Google Chromecast Ultra

Google Chromecast Ultra Review

Xyphoid 16 augustus 2018, 2.858 views Product gekocht

Google Chromecast Ultra

Voor de upgrade van de oude vind ik het toch nog iets te prijzig. Maar als je er nog geen een hebt, dan is deze wel aan te raden.

Pluspunten

• Draadloos (of bekabeld) streamen
  • Goed voor grote bestanden (1080p)

Minpunten

• Iets te prijzig

Omdat mijn oude Chromecast kuren begon te tonen en steeds bleef hangen, heb ik besloten om de nieuwe versie te kopen.

Deze versie heeft een rond design. De HDMI aansluiting zit op een korte kabel en is dus iets makkelijker aan te sluiten dan de oude, die soms door ruimtegebrek niet helemaal lekker in de HDMI aansluiting past.
Ook zit er een magneet je in de kabel, zodat het ronde gedeelte stevig tegen de kabel geplaatst kan worden, als deze in de aansluiting zit.

De setup gaat wat sneller, dan met de oude, omdat je geen wifi meer hoeft in te stellen. Maar, als je toch draadloos wilt, gaat het instellen van de wifi bij deze sneller dan de oude.

In tegenstelling tot de oude kan deze ook via ethernet aangesloten worden op het netwerk en dat komt de snelheid ten goede. Via mijn Android toestel een YouTube filmpje starten gaat bijna zonder bufferen en ook films die ik op mijn Synology NAS heb staan (eigen video's van 1080p gemaakt met een Canon 650D), streamen moeiteloos via VLC op mijn telefoon.

Ook de beeldkwaliteit lijkt beter te zijn (kan ook placebo effect zijn). In ieder geval is het beeld superscherp.
Audio heb ik niet getest, maar heb geen goede boxen, dus zou het verschil met de oude niet horen. Maar uitgaande van de beeldkwaliteit, zal het geluid ook optimaal zijn.

Heb jij ook een Google Chromecast Ultra?