1 review

BlitzWolf BW-BR4

BlitzWolf BW-BR4 Review

Techrvw 25 augustus 2018, 2.051 views

BlitzWolf BW-BR4

De BlitzWolf BW-BR4 kan je bluetooth bereik met 100 meter vergroten! Hiermee kom je nooit zonder Bluetooth bereik in huis of om je huis. Door de vele aansluitingen kan je hem veelzijdig gebruiken. Ook kan je ermee zenden en ontvangen, wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Batterijduur
  • Design
  • Features

Minpunten

• Voor een niet technisch persoon een moeilijk product
  • Handleiding moet gelezen worden

Luisteren naar je Bluetooth koptelefoon, zoals de Bose QC35, is heerlijk. Geen draden of iets dergelijks. Het enige nadeel is het bereik.. Als je iets te ver loopt, gaat hij haperen of helemaal stoppen met spelen! Super irritant! Een engineer bij BlitzWolf heeft dat probleem ook gehad en heeft de BlitzWolf BW-BR4 gemaakt.

De BlitzWolf BW-BR4 is bij BangGood te verkrijgen voor nog geen €40.

Introductie & Specificaties

Met de BlitzWolf BW-BR4 kan je tot 100 meter van de BW-BR4 weg zijn en nog steeds connectie hebben. Dit maakt het luisteren naar je favoriete band of podcasts veel beter en echt draadloos. Met zo een bereik kan je gemakkelijk je hele huis door lopen (ik tenminste) en overal goede verbinding hebben. Eerst verwachtte ik er niet zoveel van, maar dit is zo lekker. In elke kamer of zelfs buiten heb je nog een goede connectie en hoge kwaliteit muziek die binnenkomt. Heerlijk.

Specificaties
  • Working Time: Around 17 hours
  • Operating Temperature: -10℃ to 55℃
  • Weight: 111.2g
  • Size: 85.2 X 80.8 X 23.1 mm
  • Package Content: 1x BlitzWolf BW-BR4, 1x 3.5mm AUX cable, 1x Micro USB Cable Charger, 1x User Manuel, 1x Fiber Optic Cable, 1x RCA Cable

Unboxing

De doos is hetzelfde als bij de BlitzWolf BW-FWC4. Het is duidelijk wat de inhoud is van de doos en aan de achterkant van de doos vinden we beperkte specificaties.

In de doos zien we direct de BlitzWolf BW-BR4. Als je er niet bekent bent met zulke producten (zoals ik was) kan het misschien een beetje intimiderend zijn. Een antenne, al die verschillende connectoren. De BlitzWolf BW-BR4 ziet er goed uit en het staat zeer duidelijk aangegeven wat elke poort is.

Wat zit er nog meer in de doos? Er zit nog een handleiding in, wat echt handig is om even door te lezen (het meeste staat ook in de review), en verschillende kabels. Zo zit er een 3.5mm AUX cable, een Fiber Optic kabel, een Micro USB kabel en een RCA kabel in. Alles wat je nodig hebt om hem te connecten met je tv, speaker, laptop of ander apparaat wat je wilt gebruiken. Je kunt dus direct de BlitzWolf BW-BR4 aansluiten.

Hardware & Design

De voorkant vind ik heel mooi. Glimmend en informatie over alle poorten. Zo is het, zelfs voor iemand die niet technische is, redelijk makkelijk te gebruiken. Hij voelt solide en stevig aan, ook de antenne geeft een goed gevoel. Hierdoor krijg je het premium gevoel wat we ook al hadden bij de BlitzWolf BW-FWC4 en de BW-P5. Gelukkig is de prijs laag en de kwaliteit erg hoog bij BlitzWolf.

Alle kabels zien er goed en solide uit. De meeste van ons hebben wel een 3.5mm AUX of een Micro USB kabel liggen, maar om de BW-BR4 te gebruiken, levert BlitzWolf alle kabels mee. Ze connecten allemaal goed en je hoeft niet extreem veel kracht te zetten om ze in de poort te plaatsen. Het los halen van de kabels, gaat ook prima, al moet je iets meer kracht zetten natuurlijk. Je weet in ieder geval dat de kabels niet zomaar los komen.
LED Indicator
Er zit maar één LED indicator op de BlitzWolf BW-BR4, maar het kan heel vele informatie geven. Hieronder vind je de verschillende statussen welke het LED lampje aan kan geven:

Status - LED Indicator
  • Power on - Blue LED flash twice
  • Power off - Red LED flash twice
  • Pairing Mode (TX) - Blue LED flash
  • Pairing Mode (RX) - Red & Blue LED flash alternately
  • Unconnected Standby Mode (TX) - Blue LED flash once every second
  • Unconnected Standby Mode (RX) - Blue LED flash twice every second
  • Connected Standby Mode - Solid Blue LED
  • Connected Working Mode Codec aptX HD - Blue LED flash 4 times every 10 seconds
  • Connected Working Mode Codec aptX low latency - Blue LED flash triple every 10 seconds
  • Connected Working Mode Codec aptX - Blue LED flash twice every 10 seconds
  • Connected Working Mode Codec AAC - Blue LED flash once every 10 seconds
  • Connected Working Mode Codec SBC - Blue LED flash once every 10 seconds
  • Low Battery - Red LED Flash
  • Charging - Solid Red LED
  • Full Charged - Red LED turn off

Features

Je kan of verzenden of ontvangen met de BlitzWolf BW-BR4. Dit betekent dat je het op veel verschillende manieren kunt gebruiken.

