GoPro Hero (2018) Zwart - Reviews

Specificaties Actioncam • max 2560x1440 • 60fps - Bekijk alle specificaties

GoPro Hero (2018) Zwart Review

manuarmata 15 augustus 2018, laatste update op 15 augustus 2018, 3.329 views Product gekocht

GoPro Hero (2018) Zwart

de action cam die ik wou maar niet kocht omdat ik me liet verleiden door een goedkope imitatie dat op papier veel meer kon maar in de praktijk waardeloos bleek. om dan uiteindelijk toch deze te kopen.

Pluspunten

• mooie beeldkwaliteit
  • waterdicht zonder case
  • zeer stevig gebouwd
  • gebruiksvriendelijke interface
  • doordacht ontwerp
  • deftig geluid
  • beeldstabilisatie

Minpunten

• beperkte instelmogelijkheden.
  • duur in vergelijking met de knock-offs

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 3
Design & bouwkwaliteit Score: 5
het is een oude wijsheid dat je krijgt waarvoor je betaald maar het is eveneens een oude wijsheid dat dat het duurste product niet noodzakelijk het beste is.

In het geval van de Gopro hebben we inderdaad te maken met een fabrikant die zonder blozen de hoofdprijs vraagt voor zijn producten. de "betaalbare" gopro hero 2018 krijgt dan ook geen goede reviews op veel media omdat hij heel veel zaken niet kan. Hij kan geen 4K opnemen, kan geen slow motion aan, heeft maar & time-lapse modus, geen beeldinstellingen, geen raw... en zo kan je wel even doorgaan.

Dus koop je toch gewoon een net als ik een Lenco action cam voor 80 euro die wel in 4K kan opnemen, en 120 FPS in 720 P aan kan. en ok, je weet dat de 4K modus waarschijnlijk geen echte 4K zal zijn maar h de 1440 P en 1080 P aan 60 FPs zal bij een camera van 80 euro wel meer dan ok zijn. Toch?

Toch niet, en hier komt de grootste kwaliteit van de gopro naar boven. wat hij claimt te kunnen kan hij ook echt, en hij kan het uitstekend en consistent. en het verschil zit hem in de zaken die niet veel aandacht op de verpakking opeisen maar veel belangrijker zijn dan resolutie.

* De Gopro heeft een goed dynamisch bereik. wat resulteert zichtbare detaills in zowel lucht als schaduw. Dat is voor een toestel dat je voornamelijk buiten in de zon gebruikt van erg groot belang.

* De beeldhoek van een Gopro is cht groot, tot 150. de goedkopere lenco action cam claimt 170 graden maar heeft er in werkelijkheid slechts 90. een overdreven fisheye vervorming geeft wel de illusie van groothoek. Groothoek resulteert niet alleen in meer omgevin maar ook in een makkelijkere compositie en een stabieler beeld.

* Op de Gopro is Full HD echt full HD. dan heb ik het niet alleen over de resolutie van het beeld maar ook over het detail. geen overdreven compressie, geen upscaling.

* De Gopro is een echte action cam. dat wil zeggen, hij is robuust, waterdicht, de lens is verwisselbaar. Kortom deze camera is opgewassen tegen misbruik.

* De Gopro is stabiel. Hij oververhit niet, loopt niet vast, er vormt zich geen condensatie.

Niet dat de Gopro hero 2018 perfect is, soms druk je per ongeluk het touchscreen. en je hebt echt het gevoel dat Gopro opzettelijk features weglaat die deze camera perfect zou aankunnen zonder een groter productiekost. maar in zijn essentie heb je een toestel dat je monteert, aanzet en op zijn beurt mooie beelden teruggeeft. Telkens weer, en dat is wat deze action uitstekend kan. Daarom is de Gopro hero 2018 in mijn ogen een aanrader.

Geen foto's van het product zelf maar een vergelijkung tussen een 10 megapixel foto van de gopro en een 16 megapixel foto van de Lenco K-4000 en een foto genomen met de Gopro Hero 2018 in een hondenzwembad in vrij een vrij donkere en vochtige omgeving.

