DOD LS460W Zwart

Specificaties Dashcam • max 1920x1080 • 30fps • gps - Bekijk alle specificaties

DOD LS460W Zwart Review

Trommelrem 18 augustus 2018, laatste update op 18 augustus 2018, 188 views Product gekocht

DOD LS460W Zwart

Als het koud is, dan doet hij het prima.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit is goed bij koud weer

Minpunten

• Raakt focus kwijt als het wat warmer wordt
  • Irritante bijgeluiden bij matig wegdek
  • Niet stabiel bij gebruik van exFAT
  • Niet stabiel bij gebruik van 64 GB geheugenkaarten
  • Bediening is matig

Design & bouwkwaliteit Score: 1
Ik gebruik deze dashcam in een cabrio. Hij wordt dus niet gekoeld door een airco. En daaruit blijkt meteen een groot probleem. Hij raakt out of focus als het even wat warmer wordt.

Als het koud is dan is de beeldkwaliteit prima. Door de warmte zetten bepaalde lensonderdelen waarschijnlijk uit waardoor hij focus verliest.

Omgewisseld met een andere LS460 en het focus probleem blijft. Ook hebben beide dashcams bijgeluiden. Alsof er een onderdeel rammelt. De een wat minder dan de ander. In de cabrio hoor je de rammel vrijwel niet. Ook niet met de kap dicht, tenzij je er echt op gaat letten. Maar in een stille auto kan het voor sommige mensen vrij storend zijn. Het wegdek moet echt perfect vlak zijn en de banden moeten niet te hard zijn en dan rammelt hij niet.

Omdat onze auto's in een koele parkeergarage staan hebben we bij het wegrijden geen last van slechte focus. Maar na een dag in de zon is de dashcam zo erg uit focus, dat je er eigenlijk weinig aan hebt.

Officieel ondersteunt de camera geheugenkaarten van 64 GB, maar dat raad ik af. De camera wil bij diverse 64 GB geheugenkaarten weleens vastlopen. De reset knop lost het euvel op. Maar het is zeer irritant, want bij een vastloper stopt hij wel met filmen. Hij loopt ook vast met 32 GB kaarten die in exFAT zijn geformatteerd. Als je deze camera hebt: Gebruik dan alleen FAT32 geformatteerde kaarten van 32 GB of kleiner.

Gelukkig hoef je de camera maar eenmalig in te stellen, maar de bediening is echt van het type Chinese bediening. Niet intuitief.

Ik hoop dat de opvolger deze ontwerpfouten niet meer heeft, want deze camera raad ik af. Hij doet het onder ideale omstandigheden perfect, maar een auto heeft nou eenmaal niet altijd de ideale omstandigheden.

Heb jij ook een DOD LS460W Zwart?

Warm, koud, nergens last van qua beeldkwaliteit. Alleen dat de zuignap af en toe loslaat bij warm weer.

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 19 augustus 2018 01:35]

Wellicht omdat in vrijwel iedere auto de airco er op blaast. Bij een cabrio gebeurt dat iets minder :)