Zo kan je bijvoorbeeld je Bluetooth signaal van je computer versturen naar je boxen, zonder enige storing. Ook kan je je muziek versturen vanaf je telefoon naar je koptelefoon en een bereik krijgen van 100 meter! Geen storing op je koptelefoon, zelfs als je een andere kamer in loopt.

TX Mode
Dit is de "Transmitter" mode. Als je je BlitzWolf BW-BR4 connect aan je laptop, TV or MP3 bijvoorbeeld als versturend apparaat en vervolgens een ontvanger connect, zoals een koptelefoon, speaker of Hi-Fi systeem, zal het verstuur worden naar het ontvangende apparaat. Dit gebeurt met het bereik van bijna 100 meter!
RX Mode
Dit is de "Receiving" mode. Hiermee kan je het signaal wat wordt uitgestuurd van bijvoorbeeld je TV, MP3 of smartphone ontvangen en doorsturen naar je speaker of Hi-Fi systeem.
Koppelen met koptelefoon
Dit is voor mij de belangrijkste feature van de BlitzWolf BW-BR4. Ik verbind mijn Bose QC35 ermee en ik kan rustig mijn hele huis door lopen zonder connectie te verliezen. Maar hoe connect je je koptelefoon?

Als eerst moet je je BlitzWolf BW-BR4 op TX mode zetten. Hiermee wordt het bluetooth signaal verstuurd vanaf de bron (mijn laptop). Vervolgens zet je de BlitzWolf BW-BR4 aan, door de knop 3 tot 5 seconden ingedrukt te houden. Zet ook je koptelefoon aan en zet deze in "pairing mode". Vervolgens klik je 2x snel achter elkaar kort op de knop en zal de connectie automatisch gelegd worden. Binnen 30 seconden is je koptelefoon verbonden met de BlitzWolf BW-BR4.

Gebruiksvoorbeelden

Er zijn heel veel verschillende manieren om de BlitzWolf BW-BR4 te gebruiken. Ik heb de BW-BR4 op verschillende manieren gebruikt, maar als ik die allemaal uit zou schrijven, zijn we morgen nog niet klaar met lezen. Hier onder heb ik een 3-tal voorbeelden van hoe hem gebruikt heb.
Voorbeeld #1: Het versturen van audio naar je koptelefoon
Je kan natuurlijk nog oordopjes gebruiken welke bedraad zijn, zoals de Xiaomi Piston welke ook nog eens goedkoop zijn. of de KZ ZS10 welke wat meer kosten. Zelf vind ik het heerlijk om zonder draden te lopen en niet gelimiteerd te zijn aan het draad. Toch zit daar nog altijd één limiet aan, bluetooth bereik.

Met de BlitzWolf BW-BR4 is dat opgelost. Als je je koptelefoon in pairing mode zet en twee keer snel op de knop op de BW-BR4 drukt, wordt de connectie binnen 30 seconden gemaakt. Nu de connectie gemaakt is, kan je genieten van draadloze muziek tot 100 meter. Loop gerust verschillende kamers in, dat is gelukkig geen probleem bij de BlitzWolf BW-BR4.
Voorbeeld #2: Verstuur audio naar je H-Fi set
Je hebt een geweldige Hi-Fi set staan, maar elke keer als je connect met je smartphone en een beetje beweegt, wordt de connectie slechter en krijg je ruis erop. Super irritant!

Met de BlitzWolf BW-BR4 kan je genieten van ruisvrije muziek op je Hi-Fi set. Het enige wat je hiervoor moet doen is de BlitzWolf connecten met je Hi-Fi set met of e kabels of Bluetooth. Als de connectie gemaakt is via Bluetooth, moet je de bron verbinden via een kabel of andersom.

Dit werkt goed als je bijvoorbeeld een feestje hebt en veel rond loopt. Zo verlies je nooit de connectie met de speaker en kan het feestje rustig door gaan.

Voorbeeld #3: Versturen van audio naar je auto speaker
Haat je ook al die reclame op de radio? Dit kan je gemakkelijk oplossen door bijvoorbeeld een Xiaomi Roidmi 3S of een BlitzWolf BW-BR4 te installeren. Connect je auto met de BW-BR4 en je kan muziek versturen via je smartphone naar je auto, zonder ruis!

