Geneva Touring/S (Zwart) Review

chobo 22 augustus 2018, 2.269 views Product gekocht

Geneva Touring/S (Zwart)

Handige speaker met DAB+, wat hem uniek maakt. Klinkt zeer goed!

Pluspunten

• Heel goed gebalanceerd geluid
  • DAB+
  • Uur of 17 op goed volume op accu
  • Accu te vervangen

Minpunten

• Micro-usb lader zou USB-C mogen zijn

Muziekweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 5
Ik heb deze al een paar maanden. Ooit de Model S gezien in een winkel, maar miste daaraan de portabiliteit. Nu ben ik erg blij dat ik de Touring S heb gekocht.

Hij klinkt heel goed, beter dan de meeste speakers rond deze prijs. Ik heb het getest met jazz, metal, rock en hiphop. Bij alle muzieksoorten viel mijn op dat hij erg in balans klinkt. Ik kan duidelijk instrumenten onderscheiden, en de bass is niet overheersend zoals bij veel speakers (denk JBL, H\K).

Ook chill is de DAB+. Ik heb hem vaak bij een BBQ buiten staan, en heb dan geen zin om muziek uit te gaan zoeken en mijn telefoon ernaast te houden. Als ik even naar binnen loop, valt de verbinding weer weg etc. Dan zet ik gewoon radio op, en met DAB+ heb ik een goed geluid. Geen zorgen om mijn telefoon, zijn accu, of bereik van Bluetooth van 10m. Erg handig!

Voor mensen die graag uit hun stoel willen trillen van de bass is dit niet de go-to speaker. Geneva Touring S richt zich voor mijn gevoel meer op balans. De bass is hoorbaar, subtiel, en valt samen met de midden en hoog, maar is niet te aanwezig.

Enige punt van kritiek is dat de combinatie van mijn Samsung Galaxy S9, Nintendo Switch en deze speaker op reis ervoor zorgt dat ik altijd een micro-usb kabel mee moet nemen. Ik had liever gehad dat deze speaker USB-C had gehad, maar dat is natuurlijk ook wel afhankelijk van je gear.

Heb jij ook een Geneva Touring/S (Zwart)?

Er is nu een opvolger hiervan, De Geneva Touring S+..Hij zou een aanzienlijk beter geluid moeten hebben.