.
Binding of Isaac was zeer goed te spelen.
Life is Strange was teveel gevraagd voor deze kleine tablet.

Ik heb zelfs nog even voor mijn werk via de surface ingelogd.
Helaas veranderde VMWare Horizon de DPI zo dusdanig binnen de Windows 7 desktop waarop ik inlogde dat applicaties als Excel en Caseware niet fijn werkte.

Wat viel mij op?

Met het downloaden van een game op steam en hiernaast een filmpje kijken werd de Surface flink warm, dit ging niet ten koste van de prestaties.

De Surface kan tegen een stootje, hij heeft met gesloten touch cover een val van 1,5 meter overleeft (zoontje trok aan het kabel van de lader).

De kickstand is ideal, je kan altijd en overal de surtface goed neerzetten.

Windows Hello is een fantastische toevoeging, dit is natuurlijk niet uitsluitend voor de surface Go, maar dat de Surface Go dit ondersteund is voor mij een pro.

De surface pen heb ik zo goed als niet gebruikt, voor mijn toepassingen.

Op de camping had ik slechte een USB-C oplader bij mij. helaas kon deze net niet genoeg stroom leveren aan de Surface om deze te gebruiken terwijl deze aan de lader ligt en opladen duurder zeer lang. Mogelijk is dit met een andere USB oplader geen issue, maar helaas zijn er momenteel teveel standaarden voor snel laden.

Wat zij mijnziens alternatieven voor Surface Go

Wanneer je de surface Go enkel voor multimedia gebruikt dan is een android tablet danwel een iPad een goed alternatief.
De Surface Go heeft ten opzichte van deze een minder groter app store echter wanneer door de s-mode uit te zetten verhelp je dit probleem, echter de surface go is veel beter qua tekstverwerking.

Wanneer je naast multimedia ook veel aan tekstverwerking doet dan zou ene kleine laptop een goed(koper) alternatief zijn, echter deze zijn in de regel groter en zwaarder.

hoe heb ik de Surface Go en bijbehorende accessoires gebruikt

In de twee weken dat ik de Surface Go getest heb is deze voornamelijk gebruikt voor: filmpjes kijken, muziek luisteren, recepten opzoeken, e-mail en een paar kleine spelletjes.

De surface pen heb ik amper gebruikt en zelf zou ik deze niet snel aanschaffen. Ik weet dat deze bedrijfsmatig veel gebruikt wordt (om handtekeningen te zetten of voor presentaties), dus wanneer je van plan bent deze veel te gebruiken kan het zeker nut hebben.

De surface cover (het toetsenbord) heb ik amper gebruikt, echter wanneer je van plan bent om veel te typen met je surface (bijvoorbeeld wanneer je deze voor je studie gebruikt) zou ik deze wel aanschaffen.

Zou ik hem zelf kopen?

Ja, de surface Go heeft en goede prijs/kwaliteit verhouding voor een 10" device.
Echter zoals hierboven aangegeven zou ik niet snel een touchcover erbij kopen en zeker geen Surface Pen.

Wie zou ik hem aanbevelen?

Iedereen die studeert. Hij is licht en klein en heeft een goede batterij. Aantekeningen maken kan danwel met een pen digitaal op de slides, danwel typen m.b.v. het touchcover. Bovendien krijg je als student bij de Microsoftstore ook nogeens 10% korting.

Iedereen die veel reist waarbij gewicht een rol speelt. De Surface GO is een kleine krachtpatser eventueel aangevuld met enkele USB-C adapters kan je vrijwel alles met een Surface Go ondanks zijn kleine footprint.

Professioals die een kleinere versie van de standaatrd Surface willen, danwel die thuis ook een Surface willen gebruiken.

Heb jij ook een Microsoft Surface Go WiFi 8GB ram 128GB opslag (consumenten model) Zilver?