Door het sterke signaal, krijg je helder en ruisloos muziek via de speaker van je auto. Wat wil je nog meer?

Batterijduur

De batterijduur van de BlitzWolf BW-BR4 is echt heel goed. Voor zo een klein apparaat blijft de batterij maar gaan. Er zit een 600 mAh batterij in welke je 175 uur aan standby tijd kan geven!

Als hij aan staat via AUX, kan je er ongeveer 15 uur mee doen. Het maakt niet uit of het RX of TX mode is.
Als hij aan staat op SPDIF, kan je er ongeveer 17 uur mee doen! Ook nu maakt het niet uit of je op TX of RX mode zit.

Zelf ben ik erg tevreden over de batterij duur. Hij houdt het niet alleen lang vol, maar laadt ook nog eens snel op. Je kan de BlitzWolf BW-BR4 ook op stroom gebruiken waardoor hij helemaal niet meer opgeladen hoeft te worden.
Opladen
Als de BlitzWolf BW-BR4 helemaal leeg is, kan je hem opladen met een standaard 5V oplader. Hij laadt zich dan volledig op in 2 tot 2.5 uur. Als hij weer 100% geladen is, kan je er dus weer 15 uur mee doen op AUX mode!

Wil je geen 2 tot 2.5 uur wachten? Dan kan je hem altijd op de oplader (5V) gebruiken.

Bluetooth wachtwoord?

Wat moet je invullen als de BW-BR4 om een wachtwoord vraagt? In de handleiding van BlitzWolf staan verschillende opties welke je kunt proberen. Hier zijn de 4 aangeraden door BlitzWolf:
  • 0000
  • 8888
  • 1111
  • 1234

In het begin was ik nog niet zo zeker of en hoe ik de BlitzWolf BW-BR4 zou gaan gebruiken. Nu dat ik hem eenmaal gebruikt heb, wil ik niks anders meer in huis. Nu kan ik rustig rondlopen zonder de connectie te verliezen met mijn koptelefoon.

De BlitzWolf BW-BR4 ziet er erg goed uit en het is duidelijk wat elke poort doet en welke connectie daarbij hoort. Ze hebben het makkelijk gemaakt om te gebruiken voor mensen die er niet zoveel vanaf weten. Toch moet je wel de handleiding lezen om te weten hoe het precies werkt.

Door de goede batterij die erin zit, kan je er lang mee doen zelfs als hij niet aan het stroom ligt. Erg goed gedaan en handig als je de BW-BR4 in de auto wilt gebruiken bijvoorbeeld.

Heb jij ook een BlitzWolf BW-BR4?

Handig apparaat, duidelijke review!

Heb zelf een bluetooth t-amp als hifi setje staan in de woonkamer, maar als ik naar het toilet moet, of de kamer uit ga dan gaat m'n muziek altijd haperen, dit is echt ideaal!
Ja, dit is echt top! Heb er ook eentje bij mijn ouders thuis gezet. Op feestjes heb je nooit meer haperende muziek als je even weg loopt van de speaker. Echt een aanrader.
Kun je de "Bluetooth naam" aanpassen op dit apparaat? Voor als je er meerdere wil installeren die binnen elkaars range vallen?
Net even naar gekeken, maar ik krijg het niet voor elkaar om de naam aangepast te krijgen. Ik zal nog even contact opnemen met mijn contactpersoon bij BlitzWolf om dit na te vragen!
Nice! Mooie review en dat is precies wat ik zoek voor mijn laptop en headet. Kan ik eindelijk koffie halen tijdens online meetings
Ideaal is het! Ik gebruik het nu ook altijd als ik mijn koptelefoon gebruik. Als je het dan een keertje vergeet, merk je pas hoe handig het echt is :)
Ik heb er ook eentje, maar ik krijg het niet voor elkaar deze te pairen met mijn audio installatie.
Mijn set-up:
De Blitzwolf zit met cinch verbonden met een line-in ingang van mijn versterker. Ik probeer te pairen met mijn JBL T450BT koptelefoon. Alles knippert maar er wil maar geen connectie komen.
Wellicht zou het al helpen als ik wist hoe ik beide kan resetten, dus alle vorige BT connecties eruit kan gooien. Hellup! Misschien met een stap voor stap hoe de Blitzwolf correct aan te sluiten op mijn audio installatie.

[Reactie gewijzigd door themaestro58 op 9 mei 2019 21:47]

Bedankt voor je review. Ik heb zelf deze transreciever een jaar in gebruik (af en toe) en ben er erg content mee. Het als een receiver gebruiker werkt probleemloos alleen in de stand TX werkt het niet en krijg ik het niet voor elkaar om mijn Sony WH-1000XM3 koptelefoon er aan te koppelen.

Ik heb de handleiding wel 5x doorgenomen, verschillende vids bekeken en zelfs jouw stappen gevolgd en ik krijg het niet voor elkaar. Heb je wellicht mog meer tips?