Samsung Gear S3 Classic Zilver (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 57g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear S3 Classic Zilver (Zwart) Review

BilliesNewbie 15 augustus 2018, 406 views Product gekocht

Samsung Gear S3 Classic Zilver (Zwart)

Samsung levert geen enkele support of ondersteuning als zij zelf een fout begaan in de software voor de verbinding van het horloge en de telefoon. Dan blijf je zitten met een duur horloge dat slechts als gewoon digitaal horloge is te gebruiken. Arrogantie van Samsung straalt van de reacties daar.

Pluspunten

• mooi duidelijk horloge als het werkt

Minpunten

• ondersteuning klantenservice
  • onderhoud software

De Samsung Gear S3 is een zogenaamde smartwatch dat via bluetooth in verbinding staat met een mobiele telefoon. Daarvoor moet dan wel de Samsung Gear app gedownload en geïnstalleerd worden op de telefoon. Aanvankelijk ging dit verder zonder problemen. Begin mei 2018 kreeg ik een melding op mijn Samsung A5 2017 telefoon dat de Samsung Gear app bijgewerkt moest worden. Dat heb ik gedaan en sindsdien werkt de verbinding tussen de telefoon en het horloge niet meer. Oorzaak is dat de bijbehorende app blijft “hangen” tijdens de installatie op de telefoon. Daardoor kan ik de smartwatch niet meer gebruiken zoals het bedoeld is. Het horloge is nu slechts te gebruiken als een simpel digitaal horloge.
Ik heb contact gezocht met Samsung voor een oplossing. Ik heb zelf gezocht op internet en op de community van de site van Samsung. Dit heeft niet geleid tot een oplossing van het probleem. Resetten ne terug zetten naar fabrieksinstellingen werkte niet. Ik heb tot drie keer toe gegevens en foutrapportages, op verzoek, doorgestuurd. Ook bezoek aan het servicepunt gaf geen oplossing. Daar kwam men tot de conclusie dat het aan de Samsung Gear applicatie ligt en dat er niets anders gedaan kan worden dan afwachten op een update. Daar is nu al ruim 3 maanden het wachten op en al die tijd kan ik niets met mijn dure smartwatch van uw bedrijf.
Het zoek op internet leerde mij wel dat ik niet de enige ben. Dagelijks sluiten zich mensen aan die hetzelfde probleem hebben en ook aan hen wordt geen oplossing aangeboden. Zelf geven wij aan dat het terug zetten van de wel werkende versie van de applicatie een tussenoplossing kan zijn. Hier wordt echter niets mee gedaan.
Ook wereldwijd is dit probleem aanwezig. Ik moet helaas constateren dat Samsung deze klanten allemaal op respectloze wijze in de steek laat. Contact met het bedrijf geeft alleen maar de mededeling: “Het probleem is bekend. Er wordt aan gewerkt. U moet gewoon afwachten”.
Op dinsdag 14 augustus 2018 kwam de melding dat er een update van de Samsung Gear app was. Hoopvol is die update geïnstalleerd en teleurgesteld moet de conclusie getrokken worden dat het probleem blijft bestaan. Alleen de naam van de applicatie is veranderd. Was het eerder de Samsung Gear app, nu is het de Galaxcy Wearable app. Na ruim 3 maanden heb ik dus nog steeds een simpele digitale horloge van Samsung voor de prijs van 400 euro.

Dus bezint eer gij aan een Samsung product begint !

Heb jij ook een Samsung Gear S3 Classic Zilver (Zwart)?

Heb je je telefoon al naar fabrieksinstellingen hersteld en het issue geprobeerd te voorkomen op deze manier ;-) vind het een beetje kort van stof in wat je exact allemaal hebt geprobeerd.. Heeft een ander toestel bijvoorbeeld het probleem of is het alleen met jou toestel?

Bezint eer ge een klacht over een product begint.
Fijn dat je reageert. In ieder geval een bevestiging dat iemand de review ziet.
Had je echter de moeite genomen om het hele verhaal te lezen, dan had je geweten wat er allemaal door mij en anderen is gedaan. En het verhaal is zeker niet kort van stof te noemen.

We zijn hier al bijna 4 maanden mee bezig. Hebben alles al geprobeerd. De groep is iedere dag groeiende en met verschillende merken telefoons. Zelfs het Samsung servicepunt weet geen oplossing terwijl we daar met horloge en toestel zijn geweest.

Op de Samsungsite staan al ruim 8 bladzijden met berichten over dit probleem. Lees die maar eens door.

Dus je cynische opmerking is geenzins passend hier.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk zelf nog geen enkel probleem heb ervaren met mijn Gear S3. Destijds heb ik er 2 gehad, 1 heb ik verkocht via tweakers en de ander gebruik ik tot heden nog steeds naar alle plezier. Zelfs alle updates etcetera heb ik uitgevoerd en haal bij lange na jou klacht er niet uit. Ik heb wel eenmalig gehad dat de Gear S3 op bepaalde momenten moeite had zijn verbinding met de telefoon te behouden na de laatste software update.. Echter toen ik mijn telefoon een factory reset had gegeven en het geheel opnieuw heb ingesteld functioneerd het reeds weer naar behoren.

Ondanks je mijn opmerking cynisch noemt (je goed recht uiteraard) zijn er ook mensen die totaal geen problemen ervaren zoals jij of ieder ander ervaart.. Wat betreft de klantenservice / servicepunt(en) van samsung, moeten ze in geval van issues gewoon een nieuwe Gear S3 leveren en van daaruit verder kijken of het probleem dan verholpen is..
Zoals omschreven ligt het probleem niet bij de S3, maar bij de app. De installatie op de telefoon blijft midden in hangen en gaat niet verder. Dat is het probleem. Dus niet de hardware maar softwarematig. En dan wordt verwezen naar Korea omdat daar de update vandaan moet komen.
En het probleem is wereldwijd en bekend bij Samsung, alleen lijkt het of het ze niets interesseert. Het is ook maar een fractie van hun bedrijfsactiviteiten, dus who care's.
Ik was reuze blij met mijn Samsung Gear S3 op een Samsung Galaxy S7 Edge. Altijd verbinding.

Nu overgestapt op een Nokia 7 Plus en ik moet elke keer handmatig de bluetoothverbinding maken. Al 2 keer fabrieks reset gedaan maar zodra ik buiten het bereik van de telefoon raak, of ik ben verbonden geweest met mijn carkit, moet ik handmatig verbinding leggen.

Ik heb vergelijkbare problemen als jij ervaren bij één van de fabrieks resets toen, bleef hangen tijdens het verbinden. Een hoop gekloot met bluetooth vergeten en verbinden\apps sluiten heropenen etc heeft het verholpen.

Vwb mijn eerste probleem zou ik graag naar Samsung wijzen maar de Nokia vergeet soms ook weleens automatisch met de carkit te verbinden, iets wat mijn S7 Edge altijd deed. Dus wie weet is in mijn geval Nokia de boosdoener.

Gelukkig kreeg ik er wel een gratis draadloze headset bij, mijn vriendin is daar tot op heden erg blij mee.

[Reactie gewijzigd door Pixal op 16 augustus 2018 14:45]