Heb jij ook een GoPro Hero (2018) Zwart?

Leuke review! Ik heb zelf ooit om eenzelfde reden ook een Denver "action" camera gekocht, destijds iets van 60,-, om deze vervolgens na n keer gebruiken in de kast te leggen, en nooit meer aan te zetten..

Wat voor doeleinden heb je voor het gebruiken van je GoPro? Wellicht kan je dit nog in de review zetten, en eventueel daarbij een voorbeeld van de camera in actie (Filmpje, foto's etc, wellicht in een buitenomgeving?).

Overigens kan je vergelijkingsfoto's het beste van dezelfde hoek maken, het is nu lastig te bepalen of de Denver nu van zichzelf z veel licht meebrengt in het beeld, of dat dit komt door de lichtinval vanuit een andere hoek :)

(En, mocht je de foto's in het verhaal willen opnemen in plaats van alles aan het einde, kan je deze aanklikken terwijl je de review aan het schrijven bent,dan komen ze door middel van een [img] [/img] er tussen te staan. ..Iets waar ik zelf ook later pas achter kwam)

Veel plezier van je aankoop!
Bedankt voor de tips, bij de eerste duurtest update neem ik er zeker wat van mee.

De vergelijkingsfoto's zijn in nagenoeg dezelfde omstandigheden genomen, en geloof het of niet, vanuit dezelfde positie. helaas was de Lenco na 2 maal gebruiken reeds stuk dus echt "side by side" kan ik ze niet vergelijken. Filmpjes posten zit er momenteel niet in, tweakers ondersteunt het niet en Google (youtube) gebruik ik niet omdat ik het niet eens ben met hun gebruiksvoorwaarden. Misschien een goed moment om Vimeo van naderbij te bekijken.
Dit is precies de reden waarom ik weer terug ben gegaan naar GoPro.
Ik had jarenlang een GoPro Hero HD (uit 2009) welke echt mooie beelden schoot. Daarna een SJcam gekocht, waarbij zaken als contrast, bitrate (en artifacts) en groothoek veel minder uit de verf kwamen. Nu heb ik een Hero Session en dat is weer helemaal super :)
Leuke review, persoonlijk wilde ik ook een gopro kopen maar ben toch voor een Yi Cam gegaan, bevalt super.
Leuke review die precies beschrijft waar je mee zit: hoe verdedig je een fors hogere prijs als specs van de goedkopere merken te mooi om waar te zijn lijken.....ja, omdat ze te mooi om waar te zijn zijn...

Voor je dit bewezen ziet blijft toch aan je knagen dat je telkens maar het zekere voor het onzekere neemt en voor de dure optie gaat. Juist bij een actioncam had ik ook de neiging voor de goedkope optie te gaan. Nu ik dit lees, ben ik daarvan genezen en spaar ik liever door.

Bedankt!
Graag gedaan, ik vond die dubbele aankoop een behoorlijk zure ervaring die ik anderen graag bespaar.
Ik heb zo'n goedkoop cameraatje (Eken H9, ca 30 uit China).
Toch best lol mee, zijn prijs best waard, maar geen partij voor de Go Pro natuurlijk.
Leuke review!

Ik heb n vraagje over iets wat ik niet zeker weet:

Klopt het dat bij deze Hero 2018 een case/behuizing geleverd wordt om de GoPro dieper mee het water in te kunnen nemen etc.? En klopt het dan dat deze Hero dus wel los zit van de case, niet zoals bij de eerdere hero's dat de camera vast zit in de case (en als dus het bevestigingsstuk van de case afbreekt, zoals bij mij gebeurde, de camera vervolgens onbruikbaar is omdat je hem niet meer in een mount kan zetten op je helm/board....)?

Edit: Oh, nog n extra vraagje trouwens: is de batterij verwisselbaar?

Hoor graag van je!

[Reactie gewijzigd door Ciprymuu op 22 augustus 2018 10:49]

de batterij is verwisselbaar en de case is identiek aan die van de hero5 en hero6 dus geen geheel met een plexi onderwatercase zoals bij de hero+.